• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag är oxå hemma med grav penning pga tungt arbete. Som personlig assistent. Gick hem två månader innan bf.

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan

Så kände jag oxå på föräldrargruppen när vi såg filmer. Ena stunden helt rädd och förskräckt, andra stunden varm o lycklig. Men jag kan typ inte gråta offentligt, tårar i ögonen JA men inte riktigt böla hehe de gör jag dock hemma ibland om jag känner mig ynklig.

• Snultan

Har precis varit hos bm och visade sig att lillen ligger i säte. Va snopet! Va verkligen helt säker på att han låg med huvudet ned. Så nu blir det vändningsförsök så får vi väl se hur de går

• Snultan

Ja att underlivet är svullet är ju helt klart normalt nu under graviditeten. De där med åderbråck har jag ingen pejl på alls faktiskt.

• Snultan

Ja, ibland undrar man allt vad de små liven GÖR därinne egentligen, möblerar om känns det som iallafall haha :P

• Snultan

Nästäppa typ varje kväll nu. Vilken nässpray är OK att använda?

• Snultan

Ska testa det, tack för tipset är ju inte så många veckor kvar nu så ska väl stå ut nässpray brukar inte funka på mig ens i vanliga fall men får ju testa!

Jag undrar oxå lite över detta med förvärkar. Har ont i magen i princip varje natt. Som mensvärk. Å när man inte haft värken på många månader så är de ju lite jobbigt..

• Snultan

Vecka 37 idag! Galet!!

• Snultan

Vad är förvärkar då? Är det mensvärk?

• Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-09 09:34:46 följande:
    Snultan, För mig känns förvärkar typ som mensvärk. Men det sprider sig som ett bälte runt mage/rygg...så det håller sig liksom inte vara framtill... Vet inte riktigt hur jag ska förklara på annat sätt.. Kanske man kan känna på olika sätt!? Har haft mycket förvärkar med de andra barnen också... Vissa har tur som knappt känner av sånt alls :)
    Okej, men det är just så som jag känner också :) Brukar inte vanligtvis ha mensvärk i ryggen (vid vanlig mensvärk alltså) så detta är ju helt klart en lite annorlunda värk som sitter som du säger som ett bälte..

Tyckte min BM var lite otydlig angående det där.. men det är typ som en träning för livmodern detta med förvärkar om jag förstått det rätt? :) Haft det kanske i 2-3 veckor nu och är i vecka 37 nu.. Kommer och går under dagarna.. men mycket på nätterna nu som jag skrev däruppe! 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?