• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • LinnElin

Limawij - Hoppas att de tar hand om dig ordentligt på sjukan! Och vila, vila, vila!!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag är nyss hemkommen från vår herrgårds/slottsvistelse. Hade jag kunnat sova ordentligt och kanske fått dricka något annat än vatten till maten så hade jag nog uppskattat det mer. Men det var mysigt att komma iväg lite. Upptäckte i natt och jag har börjat läcka bröstmjölk... Not so fun.

Linnéa 100107, BF 131030
  • anansie

Jag måste bara få höra med er om nån annan har samma som mej

Idag när jag duschade upptäckte jag ett åderbråck i underlivet. Kul?!

Har inte ont av det eller så men trodde jag skulle få slippa sånt denna gången med. Har väl haft det för bra hittills så nu kommer "problemen".

• anns
    anansie skrev 2013-09-07 16:38:12 följande:
    Jag måste bara få höra med er om nån annan har samma som mej
    Idag när jag duschade upptäckte jag ett åderbråck i underlivet. Kul?!
    Har inte ont av det eller så men trodde jag skulle få slippa sånt denna gången med. Har väl haft det för bra hittills så nu kommer "problemen".
    Nä det låter inge kan. Men i ärlighetens namn så kan jag inte svara på om jag fått nått sånt då synen inte når fram, haha magen e i vägen och jag kan inte böja mig så mkt.
    LinnElin skrev 2013-09-07 13:05:23 följande:
    Jag är nyss hemkommen från vår herrgårds/slottsvistelse. Hade jag kunnat sova ordentligt och kanske fått dricka något annat än vatten till maten så hade jag nog uppskattat det mer. Men det var mysigt att komma iväg lite. Upptäckte i natt och jag har börjat läcka bröstmjölk... Not so fun.

Nä svårt att njuta fullt men bättre än att va hemma kan jag tänka mig. Skönt att hitta på något kul. Inget läckage här, men det gör ju att jag istället oroar mig för att mjölken ska komma igång.
  • anansie

anns - Haha Nää gud jag kan inte heller se nåt men jag kände det och sen var jag tvungen att kolla med spegel ;)

Får ringa mvc på måndag och se vad dom säger om det..

• FamMorrhår

Läcka mjölk.. de har jag gjort i mååååånga veckor...  :-/  Fattade inte vad de var för fläckar i sängen... men tillslut slog de mig... Å alla Bhar är vita på insidan.. men de är inte så att jag tyckt att jag behöver inlägg...

• Lullabay

Hur vet man om man har åderbråck? Senaste veckorna har jag varit svullen där nere, nästan hela tiden...och kan vara öm också, riktigt öm :( Skulle det kunna vara ett åderbråck då? Isf, vad gör man åt det?

• Lullabay

För att förtydliga så är det mina yttre blygdläppar som är svullna, och jag är även väldigt röd i de inre blygdläpparna, ja jag är röd och öm överallt förutom i de yttre blygdläpparna egentligen, vilket är konstigt eftersom det är de yttre som är svullna :S

• anansie

LullaBay - Jag är oxå svullen till och från där nere. Det har nog med det ökade blodflödet att göra. Men nu är det lite "buckligt" & ojämnt på en liten del, vilken borde vara ett åderbråck.

• LinnElin
    FamMorrhår skrev 2013-09-07 18:03:47 följande:
    Läcka mjölk.. de har jag gjort i mååååånga veckor...  :-/  Fattade inte vad de var för fläckar i sängen... men tillslut slog de mig... Å alla Bhar är vita på insidan.. men de är inte så att jag tyckt att jag behöver inlägg...

Jag var naiv och trodde jag inte skulle börja göra det förrän det var dax för amning på riktigt. Som förra gången, men icke... Det var/är ju inte mkt men tillräckligt för att både sambon och jag skulle uppmärksamma det.
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?