• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hoppar gärna in om jag får har BF 6 oktober och de är första barnet. Är 25 år och bor i Göteborg med sambo och lilla vovven.

Haft en problemfri graviditet faktiskt men slutade jobba för en månad sen pga tungt jobb, jobbar som personlig assistent. Har börjat plugga engelska b oxå en kväll i veckan.

Haft lite krämpor som kommit och gått men ska inte klaga. Bebben ligger redan rätt men om han är helt fixerad får vi se på torsdag är i vecka 36 nu. Trött mest hela tiden hehe men har ändå mkt ork o orkar hänga med liksom.

Tror jag fått uvi dock känt ilande smärta där nere i några dar o haft "mensvärk" den senaste veckan nu oxå.. ganska jobbigt om nätterna nu med men de går upp o ner.

Hur mår ni andra? Finns det fler från gbg?

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan
    anansie skrev 2013-09-02 18:25:29 följande:
    Spännande & skrämmande det där. Det kan ju betyda att det är dags men lika väl inte. 

Du får uppdatera :)

Min började lossna lite 2 dagar innan vattnet gick förra gången. Du kollar väl upp så det inte är UVI ? Det är inte bra att gå med, speciellt inte när du är gravid.

Välkommen förresten  

Jag bor i Varberg så det är 8 mil söder om Göteborg.. ganska nära.

Jag mår bara bra, typ som vanligt. Kan träna & röra på mej så det är skönt.

Väntar mitt andra barn så då är det extra gott att må bra, haha. 

Tack!

Jo då jag lämna kisseprov i fredags så borde få svar imorgon om de är nåt. Så får vi se.

Då antar jag du skall föda på varberg, hört att de ska va bra där

Skönt att må bra! Jag har ju ingen liten att ta hand om men de känns som de kan va mycket med hem o hund osv ändå blir mest trött efter ganska lite men ändå, är inte så farligt som jag trodde de skulle va
  • Snultan
    Lullabay skrev 2013-09-02 18:35:03 följande:
    Ja jag är inte orolig, jag har sagt att det inte blir något för ens v 36. Och har jag sagt något så blir det så :P.

Snultan, Välkommen! Vad skönt att du haft en problemfri graviditet!! :D Alltid lika roligt att höra. Den där ilande smärtan låter dock inte som UVI, UVI brukar väl svida när man kissar och man vill kissa HELA tiden. Så var det när jag hade det iaf, är ju några år sedan nu men...det gick ju inte kissa, kändes bokstavligt talat som en kniv kördes upp och vreds om ett varv. Det gjorde så ont att det....aahh, huaa får panik bara jag tänker på det.

Ja exakt. Så känns det. Haft de massa gånger. Men när man har det när man är gravid så ska det tydligen kännas annorlunda. Så. Fick hemskt ont vid "försök till samlag" hehe förra veckan. Å sen har de ilat o svidit liksom.. sen har jag läst att uvi kan sätta igång förvärkar. O har haft lite. So I figured bäst o ta ett test o se.

Ja man "skäms" nästan lite för att det gått så bra hehe vissa har ju mindre tur. När de gäller hälsa o sånt har jag nästan oförskämt mkt tur!
  • Snultan

Ja och om inte annat så stillar det åtminstone din oro!

Jag åkte in för några veckor sen pga minskade fosterrörelser, visade sig dock att bebben var lika pigg som vanligt, var bara något jag fått för mig. Så det var ingen fara. Men BM på sjukhuset sa att det var bra att jag kommit in och det kändes ändå väldigt skönt efteråt, även om jag liksom du velade lite i början..

• Snultan

Men då måste jag ställa en fråga angående din fråga :P Om nu förlossningen börjar med mensvärk, varför har jag haft mensvärk senaste 1-2 veckorna? :P Inte hela tiden under dagarna men från och till.. jag trodde det var förvärkar bara? Men det är kanske normalt att få det flera veckor innan man skall föda? :) Jag är ju förstagången på det här så vet inte hur det funkar hehe..

• Snultan

Föresten så.. för att svara på din fråga.. mensvärk är en molande värk som sitter långt ner i magen och strålar oftast ut mot ryggen.. om det säger dig något hehe :) sen kan den ju variera i oändlighet i styrka osv.. men det är så jag känner det.

• Snultan
    anansie skrev 2013-09-02 19:47:48 följande:
    UVI prov ska man väl få svar på direkt.. Hur som helst, hoppas det inte är det.

Yes föder i Varberg såklart. Var väldigt nöjd förra gången så hoppas på att känna likadant denna gången

Ja tröttheten är inte lätt att komma ifrån.. har ju en 2,5-åring och hus o grejer. Men är hemma på graviditetspenning nu och ska verkligen försöka när dottern är på dagis sina 15 timmar/veckan. 

Nä de skulle gå till labb först tydligen.

Okej. Är oxå hemma med grav peng. Väldigt skönt. Hoppas du kan få slappna av lite iaf har du några komplikationer?
  • Snultan
    Lullabay skrev 2013-09-02 20:18:10 följande:
    Haha, jag vet inte. Men när folk berättar här på fl och när jag googlat osv så påstår folk att det började med mensvärk som ökar i intesitet. Då blir man ju lite fundersam bara :P Jag har tänkt på det flera gånger då ni skriver att ni har mensvärk också. Hur kan man ha mensvärk utan mens för det första? :P haha xD

Ja de ÄR ju inte mensvärk egentligen. Känns som mensvärk. Så därför säger man så hehe Lite virrigt.. vissa säger ju molvärk. O de är väl de de är egentligen

Men de är så diffust. Denna värk. Kan va förvärkar. Kan va växtvärk. Så man vet ju ingenting egentligen :-P
  • Snultan
    anns skrev 2013-09-02 21:18:00 följande:
    Kan förtydliga frågorna kring UVI-prov. Man får ett snabbt svar när man tar en så kallad UVI-sticka, inom några minuter ser man om det finns bakterier i urinen, däremot tar det några dagar för att få svar på den odling av bakterierna som tas vid urinprovet för att bestämma vad det är för typ av bakterier.

ja precis, det var en sån min BM gjorde :)
  • Snultan
    anansie skrev 2013-09-03 07:47:26 följande:
    Ja det hoppas jag med. Är sämst i världen på att vila bara. Ska bara göra det och det och det och det först 

Nää inga komplikationer.. mår oförskämt bra. Trodde med säkerhet att denna graviditeten skulle bli jättejobbig när förra gick så smidigt plus att jag redan har en nu som tar energi.. men icke. Fast det är ju 1,5 månad kvar, allt kan hända. Har hört att man kan få mer ont i bäcken och grejer sista tiden om man är omföderska.. men vi får väl se.

Jag arbetar oxå som personlig assistent, därav graviditetspenningen. 

Jaså ja med ett litet barn hemma så kan man ju inte vila. O kanske inte heller vill alla gånger. Jag är verkligen trött nu. Jag har alltid jobbat kvällar i princip o jag älskar att sova ut på mornarna hehe.. men jag har faktiskt hållt igång rätt mkt på senaste så nu ska jag ta de sista veckorna o bara vila hihi

Ja man får ju hoppas att de håller sig lugnt nu.. blir ju bara tyngre o tyngre och nätterna är jobbiga ibland. Känner att de kommer o går lite besvär men ändå som du säger att man mår oförskämt bra
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?