• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Therese S

Händer mycket spännande här lär jag säga , inte varit in på ett tag :/ ! Fullt upp ! Här är det 2,5 vecka tills det är dags för snitt , jag har inte riktigt förstått att det är nära nu , bara att räkna ner ! Ibland funderar man ju var dessa 9 månader tagit vägen! Men just nu börjar jag känna mig rätt less på detta :( ! Foglossningar från , ja , just d.. Så jag hoppas tiden går fort nu på slutet ! Jag hoppa ni andra mår bra !

• Snultan

Hade oxå massa smärtsamma förvärkar igår! Och man kan ju inte låta bli att undra..

Idag va jag på UL o bebben har inte vänt sig så på tisdag blir det vändningsförsök!

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • NovemberMommy
    Snultan skrev 2013-09-10 13:13:05 följande:
    Hade oxå massa smärtsamma förvärkar igår! Och man kan ju inte låta bli att undra..

Idag va jag på UL o bebben har inte vänt sig så på tisdag blir det vändningsförsök!
    oh va jobbigt,

ska på BMbesök på fredag och om barnet har inte vänt sig få blir det ett vändningsförsök för mig med.

har hört att det är väldigt obehagligt.
  • FamMorrhår

Håller tummarna för att bebbarna vänder sig själva eller att vändningsförsöken lyckas!

Hur ställer ni er annars? Vill ni föda vaginalt ändå eller blir det snitt? Ni kanske inte hunnit fundera så långt....

• anansie

Jag personligen skulle aldrig föda i säte.. hellre snittas jag. Det var svårt nog att få ut dottern med huvudet före så jag hade vägrat om man nu kan det

Så håller tummarna på att era små vänder sej åt rätt håll :)

• Snultan
    NovemberMommy skrev 2013-09-10 14:01:09 följande:
    oh va jobbigt,

ska på BMbesök på fredag och om barnet har inte vänt sig få blir det ett vändningsförsök för mig med.

har hört att det är väldigt obehagligt.
    Ja, men det verkar bero så himla mycket på vilken läkare man har och sen givetvis hur samarbetsvillig barnet är. Har läst om vissa som tyckt det har gått väldigt bra och inte alls varit obehagligt. Så man vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det..

Men viktigt att tänka på, som faktiskt inte framkommit för min del, är att ett vändningsförsök faktiskt är frivilligt. Det är inget dom säger! Jag kommer gå dit men OM det känns obehagligt eller gör ont eller känns fel/jobbigt på något sätt så kommer jag be dom att avbryta. Och det får man också, så det känns något tryggt iallafall :) Jag tänker som så att bebben ligger ju som han gör av en anledning, och om HAN inte är med på att vända på sig sen.. so be it! 
  • Snultan
    FamMorrhår skrev 2013-09-10 14:22:02 följande:
    Håller tummarna för att bebbarna vänder sig själva eller att vändningsförsöken lyckas!
    Hur ställer ni er annars? Vill ni föda vaginalt ändå eller blir det snitt? Ni kanske inte hunnit fundera så långt....
    Då skulle jag ta ett snitt helt klart. Nästan lite så jag hoppas på det. Jag vet, typ ALLA är ju emot kejsarsnitt och det är säkert jätteego av mig att tänka så.. Men ur min synpunkt så skulle det vara en enorm lättnad att få ett datum och snitt. Men jag försöker att va öppen och först och främst göra vändningsförsöket och se hur det går. Förlitar mig lite på ungen där inne, VILL han vända sig så gör han det, vill han INTE så gör han inte det :) Så känner jag iaf. 
  • Snultan
    anansie skrev 2013-09-10 15:51:01 följande:
    Jag personligen skulle aldrig föda i säte.. hellre snittas jag. Det var svårt nog att få ut dottern med huvudet före så jag hade vägrat om man nu kan det
    Så håller tummarna på att era små vänder sej åt rätt håll :)
    På vissa sjukhus FÅR man ju inte ens föda i säte.. så man kan helt klart "vägra" hehe :) Vissa kan heller inte.. de undersöker ju så att det i överhuvudtaget GÅR att föda i säte.. men som sagt, på vissa sjukhus är det snitt som gäller direkt. Som jag förstått det är det ovanligt att föda i säte..

Herregud, 3% av alla bebisar ligger i säte. Tänk att min bebbe va en av dom procenten, haha :) 
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-10 16:03:06 följande:
    På vissa sjukhus FÅR man ju inte ens föda i säte.. så man kan helt klart "vägra" hehe :) Vissa kan heller inte.. de undersöker ju så att det i överhuvudtaget GÅR att föda i säte.. men som sagt, på vissa sjukhus är det snitt som gäller direkt. Som jag förstått det är det ovanligt att föda i säte..

Herregud, 3% av alla bebisar ligger i säte. Tänk att min bebbe va en av dom procenten, haha :) 

Min svärmor röntgade dom för att kolla om hon kunde föda i säte eftersom ena dottern låg så. Vilket hon skulle kunna. Som tur var så vände hon sej när hon skulle komma så det blev vanligt

Förhoppningsvis ligger min lille åt rätt håll nästa gång jag ska till mvc annars kommer jag väl få panik, haha.
  • NovemberMommy
    Snultan skrev 2013-09-10 16:03:06 följande:

min svärmor födde i säte, dock inte min man utan hans bror, det var sjuuuuukt jobbigt sa hon dessutom fick barnet en skada i axeln så nu kan han inte röra ena armen lika bra. så för min del så vägrar jag att föda i säte.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?