Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Vet en kompis hade andningslarm men vi har inte tänkt ha något.... hoppas vi aldrig kommer ångra det....

Tänkt köpa engångs tuttinlägg..

Fasen blöjor har jag ju inte köpt än.. meeen de är ju enkelt ordnat...

• FamMorrhår

Får man klaga lite?! ...

Mår märkligt... Halv illamående, huvudvärk, yr å nää.. Så lite sammandragningar på de.. Så känner man sig extra gosig o smidig.. O nån som "pillar" på insidan i typ ljumsken... Kooom ut istället MEN de är ju bara typ max 6v kvar.. De är väl inte sååå länge..?!

anns- Får vi se sen?! Tänk om jag kunde sånt där.. har en symaskin meeen den är väl typ oanvänd.. iaf i min ägo... haha  

• FamMorrhår
    Limawij skrev 2013-09-06 20:07:20 följande:
    Inlagd på Danderyd igen , tredje gången. Äntligen en diagnos och plan för hur det kommer att bli. Lider av gsllspasma som gör ofantligt ont med kramper. Får lida en vecka till och sedan sätter de troligen igång mig. 37. Endast en vecka kvar att lida...

Men hua... slutar genast tycka synd om mig själv!! Ta hand om dig och låt personalen ta hand om dig!!
  • FamMorrhår

Läcka mjölk.. de har jag gjort i mååååånga veckor...  :-/  Fattade inte vad de var för fläckar i sängen... men tillslut slog de mig... Å alla Bhar är vita på insidan.. men de är inte så att jag tyckt att jag behöver inlägg...

• FamMorrhår

Trodde inte man läckte mjölk "innan"... fniss.. meen man lär så länge man lever!

Idag känns de som liten tänker ta bukvägen ut... iii vad de sträcker å drar å buktar ut... nåååde om du vänder dig åt fel håll liten!! ?

• FamMorrhår

Fortsätter min nya nattliga vakenhet... undra om jag förbereder mig haha...

Magen är hård till å från men de gör inte ont.. däremot är svanken öm... undra om de ändå är förvärkar? Aja strunt samma sova kan jag inte så jag tar mig en macka i väntan på tröttheten....

• FamMorrhår
    anansie skrev 2013-09-09 06:54:47 följande:
    FamMorrhår -  Är det att du inte kan somna eller du vaknar ? 

Förra graviditeten, under de sista 2 månaderna vaknade jag mellan 04-05 varje natt och gick upp för dagen. Killen blev lika förvånad varje gång jag satt uppe när han klocka ringde. Denna gången känns det som att jag hade kunnat sova hela förmiddagen om jag hade fått.. men nu väcker dottern mej istället.

Somnar som en stock på kvällen vid 22... men har flera nätter nu vaknat mellan 2-4 å varot rätt pigg.. ligga i sängen går inte.. snurrar som en propeller (ala tjockis :-P )... så då har jag gått upp ca en timme, fikat lite å jaa så kan jag sova sen igen till ca 8.. Å jag som älskar å sova haha...

Har varit på ultraljud idag och nepp.. jag måste snittas..... moderkakan ligger för nära inre modermunnen så de var inget att orda om, den ligger inte över men för nära.. av alla som låg lågt vid RUL så flyttade sig 95% upp.. men grattis till mig som lyckas va de sista procenten hahaha ... tur jag vad inställd på det ändå... Dom ville snitta två v innan BF men de blir ca 1,5v innan- NÄSTA vecka! Shit pommes....

Minsta lilla värk eller så så måste jag tydligen skynda in- verkar som att man inte får börja öppna sig... blir en annan typ av nedräkning nu....
  • FamMorrhår
    Sajood skrev 2013-09-09 15:53:54 följande:
    FamMorrhår: Jag känner igen det där med sömnen. Somnar helt däckad men vaknar väldigt lätt och måste ibland gå upp att äta och förstås gå på toa för att kunna somna om. Jobbigt att det är svårt att sova när man har extra stort sömnbehov. Känns lite idiotiskt... Hur ska man kunna vara utvilad när bebisen kommer?

Trist att moderkakan inte flyttat på sig så att ett ks behövs, men samtidigt skönt att du nu vet om det och att du kan förbereda dig på det. Måste kännas overkligt att det är så nära och att du vet när det kommer att ske! (Jag skulle gärna vilja ha ett exakt datum faktiskt, för jag är en person som inte gillar överraskningar!)

Precis huuur blir man utvilad när man måste äta nattmacka?! Haha..

Skönt å veta å inte typ chansa å börja blöda... men man får ju inte ens pröva tack å lov...

Natten till dagen D kommer väl vara som natten till sin födelsedag eller julafton då mann var liten haha... Nää de är ju "fel" å veta dag haha bebisar ska komma som en överraskning när man minst anar.. haha.. tur jag inte får välja dag iaf de gör någon annan...

Liten var ju planerad i sept- till efter rul.. då blev de 1 okt.. å nu blir den september ändån.. stackarn kommer vara förvirrad! ?
  • FamMorrhår

Blobba- någon måste stå för fika med! *tummen upp*

Klart man får gnälla!? Eller.. de har iaf jag gjort... hoppas imorgon blir en bättre dag!!!

Fnissat lite idag med.. erhm.. men när man själv är inom vården å liksom van de där... brukar vara jag som informerar om nålar eller kateter eller ingrepp typ.. men nu fick jag de förklarat för mig- på svenska, inget "jobbspråk".. bet mig i läppen lite.. Känns skönt ändå å känna sig lugn å kunna skratta..

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?