BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Detta e min tredje graviditet så vet hur den ska se ut. :) Vet ju hur mina vanliga flytningar ser ut o slemproppen skiljer sig väldigt från dom.
Idag har jag varit hos barnmorskan! Blev rejält orolig när hon inte kunde känna om de va rumpan eller huvudet neråt!! Så fick göra ett ultraljud där hon snabbt konstaterade att de va huvudet neråt. Bebisen låg så himla långt ner o fixerad att hon inte fick tag i huvudet utan fick troligtvis tag i axlarna när hon kände! :) Dessvärre var mitt järnvärde skit dåligt.. Nere på 99 nu trots 2 niferex o 1 folsyra tablett om dagen..
Måste fråga.. Kommer ni ha kudde i spjälsängen till er bebis? Vi har haft de till våra två tidigare barn men nu hittar jag inte den o när jag nämnde de för några sa de nä, men man ska väl ändå inte ha kudde till nyfödda! Har googlat runt lite o de flesta skriver att man ska ha kudde för att bebisens huvud inte ska bli platt o så.. Så jag känner nog att bebis ska ha en kudde! Om ni ska ha kudde, va har ni för kudde då o vart har ni köpt den? :)
Ja, får ta en runda inom stan sen o inhandla en liten kudde till bebis! :) E ju lite olika bud om man ska ha eller inte men mina andra barn har haft så så får de bli denna gången me. :) Angående nattsömnen sover jag väldigt bra men däremot får man ju gå på toa ganska många gånger o gör så sjukt ont i fogarna varje gång man ska resa sig efter man legat i samma ställning länge.. I natt blev de lite mindre sömn då jag väckte min sambo då jag blev enormt sugen på sex helt plötsligt!! Haha! Händer bara under mina graviditeter att jag kan känna så mitt i natten! Lite komiskt! ;)
Usch o fy vilken deppig dag idag! Kan bara inte sluta gråta!!! E så fruktansvärt trött på att vara gravid, har så ont i fogarna o de trycker på hela tiden.. O blir så orolig för min äldsta dotter, de sa på dagis igår att hon hade inte riktig varit sig själv utan varit lite låg o så.. O igår kväll när jag va ute o åt me några kompisar hade hon varit jätte ledsen efter mig här hemma, vilket hon aldrig har varit innan! E så rädd för o känna mig otillräcklig som mamma när bebisen kommer. Har två döttrar, en som blir 6 i januari o en som blir 4 i mars. De ser verkligen fram emot bebisen o e väldigt bebiskära! Men e så rädd hur allt ska bli när bebisen väl kommer.. O jag e livrädd för o gå över tiden, kommer bryta ihop om inte bebisen väljer o komma snart!! Vecka 37+0 idag.. Förlåt, va bara tvungen att ventilera lite här me, nyss gråtit ut i telefonen me min man men han kan ju inte lyssna på mitt gråt hela dagen på jobbet. ;)
Grattis till bebisarna!!! :) Väldigt avundsjuk nu kan jag säga! ;) Njut nu massvis!