• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • anansie

Läcka mjölk behöver nog inte jag oroa mej för. Förminskade brösten för flera år sen och när dottern föddes fanns det så yttepyttelite mjölk så det var bara att lägga ner amningen. Fortsatte pumpa två veckor men det gjorde ingen skillnad. Så räknar med samma sak denna gången med.

• Snultan

Ja att underlivet är svullet är ju helt klart normalt nu under graviditeten. De där med åderbråck har jag ingen pejl på alls faktiskt.

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • FamMorrhår

Trodde inte man läckte mjölk "innan"... fniss.. meen man lär så länge man lever!

Idag känns de som liten tänker ta bukvägen ut... iii vad de sträcker å drar å buktar ut... nåååde om du vänder dig åt fel håll liten!! ?

• Snultan

Ja, ibland undrar man allt vad de små liven GÖR därinne egentligen, möblerar om känns det som iallafall haha :P

• Mami2013

Hej Tjejer!

Hoppas att ni haft en bra helg och att ni kunnat njuta något av det underbara vädret!!
    Igår hade vi kalas för vår son som precis fyllt 5 år! Supermysigt men sååå jobbigt med magen och allt som skall göras!

Idag tog jag fram barnvagnen, tvättade av den och bytte från sitt- till liggdelen :) åh så kul att den kommer till användning igen!

• Snultan

Nästäppa typ varje kväll nu. Vilken nässpray är OK att använda?

• anansie

Snultan - Om Renässans funkar så använd det. Men annars använd vanligt nässpray som Otrivin. Jag använde det de 2 sista månaderna när jag väntade dottern. Direkt hon kom ut släppte täppan och det kommer det göra för dej med.

• Mami2013

Ja renässans ska vara bra! Men om du har riktigt jobbig nästäppa som inte släpper med den så kan du ta Rhinocort Aqua, den hade jag under min förra graviditet då jag hade en asjobbig täppa som inte gick över med "vanlig" nässpray... Men som Anansie skrivit så brukar det gå över när graviditeten är över ;)

• NovemberMommy

Det här med åderbråck, jag har fått högt upp på lårens insida, tror även att jag har det i underlivet. Men vet någon om det går bort efter graviditeten ?

• anansie
    NovemberMommy skrev 2013-09-08 22:03:23 följande:
    Det här med åderbråck, jag har fått högt upp på lårens insida, tror även att jag har det i underlivet. Men vet någon om det går bort efter graviditeten ?

Vad jag har förstått så ska de gå bort i de flesta fall, iallafall de i underlivet. Men ska ringa o höra med barnmorskan imon.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?