• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej på er !

Har inte läst igenom tråden men har BF 26 okt med nummer 2 :)
    Jobbar idag & på måndag med sen blir det att vara hemma på graviditetspenning.
    Hoppas ni alla mår toppen.
    Jag mår i stort sett precis som vanligt... trött vissa dagar bara men det får man ju räkna med.. speciellt när man har en 2,5-årig huligan här hemma med :)

• anansie
    Lullabay - Tack så mycket :) Ja då vet du ju precis ! 
    Tack gode gud för 15 timmar i veckan på förskolan.. kommer nog behövas både för mej & dottern sen.
    Men mannen kommer vara föräldrarledig för stora tösen varje fredag med så då kommer vi ha en riktig "Älva-dag" där hon står i fokus och vi hittar på nåt kul :)
  • anansie

God morgon på er !

Första dagen med graviditetspenning idag och dottern var snäll och sov till 07.00 :)

Ang svullnad... när jag väntade dottern drog jag på mej jättemycket västska. Till o med läpparna var så svullna och jag såg ut som jag gjort en läppförstoring. Detta var mitt i vargavintern (hon är född feb -11) Så denna gången var jag riktigt nojjig över att svullna upp som en ballong, speciellt nu när sommaren vart så varm. Men icke... inte än iallafall. Men jag lider verkligen med er som gjort det.

Ni som ska ha syskonvagn.. vilken vagn har ni beställt ?
    Vi har beställt en Babyjogger City GT. Har en City Mini till dottern och älskar den så det var en ganska självklart val för oss kändes det som :)

• anansie
    Lullabay skrev 2013-08-27 08:36:36 följande:
    Oj, hoppas min svullnad håller sig till fötter i vader då, det låter inte skoj alls. Min son är iofs bara 3, men han använder nästan aldrig vagn, vi diskuterade alternativet med syskonvagn men kändes sagt vad onödigt. De få gånger han behöver den är både jag och sambon med så då kan vi använda två vagnar (tror dock inte det kommer hända ens :P). Så vi skippade det iaf.
    Ja då låter det ju bättre med en ståbräda till er, eller som du säger 2 vagnar när ni är 2 vuxna.
    Min dotter får åka vagn då vi går överallt vi ska (senare blir det cykla)

Svullna fötter & vader är jobbigt nog. Finns ju inte direkt så mycket att göra heller.. Eller stödstrumpor är ju toppen :) Det fick jag ha från veck 20 förra gången... denna gången har jag inte haft det en enda gång.. än.
  • anansie

Oj här har vi inte börjat förbereda nånting... alltså med spjälsäng, kläder mm. Fast nu har man ju allt sånt kvar sen förra gången.. ska bara få tummen ur & ta ner det från vinden.
    Men vi har köpt en 90 säng till dottern så vi kan ta hennes madrass till spjälsängen, alltid nåt.
    O vagnen är ju beställd som sagt..

Inget illamående här.. har aldrig haft.
    Däremot börjar halsbrännan komma lite på kvällarna nu men med en novalucol försvinner den direkt.

Idag blir det en sväng till Gekås (Ullared) :) 

• anansie
    anns skrev 2013-08-28 08:34:56 följande:
    Ser att många tänker samsova eller ha vagga, vi planerar att vårt lilla hjärta ska sova i spjälsängen direkt. Vi har nämligen redan nu trångt i sängen o skulle inte få plats att sova ihop, plus att jag blir nervös för PSD och vi ska ha andningslarm. Tänker jag helt fel borde jag åtminstonde skaffa en liten krubba. E ju mitt första barn, tycker de inte om att sova i en stor spjälsäng??? Hjälp och hur bäddar man den med spjälsängskydd o madrass vilket ska i först?       

Dottern lade vi i spjälsängen direkt vi kom hem från BB.. är väääädigt skönt med en bebis som sover i SIN säng så jag tycker verkligen du ska köra på det. 
    Vi hade aldrig nåt babynest (?) utan bäddade in henne lite med filt. Hon var så nöjd så och har alltid sovit i sin säng. Vi kommer göra likadant med bebisen nu är tanken så vi får hoppas den gillar spjälsängen lika mkt som storasyster :)
    Hur man bäddar.. Du sätter spjälskyddet runt först.. sen trycker du ner madrassen & ev bäddmadrass.

• anansie

Hjärtljuden har legat på 146-148 här.
    Dottern hade oxå ganska "höga".

Ang bäddning i vagnen så får jag se hur kallt det blir samt om bebisen är varmblodad som sin storasyster. 
    Vi hade varken overall eller täcke till henne. Bara lite varmare kläder, en varm filt och åkpåse.. fast vi fick till slut ta av "locket" på åkpåsen för hon var för varm och bara ha "locket" till liggdelen. Men alla barn är ju olika :)

LinnElin -  Här är det likadant. Bäddar med täcke för syns skull. Dottern sparkar av sej det så fort man lägger på det :)

• anansie
    Lullabay  - Tror du inte det kan vara ligamenten som gör ont då ? Ligamentsmärtor kan ju vara riktigt jobbiga & verkligen kännas som knivar som hugger.

Idag ska lilltjejen börja dans. Jag är verkligen sugen på att cykla dit med henne i ösregn & sen dansa. Kommer väl sätta igång nåt, haha.

• anansie

Vi har sex ca 2 ggr i veckan nu.. tycker det funkar fint trots att man känner sej som ett kylskåp.
    Visst det blir ju inget avancerat men tycker nästan det är skönare nu (för privat? haha)
    Efter dottern föddes blödde jag i 3 veckor men hade inte sex förrän efter 8 veckor.. Och då var jag så nervös att jag trodde jag dog. Haha. Bli av med oskulden all over again :)  

• anansie
    TessTessan skrev 2013-08-30 21:32:18 följande:
    Vet inte hur min bebis ligger, ska till bm på tisdag. Men tror inte det fixerat sig än, är så mycket bök.

Min graviditet har vart upp å ner kan man säga.mådde mycket illa i början å va trött. Hade 2 blödningar i början av graviditeten typ v 12 å 14 men ingen fara alls me dom, kollade upp dom. Sen har jag foglossningar både fram å bak så nu går jag på graviditetspenning vilket är väldigt skönt. Börjar bli väldigt trött igen å vill sova mitt på dagen igen.men annars är det bara bra.

Hur har era graviditeter vart??
    Å har ni namn klara??? Vi har bara ett tjej namn om det är en tjej å det är Miranda.
    Men killnamn har vi inget.
    Så förslag tas gärna emot.
    Vi har en son som heter Theodore.
    Välkommen :)

Jag mår i stort sett som vanligt så min graviditet har hittills vart väldigt bra.
    Enda skillnaden är att jag kan bli dödligt trött vissa dagar.. men jag har ju en 2,5-årig huligan här hemma med så det är ju inte så konstigt.
    Är oxå hemma på graviditetspenning nu. Känns jäkligt bra. Ska försöka hålla igång med träningen så mycket jag orkar men även försöka vila mej (är ganska kass på att vila)

Namn är vi sådär med... har väl kanske 2 olika till varje kön.
    Dottern heter Älva så det får ju gärna passa ihop.
    GIllar i vilket fall Li eller Dahlia till flicka & Lee eller VIde till pojk... Li & Lee är ju samma fast med olika stavelser.. hej fantasi liksom ;) 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?