• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-09-04 20:52:50 följande:
    Nattningarna har gått superbra i perioder. Men så fort hon har sovit lite för länge på vilan så har det varit krångel med att få henne att somna. Nu efter semestern började hon på avdelningen för de lite större barnen och då sa jag till att det var okej om hon vilade men jag vill inte att hon sover för då somnar hon inte förrän sent på kvällen vilket resulterar i att hon inte vill gå upp på morgonen. Hittills har det fungerat bra och jag hoppas att det håller i sig.

Precis samma här. Dottern har oxå börjat "stor" avdelning nu och vi har sagt att hon helst inte ska sova. Såvida hon inte vaknat jätte tidigt eller sovit dåligt. Annars är det bara lite vila i vagnen som gäller för henne med. Plus att vi har köpt en 90 säng till henne nu så vi kan ligga bredvid henne när hon ska sova eller om hon skulle vakna och vara ledsen på natten. Och än så länge funkar det väldigt bra.
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-04 20:38:17 följande:
    Lite nyfiken ni som har barn sen innan. Hade bebisen samma dygnsrytm när den kom ut som i magen? Har läst att det kan va så men undrar hur de egentligen är

Jag kommer faktiskt inte ihåg dotterns dygnsrytm i magen mer än att hon var ganska lugn. Mycket vildare bebis i magen denna gången. Och sen när hon kom ut var hon väldigt lugn med, sov väldigt mycket första månaderna. Men allt det har hon tagit igen nu när hon är en riktig huligan :) Haha
  • eli77

Hej. Här är en till med Bf 11  oktober.  Tänkte höra med er andra hurini har gjort ang
    arbete?  Jobbar ni fortfarande ? 

• FamMorrhår

Hemma med grav.penning... för tungt jobb....

Vaknat med sammandragningar. . Höll väl på å pinka på mig av de... så nu är nattmacka intagen.. hum... hoppas sömnen återvänder. ...

• Mami2013

Min son var ganska lugn, både i magen och utanför. Dotter tvärtom, helvild både i magen och utanför :-P

Åh idag är en nostalgisk dag för min del. Tänk att för fem år sedan låg jag på förlossningen just nu och min älskade lilla son var på väg att födas

• anansie
    eli77 skrev 2013-09-04 22:33:37 följande:
    Hej. Här är en till med Bf 11  oktober.  Tänkte höra med er andra hurini har gjort ang
    arbete?  Jobbar ni fortfarande ? 
    Hej, välkommen !

Är hemma med graviditetspenning pga tungt arbete :) 
  • LinnElin

Jag kallade dottern för karatekid när hon låg i magen. Full rulle i princip hela tiden. När hon kom ut så var det full rulle när hon var vaken och är fortfarande men hon sover väldigt bra och har alltid gjort! Men för att orka vara så aktiv som hon är så behöver man nog sova ordentligt...  

Idag tog jag med mig mina Lergigan comp till jobbet och har precis tagit en. Hoppas på att slippa må som jag gjorde igår. Har tre möten jag måste vara med på. Men snart är det äntligen fredag och lyx på herrgård med trerätters middag, övernattning och frukostbuffé på lördag väntar. *mums*

Linnéa 100107, BF 131030
  • Snultan

Gud vad spännande verkar ju ändå som att bebbarna är lika i magen och utanför åtminstone den första tiden

Min bebbe är relativt lugn. Han har peakar av mera rörelse under eftermiddagen/kväll och tidig morgon typ. Läs: när pappa går till jobbet! Haha.

Så de ska bli spännande att se hur han blir utanför magen så att säga

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan

Jag är oxå hemma med grav penning pga tungt arbete. Som personlig assistent. Gick hem två månader innan bf.

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Mami2013

Jag är sjukskriven pga prematura sammandragningar - så inga tunga lyft eller hastiga rörelser för min del, det är mest bara vila i soffan/sängen som gäller. Sökte grav. penning men har inte fått svar på det ännu!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?