• Ss85

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Solrosens skrev 2013-09-22 22:36:40 följande:
    Hur ser du att det är slemproppen?

Detta e min tredje graviditet så vet hur den ska se ut. :) Vet ju hur mina vanliga flytningar ser ut o slemproppen skiljer sig väldigt från dom.
  • Ss85
    Solrosens skrev 2013-09-23 07:48:12 följande:
    Okej tack för svar. Jag har ingen aning första barnet :) Har ått lite vitare små flytningar en ggr per dag ca men det är nog ej slemproppen då.

Ja, som sagt avviker slemproppen väldigt från vanliga flytningar så de set du om de skulle vara den. :)
  • Ss85

Idag har jag varit hos barnmorskan! Blev rejält orolig när hon inte kunde känna om de va rumpan eller huvudet neråt!! Så fick göra ett ultraljud där hon snabbt konstaterade att de va huvudet neråt. Bebisen låg så himla långt ner o fixerad att hon inte fick tag i huvudet utan fick troligtvis tag i axlarna när hon kände! :) Dessvärre var mitt järnvärde skit dåligt.. Nere på 99 nu trots 2 niferex o 1 folsyra tablett om dagen..

• Ss85

Måste fråga.. Kommer ni ha kudde i spjälsängen till er bebis? Vi har haft de till våra två tidigare barn men nu hittar jag inte den o när jag nämnde de för några sa de nä, men man ska väl ändå inte ha kudde till nyfödda! Har googlat runt lite o de flesta skriver att man ska ha kudde för att bebisens huvud inte ska bli platt o så.. Så jag känner nog att bebis ska ha en kudde! Om ni ska ha kudde, va har ni för kudde då o vart har ni köpt den? :)

• Ss85

Ja, får ta en runda inom stan sen o inhandla en liten kudde till bebis! :) E ju lite olika bud om man ska ha eller inte men mina andra barn har haft så så får de bli denna gången me. :) Angående nattsömnen sover jag väldigt bra men däremot får man ju gå på toa ganska många gånger o gör så sjukt ont i fogarna varje gång man ska resa sig efter man legat i samma ställning länge.. I natt blev de lite mindre sömn då jag väckte min sambo då jag blev enormt sugen på sex helt plötsligt!! Haha! Händer bara under mina graviditeter att jag kan känna så mitt i natten! Lite komiskt! ;)

• Ss85

Usch o fy vilken deppig dag idag! Kan bara inte sluta gråta!!! E så fruktansvärt trött på att vara gravid, har så ont i fogarna o de trycker på hela tiden.. O blir så orolig för min äldsta dotter, de sa på dagis igår att hon hade inte riktig varit sig själv utan varit lite låg o så.. O igår kväll när jag va ute o åt me några kompisar hade hon varit jätte ledsen efter mig här hemma, vilket hon aldrig har varit innan! E så rädd för o känna mig otillräcklig som mamma när bebisen kommer. Har två döttrar, en som blir 6 i januari o en som blir 4 i mars. De ser verkligen fram emot bebisen o e väldigt bebiskära! Men e så rädd hur allt ska bli när bebisen väl kommer.. O jag e livrädd för o gå över tiden, kommer bryta ihop om inte bebisen väljer o komma snart!! Vecka 37+0 idag.. Förlåt, va bara tvungen att ventilera lite här me, nyss gråtit ut i telefonen me min man men han kan ju inte lyssna på mitt gråt hela dagen på jobbet. ;)

• Ss85
    3småprinsar skrev 2013-09-26 10:43:46 följande:
    BEBIS PÅ G!! Är på förlossning nu, känns nervöst men underbart att snart ha bebisen hos oss<3

Åh va underbart!!! Hoppas allt går bra! All lycka till dig!! Tack för era peppande ord!! Antar att man e extra känslig så här i slutet o mycke tankar på hur allt kommer bli! Nu ska jag strax hämta mina älsklingar från dagis o hoppas på att allt varit som vanligt idag. Har pratat me min dotter o hon säger att de inte e något o har lovat o säga om de e något som bekymrat henne. Åh tänk hur otroligt mycke man älskar dina barn!! O snart har man en till som man kommer älska oändligt!!!!
  • Ss85
    LinnElin skrev 2013-09-27 11:59:51 följande:
    Usch och fy för dagar när känslorna åker berg-och-dalbana. Rätt var det är så sprutar tårarna. Jag blir ledsen för att jag känner mig inlåst i mig egen kropp. Orkar inte göra något för att jag har så ont. Får dåligt samvete för att sambon för göra det dubbla. Vänner som vet att jag har ont och inte kan göra saker längre och därför inte hör av sig för att jag är tråkig. Blää vilken bajsdag. Fick iaf ett sms om att mitt hallonbladste har kommit så jag tänkte försöka hämta ut det iaf. Som ovan tedrickare, bör man ha i en massa socker så att det inte kommer upp samma väg igen?
    Linnéa 100107, BF 131030

Efter vaf jag har läst ska man för att uppnå bäst effekt inte ha nånting alls i teet..
  • Ss85
    Snultan skrev 2013-09-27 12:51:04 följande:
    Besöket på sjukhuset gick bra (inskrivning). Vi va där i 2,5 timme. Lite info lite prover sen fick vi träffa läkaren. Han va lite flum hehe men rolig... Ska träffa narkosläkaren på tisdag eftermiddag och lämna blodprov även. Sen ska vi va in för snittet kl 7 på onsdag. Jisses upp tidigt alltså hehe.. är ett annat par som gör snitt samm dag men vi blir nr ett skönt. Ska även få urinkatetern insatt efter ryggbedövning. Tyckte jag va väldigt skönt för den va jag lite oroli för Så nu tar jag o sambon helg. Sista helgen innan barnskrik & bajsblöjor hehe så ska se tikl att riktigt njuta
    Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!

Gud va härligt o veta liksom att detta e sista helgen de bara e ni, så speciell denna helgen måste kännas då! Skönt o veta ett datum, jag håller på o bli knäpp på denna väntan.. O ännu e jag bara 37+1, men jag hoppas verkligen bebis väljer o komma snart! :)
  • Ss85

Grattis till bebisarna!!! :) Väldigt avundsjuk nu kan jag säga! ;) Njut nu massvis!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?