Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullabay skrev 2013-08-23 21:41:02 följande:
    Mami2013, Jag är 33 fullgånga veckor imorgon. Så jag kände såhär att efter vecka 35 kan bebisen komma när som helst....och det betyder ju att det bara är två veckor kvar som känns "safe" på något vis:P ahaha....fick lite panik där först men tiden bara springer iväg.

Fniss de har de snällt informerat om. Att startar det nu så stoppar vi inte!.. så jag tycker litennkan komma ut!!! Läskigt å vara kvar när de kan bli så där.. men mår bra iaf..

Tror jag har mer känslor för maginvånaren nu än innan detta hände.. innan har den "bara varit"...
  • FamMorrhår

Kvar på sjukan till imorgon då kaaanske.. idag får jag gå i korridoren! Wiie.. .. men inte 20 gånger la de snabbt till... haha... bruna flytningar idag när jag va på toa- men de är troligen rester.. ingen färsk blödning.

Å jag har fått duscha.. de var så jäkla skönt så hahaha...

Ligger å funderar vad jag ska ha med mig in sen.. för jag ska fan packa när jag kommer hem... :-P Å nu vill jag montera sängen å fixa sånt... haha...

Ett babynest vill jag ha- har funderat på å sy men den skulle nog inte bli snygg känns de som . Tänk beställa ett men drar mig lite då de ändå blir typ 600kr då...

• FamMorrhår

[quote=70886036][quote-nick]Mami2013 skrev 2013-08-24 20:32:50 följande:[/quote-nick]Det blev en sväng till förlossningen idag... Fick köra en ctg och sen undersöktes livmodertappen som var bra (tack och lov). Lite bricanyl och observation så fick jag åka hem! Men nu ska jag vila vila vila... Och kommer mina sammandragningar tillbaka så är det bara att åka in igen... Inte helt lätt att vila med två busungar hemma[/quote Vila så gott de går!!

• FamMorrhår
    Mami2013 skrev 2013-08-24 21:39:59 följande:
    Ja jag försöker vila... Nu när ungarna sover ffa.. Blev inlagd i vecka 32 med sonen och hade sängläge fram till han föddes i vecka 34+1... Han var första barnet så då var det lite enklare på nåt sätt.. Nu har jag två att ta hand om :-/ så jag hoppas det lugnar sig! Hur går det för dig då Fammorrhår?

Å jag som muttrar över att ligga i sängen nån dag.. men de är ju vila som gäller om jag får komma hem.... men vi mår nog bra både liten å jag.. har fått ont bak i svanken igår å ljumskarna sedan i fredags.. hum hum... tycker de kan dra igång jag.. :-P men nä liten stannar nog ett tag till- kanske lik bra de.. 34+4 bara än..
  • FamMorrhår

Hem ljuva hem! Får röra mig men helst inga tunga lyft!...

Ska nog iaf pyssla lite här hemma så de är "klart" för liten.. så då stannar den väl inne några veckor efter beräknat.. hehe...

• FamMorrhår

Har oxå dessa streptokocker.. :/ men jag skulle få antibiotika vid förlossningen de var de "enda".. Hade inte i urinen men på odlingspinnen "innifrån".. UÄK så de lät... Känns som jag fått de ena å de andra skiten.. MEN jag mår fan i mig bra ändå!  Eller det känns så iaf, tycker de gått smidigt ändå...

har 36 dagar till beräknat- de är ju inget juu.. Va ju nyss 200! Vart har de dagarna tagit vägen?
    Å blir de snitt är de kanske 26 dagar eller nå kvar?! Woop woop.. :P

Bröstpump har jag å köpt.. En MAM.. Hoppas den är bra.. eller iaf funkar till mig.. Söker man på nätet säger nån bu och den andra bä.. jag vart inte klok o köpte den sötaste hahahhaa... 
    Kollade på internet en kväll på olika bröstpumpar.. Och de var de enda jag drömde om på natten.. Full i skratt när jag vaknade..          

• FamMorrhår

Elektiskt... Ryyser lite ..  ;) Får lite kosskänsla- kommer jag ju ha med denna med... HOPPAS jag bara behöver använda min lite ifall jag typ ska iväg en liten sväng o sambon ska mata... Typ... :P Men mina vänner sa "köp en IFALL du behöver den..

• FamMorrhår

Kanske är så att man måste pröva mer än en gång innan de fungerar?.. Skriver väl här sen när jag fastnat i den där o ja... Gudars. Tänk om de blir som i drömmen med pumpen.. oj oj oj :P

• FamMorrhår

Här är sängen monterad efter helgens påhitt... kändes bättre å fixa lite nu... klurar på å bädda den med.. bara för att..

Lite kvar å tvätta är de än...

Peppar peppar ingen svullnad här... men de dagar som jag stått mycket har jag faktiskt fegat med stödstrumpor..

Har eg tid hos BM imorgon men avbokade de å tar en tid senare... känner mig så välcheckad nu så de kändes som en onödig resa... väntar väl en vecka istället...

"Längtar" till 9/9 då de är UL igen å kolla om moderkakan flyttat sig så jag får föda "normalt" å om inte annat få ett datum för snitt...

• FamMorrhår

Tänkte bädda sängen idag jag.. men har inte köpt allt än... Idag är de 35+0 och starten på v 36.. Spääännande!
    Imorgon är de en v sen jag blödde- jäklar tiden går fort! Hej å hå!

Appropå hjärtslag, min lilla brukar ligga mellan 130-140 hos BM.. MEN så låg jag ju med CTG två gånger per dygn när jag var inlagd.. å då låg den på 130-140 hela tiden- när den sov.. Men se näde fick den inte göra så dom väckte den nån gång under kurvan och poff 150-160 slag ligger liten på när h'n är vaken! Myspys! 
    Efter detta sågade jag "pojk och flick hjärtslag" som man läst om haha... 

Skulle till BM idag.. men jag boka om till nästa vecka.. kändes som en "onödig" resa när dom bevakat mig så i helgen... Så om en vecka istället...

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?