Lullabay skrev 2013-08-21 11:34:08 följande:
Tokiigt, nä du är Inte ensam. Vill själv ligga ovh småslumra hela tiden! :P FamMorrhår, Välkommen! Hur känns det att det kanske blir planerat snitt då? Är det första barnet? Hur mår du i graviditeten?
Tack tack!
Hum min första reaktion var att grååååta... Känns som att jag kanske blir snuvad på en förlossning.. INTE alls vad jag tänkt mig, fanns liksom inte ens i min värld... Och dessutom ha nästa UL så "sent"- tänk om de startar innan, å åka in o inte veta om det blir snitt eller ej känns BAJS... Så när jag var hos BM 33+0 så vräkte jag ur mig allt sånt här å tårarna var på gång många gånger... Krävde info om snitt och broschyr om det.. hon typ "jo du kanske ska få det fast det inte är hundra att de blir snitt".. Så nu har jag fått höra förloppet, o fått läsa och ja nu känns de bättre... Frågade om jag kunde hoppas på att den flyttade sig, eller om hon trodde den skulle de.. Men näe hon tyckte jag kunde ställa in mig på snitt å ta de positivt om det inte blir de.. Så ja nu har jag ställt in mig på det- nu lär jag väl bli halvbesviken om de inte blir å jag får vänta längre på liten... haha.. Nä men min BM har iaf inte pratat snitt någonting innan- har era det?
Första barnet är det, å jag mår väl oförskämt bra.. mått illa 2v i början å därefter lite magkatarr så jag iof kräktes av smärtan i bröstet.. Men de kanske totalt varade i 1 mån.. Sen foglossning ganska tidigt å först sjukskriven på 50% då hade jag väl gått 5 hela månader.. (jag kommer ju inte ihåg veckor jag.. haha) Mn jobbar som sjuksköterska på avdelning med många äldre- de blev för tungt... Sen har jag ju havandeskapspenninng nu då.. Eller jag hoppas det fungerar- är beviljad i alla fall... ;)
Är de flera här som ev ska snittas? Å är de isf pga något "medicinskt"?