• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

SÅ himla härligt med denna halsbränna :) Mmmmm! *NOOOT* 

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan
    Nikita87 skrev 2013-09-15 19:47:28 följande:
    Snultan känner igen det där med halsbränna! Inte kul alls!
    Min halsbränna brukar mest komma på kvällen natten riktigt jobbigt :(

Ja precis.. på kvällarna nu de senaste dagarna har jag haft det.. hade det mkt förut för flera veckor sen, sen så försvann de.. så jag hoppas det försvinner nu med.. väldigt vidrig känsla
  • Snultan
    anna 2011 skrev 2013-09-15 19:48:41 följande:

Har också halsbränna som håller på att knäcka mig. Har du någon mirakelkur som hjälper dig? Har testat olika tabletter från apoteket men inget hjälper mer än för stunden...
    Faktiskt inte! Känns som att jag lärt mig att stå ut med det.. tack och lov så känns det oftast inte hela tiden utan bara när jag "rapar/sväljer" vilket jag ju iofs av nån konstig anledning gör lite mer ofta nu då :P.. uscha! jag har bara testat såna tuggtabletter vad dom nu heter.. annars vette tusan
  • Snultan
    anansie fy för att ligga hela nätterna!.. o kräksmaken fyfaaan alltså.. ibland om jag precis ätit o typ ska knyta skorna så kommer det fan upp.. USCH.. så smidig man känner sig oxå med magen ivägen :P

3småprinsar lite kul att veta har du gått upp mkt under dina graviditeter / varit svullen o så? :) eftersom du har söner.. o de sägs ju att man blir mer svullen med flickor.. de har iaf stämt på min mamma som har 2 söner och 5 döttrar.. o samma nu när jag är gravid med en pojke o har inte svullnat alls o vikten sitter bara på magen :)

håller föresten med om detta med speedad på kvälarna.. men jag har så svårt att komma till ro.. känns som jag vill vänta tills jag DÄCKAR... vilket jag oftast bara gör på morgonen :P haha.. och jag har aldrig varit en kvällsmänniska.. jag är trött, men kan inte sova liksom..  
  • Snultan

Herregud JA.. helt otroligt!!! när man VERKLIGEN tänker på det så blir man helt upprymd.. HELT JÄVLA SJUKT FANTASTISKT!! :D

• Snultan

Många som sover dåligt, här är en till! Har så ont längst ner i magen. Jobbigt att ens röra på sig i sängen. Så ligger mest o kvider..

Imorgon blir det vändningsförsök. Längtar faktiskt. Ska bli skönt att få komma in o göra alla undersökningar o kolla hur läget är med bebis

• Snultan

Jag är oxå i vecka 38 idag 37+1

• Snultan
    3småprinsar skrev 2013-09-16 07:37:00 följande:
    Hoppas att det kommer gå bra imorgon på vändningsförsöket! En vän till mig utförde ett sådant med goda resulltat, gjorde lite ont dock Men hon sa att hennes andning blev 100 gånger bättre, inte samma tryck! Har du bf 6/10? Det stämmer med mig också! Ang vikt och svullnad. Jag har endast haft mage, den klassiska pojkmagen Med min första son så gick jag upp mycket lite. Alla komenterade min lilla mage, ganska jobbigt! Jag är en tunn tjej från början så det är inte så mycket man kan göra. När sonen sedan föddes vägde han 4.3 i v 39! Alla undrade hur han hade legat Jag rasade i vikt efteråt när jag ammade och det var ganska obehagligt. Med andra sonen gick jag upp mest, han föddes året efter första sonen. Men var inte stor eller svullen, han föddes v 37 och vägde 3.8. Tredje sonen föddes i v 39 och vägde 3.6. Jag såg lite annurlunda ut då.. hade en högre mage och lite mer rund. Men jag gick inte upp så mycket ändå.. kanske 15 kilo. Denna gång har jag en högre mage, har dock sjunkit nu... men jag ser nog ut som jag brukar när jag är gravid Det är ju några år från min första graviditet till denna fjärde. Men kroppen verkar ha ett gott minne och anpassar sig samt hämtar sig otroligt fort! Hoppas även att det blir så denna gång. Är skönt om det inte gör allt för ont efter förlossning. WOW vad många barn din mamma har fått

Vad spännande att höra man säger ju åxå att man kräks och mår mer illa om man väntar en flicka men de stämmer inte på mig hehe. Vet ej om jag har en typisk pojkmage, kanske får slänga upp en bild iaf så tycker jag det e väldigt skönt att inte ha gått upp så mkt o att jag inte är svullen. Min mamma sa att jag såg så fräsch o smal ut för att va så långt gången hihi de e skönt. Min syster har två flickor är naturligt smal men blev rätt stor när hon va gravid. Så de är intressant de där

Hehe aa hon har ju erfarenhet kan man säga. Har fött alla utan smärtlindring, galen :-P
  • Snultan
    3småprinsar skrev 2013-09-16 08:16:58 följande:

Jag har kräkts och mått illa med alla! Speciellt med 1 barnet. 3.an var det ganska ok med, mådde endast illa i början. Nu har jag endast mått illa, men inte kräks som tur är! Men för mig har det alltid vänt vid v 16-19. Jag gick upp alla mina kilon i början av graviditeten, sedan har jag stått still. Därav har jag varit på TUL två gånger. Magen är liten enligt kurvan (som aldrig säger något). Men bebis Filip mår kanon och förväntas väga 3.5 vid bf. Om det stämmer så e det vår minsta bebis Jag har bf 5/10, ändå känns det långt borta! Lilla Filip i magen är tokig nu! Han lever om som bara den, han har under hela graviditeten varit den lugnaste av alla
    Åh.. jag började må illa i v 8 och började kräkas i v 13 :P haha.. sen höll de på typ till v 20-22 runt där.. Sen har jag mått bra iaf :) lite vanliga graviditetsbekymmer sådär men annars inte mycket direkt. Så tacksam får man va för det :)

Nu är man galet nyfiken på vad för filur som ligger där inne :) Hur ser han ut.. hur är han.. åååh vill träffa han nuuuu! Men det är ju nära nu :) känns så himla otroligt spännande och samtidigt lite läskigt :) 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?