• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Mami2013

Haha ja Snultan man vänjer sig ;) när sonen (som nu är 5 år) var liten och började vakna vid 08 fick jag panik nästan... Jag ville ju soova!!

• FamMorrhår

Nääästan lite halvt uppläxad av barnmorskan att ringa förlossningen och iaf prata med dem OM man tycker den rör sig mindre eller om man mår märkligt på nå vis... så ring med er! 

Allt var bra oss. Känns skönt de! SF var 34  (v 36+0 ) Hjärtat slog 155-160 idag på liten.. Sparkade o skruvade på sig då hon skulle lyssna.. Gulligt... HUvudet ner men hon ville inte kolla om den var fixerad eller ej eftersom moderkakan är där nere så tyckte hon de var dumt å "böka".. Lät i min värld klokt!  

• Snultan

Haha, ja jag kan tänka sig att det kan va väldigt jobbigt i början :) har varit hundvakt i två dagar nu och han kom hit väldigt tidigt.. så jag har varit total förstörd i två dagar :P haha.. är verkligen inte van att gå upp tidigt utan jag brukar jobba kvällar och har gjort länge och har inte behövt gå upp så tidigt helt enkelt. så på det viset hoppas jag lite att bebben är en sjusovare som mig :P haha.. men de återstår att se ;)

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • anansie

Under dotterns första år sov jag mer än nånsin förr.. hon har alltid sovit hela nätterna, slutade äta under natten när hon var 3 månader men innan det somnade hon direkt om efter matning. 
    Ett tag ställde jag klockan på 08.00 för att få egentid på morgonen medan hon sov till 10.00 tiden.
    Numera vaknar hon oftast nån gång mellan 06-07 men man vänjer sej verkligen Snultan.

Med nästa lär jag inte ha samma tur.. och även om den sover så väcker ju dottern mej Flört

Ang röreslsemönster så tycker jag mest den buffar och sparkar lite till o från hela dagarna & kvällarna. Lugn på natten som tur är. Men den verkar inte sova så mycket under dagen, haha.

• FamMorrhår

Haft typ molvärk till å från nere i magen sen måndag..nån stickande eller nån konstig känsla i ljumskarna... ska allt mjuka upp sig lite i några veckor nu eller... Känns ju så där spännande isf...

• LinnElin
    anansie - Skönt att höra att det finns fler än jag som har haft tur med sömnen! En kompis till mig tror verkligen att jag ljuger när jag säger att min dotter sover hela nätter, slutade äta på natten efter ett par månader, kan sova 10-12 timmar utan problem osv. Men jag har alltid varit noggrann med fasta sovtider, när jag var ensamstående var det ett måste för att jag skulle hinna med saker och kunna rå om mig själv lite.

anns - Här får man ha med sig två anhöriga på förlossningen.

Jag har känt mig helmysko hela dagen. Gick hem redan halv elva (efter att två kollegor tjatat på mig),  stupade i säng och sov i 1½ timme. Kände mig piggare. Åkte till affären för att hämta ut en paket och köpa lite melon (cravings) men trodde att benen skulle vika sig under mig. Ännu mer yrsel och illamående. Ska det vara så här i typ 56 dagar till så går jag under!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-09-04 19:23:01 följande:
    anansie - Skönt att höra att det finns fler än jag som har haft tur med sömnen! En kompis till mig tror verkligen att jag ljuger när jag säger att min dotter sover hela nätter, slutade äta på natten efter ett par månader, kan sova 10-12 timmar utan problem osv. Men jag har alltid varit noggrann med fasta sovtider, när jag var ensamstående var det ett måste för att jag skulle hinna med saker och kunna rå om mig själv lite.
    Samma här. Är verkligen en rutinmänniska och har haft fasta sovtider på dottern alltid.
    Visst har det funnits tillfällen när hon krånglat på natten och vaknat och vart ledsen men i det stora hela så har hon alltid sovit väldigt bra.
    Däremot har vi haft problem med läggningarna sedan hon började förskolan i höstas... vilket har vart fruktansvärt jobbigt. Nu har det blivit mycket bättre vilket känns skönt inför att bebisen ska komma.  
  • Snultan

Lite nyfiken ni som har barn sen innan. Hade bebisen samma dygnsrytm när den kom ut som i magen? Har läst att det kan va så men undrar hur de egentligen är

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-09-04 19:56:15 följande:
    Samma här. Är verkligen en rutinmänniska och har haft fasta sovtider på dottern alltid.
    Visst har det funnits tillfällen när hon krånglat på natten och vaknat och vart ledsen men i det stora hela så har hon alltid sovit väldigt bra.
    Däremot har vi haft problem med läggningarna sedan hon började förskolan i höstas... vilket har vart fruktansvärt jobbigt. Nu har det blivit mycket bättre vilket känns skönt inför att bebisen ska komma.  
    Nattningarna har gått superbra i perioder. Men så fort hon har sovit lite för länge på vilan så har det varit krångel med att få henne att somna. Nu efter semestern började hon på avdelningen för de lite större barnen och då sa jag till att det var okej om hon vilade men jag vill inte att hon sover för då somnar hon inte förrän sent på kvällen vilket resulterar i att hon inte vill gå upp på morgonen. Hittills har det fungerat bra och jag hoppas att det håller i sig.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay
    Snultan, svårt att säga i mitt fall iaf. Min son var otroligt lugn i magen, nu var han liten och klen verkligen så det var troligtvis därför han inte rörde sig så mycket. Han använde liksom all sin energi till att växa. När han väl kom ut var han ju lika lugn egentligen, men jag var tvungen att mata honom 1 gång i timmen första dagarna och varannan timme när jag kom hem från BB. Så vare sig han ville eller inte, skulle han upp och amma + ersättning.

När väl den perioden var över så sov han kanske 4-5timmar, upp och äta och sen sova igen. Så blev ett nattmål kan man väl säga. Själva dygnsrytmen höll man lite i själv upplevde jag iaf, när han väl sov hela nätter så vaknade han runt 8.00. Men det beror ju liksom på vad man håller för dygn själv. Man kan ju natta senare så man får sova längre på morgonen...så har iaf jag kunnat göra. Kanske har en snäll pojk? :P
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?