• Ss85

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej! Hoppar på denna tråden! :) Väntar mitt tredje barn 16 oktober, har två tjejer födda -08 & -10! :)

• Ss85

Alltså nu e jag så jäkla trött på att vara trött!!! Visst jag ska inte klaga då jag e ledig men har en omtenta på fredag o får verkligen inte in nånting i huvudet! Så sjukt trött.. Antar att de e järnvärdet, låg sist på 101 trots två järn tabletter om dan.. Har beställt hallonbladste idag som ska börja pimplas om några veckor! Går in i vecka 34 i mon! Önskar så att bebis vill komma två veckor innan beräknat, dock ligger bebis me rumpa ner så den får gärna vända på sig innan! ;) Angående spjälsäng så har våra två tjejer alltid sovit i sina sängar från att vi kommit hem, dom har trivts jätte bra i sin säng. :) Får hoppas trean me gör de, orolig att man ska rulla över bebisen, i alla fall min man som e väldigt rörlig på natten! ;)

• Ss85

Hur ligger era bebisar? Sist jag va hos bm i v31+0 låg bebis me rumpa ner. Men e mitt tredje barn så bm sa att jag inte behövde oroa mig för den hade gått om tid o plats att vända sig. Nästa gång jag ska till bm e jag i v34+4, lite väl långt emellan gångerna tycker jag, hoppas bebis har vänt på sig då i alla fall! Man känner att de börjar närma sig nu! Bf 16 okt!

• Ss85

Vecka 34+4 idag o bebis har lagt sig me huvudet neråt!!! :) Usch så nervös jag varit dessa veckorna då bebis låg me rumpan ner på förra bm besöket.. Hoppas den håller sig me huvudet ner nu! ;)

• Ss85

Någon mer som e sjukt trött? V35+0 idag o tänker mest, hur ska jag orka klämma ut en bebis när jag e så fruktansvärt trött hela tiden?! Har rätt lågt järnvärde 107 men e ledig o när barnen e på förskolan tis, ons o tors sover jag alltid typ två timmar. Ändå e jag fortfarande trött.. Åh va trött jag e på o va gravid nu.. ;)

• Ss85
    eija76 skrev 2013-09-12 16:24:41 följande:
    åh, den där tröttheten är inte kul. Tyvärr hjälper inte vila. Järntabletter eller blutsaft vore nog bäst för dig. Ta dosen på morgonen en halvtimma innan frukost och om det är järntabletter kan du skölja ner med citronvatten så tas järnet upp bättre. Efter fyra dar brukar jag bli piggare. Jag har ont, "mensvärkont", men är inte öppen alls, däremot är livmodertappen mjuk och förkortad. Så får se hur långt det kan ta. Kan inte koncentrera på arbete nu. Bara förbereda här hemma känns som det jag vill syssla med. 

Äter redan 2 niferex o 1 folsyra om dan ändå dåligt järnvärde.. Men men inte långt kvar så bara o härda ut nu. ;)
  • Ss85
    Lullabay skrev 2013-09-13 13:18:08 följande:
    Där gick mitt vatten....holy crap!!!!! :O

Åh va spännande!! Du får uppdatera oss om vad som händer! All lycka till, snart gosar du bebis!!! :) Fredag kväll o mannen spelar fotbolls match, svärfar tog me barnen dit så några timmars egentid i soffan nu! Ska fixa lite fredagsmys till de kommer hem vid åtta. Dotterns favorit program ikväll, Fångarna på fortet. ;) Känner mig som om jag väger 200 kg o fogarna värker vid varje steg... Men men sämre kan man ha de. Trevlig fredagskväll alla pregnants!! :) Har förresten börjat pimpla hallonbladste idag! ;)
  • Ss85

Jag e me orolig att min bebis ska ha vänt sig igen.. Inte för att jag känt något utan mest bara orolig. I v.33 låg rumpan ner men i v.35 låg huvudet ner så hoppas bebis håller sig så! Idag lossnade en pytte pytte bit av slemproppen!!! :)

• Ss85
    eija76 skrev 2013-09-15 11:31:12 följande:
    Om det inte blir för privat: hur var den lilla biten slempropp? själv har jag liksom väldigt vattniga flytningar så funderar på om det börjat sippra fostervatten.

Ursäkta detaljer nu ;) men de e typ som snor, lite tjockare o genomskinligt. Som slem liksom.. Men nu va de bara pytte som lossnade så behöver inte betyda något, e v.35+3 idag så känns lite tidigt ännu. Med första dottern lossnade en stor bit o samma dag gick vattnet. Me andra dottern lossnade den bitvis i några veckor har jag för mig.. Om du e osäker på de e fostervatten kan du ju ringa förlossningen så får du kanske åka in så de får se om de e de eller inte.
  • Ss85
    eija76 skrev 2013-09-15 13:01:29 följande:
    Ok, då har jag nog inte tappat slemproppen än, så borde väl inte kunna vara fostervatten som lyckats sippra igenom. Men tänker att jag avvaktar och ser om det kommer mer.

Har kompisar som vattnet gått på men de har aldrig märkt av någon slemproppen.. Vet inte riktigt hur de funkar...
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?