• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Blobba

Lycka till Erli! Om er bebis vill komma nu så är h*n säkert redo :)
    Förstår att det känns nervöst. Kramar till er!

• Lullabay

Erli, oj!! Du får verkligen ta hand om dig nu, och lycka till!!! Håller stenhårt tummarna här hemma :D

• Lyckan 382

Lycka till Erli! En släkting till mig födde i vecka 34 i somras - det gick hur bra som helst :)

• Mami2013

nämen Erli vad spännande Skrattande nu har ni snart bebis här! Ta nu hand om dig och så kommer den när den kommer. Det sätter säkert fart så snart du slutar med bricanylen. Gjorde det för mig iaf. Och vi har en otroligt bra neonatalvård här i Sverige så ni kommer att bli väl omhändertagna!! Har du fått hälsa på på neonatalavdelningen? jag vet att läkarna tyckte att det var viktigt att jag fick göra det innan min son tittade ut. Och det var skönt för då visste man på ett ungefär vad som väntade! Lycka till nu Skrattande

Uscha sovit dåligt inatt...molande värk igår kväll så jag kunde inte somna och en dotter som drömt massor i natt så jag har fått springa upp och trösta henne. Pappan "duger" inte alltid för henne till det. suck! Men om en stund ska dom till förskolan så då ska jag vila! mina älskade ungar HjärtaHjärta

• LinnElin
    Erli skrev 2013-09-11 22:53:32 följande:
    Hej på er!
    Här blir det en septemberbebis istället. Vattnet gick ikväll, v33+2, så nu är jag inlagd på förlossningen. Fått bricanyl för att stoppa värkarna och kortison för bebisens lungor. 3 dagar kommer de försöka skjuta upp det som mest. Alltså blir det med största sannolikhet bebis innan helgen är slut.
    Väldigt spännande men läskigt, är ju klart orolig för hur vår lilla busbebis påverkas av att komma såhär tidigt..

Håll tummarna är ni snälla!
    Hoppas ni har det bra :)

Ojojoj! Jag håller alla tummar och tår för att bebben stannar i magen ett par dar till! Hoppas att allt går bra! {#emotions_dlg.flower}
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Snultan skrev 2013-09-11 22:50:47 följande:
    Jobbigt att gå å vänta så lullabay. Man vill nästan de ska hända lite mer pang på. Så de liksom händer nåt!

Härligt med blombukett linnelin sånt gillas! Jag har inte fått blommor på evigheter, va nu då? :-P fast jag är rätt så nöjd med att han oftast tar hand om disken och går ut med vovven på kvällarna när jag är trött igår sa jag lite vädjande att jag ville ha en gravid present. O när han kom hem fråga han om jag ville ha vinterstövlarna jag satt o kolla på på ellos just då. Jo man tackar ja, de är oxå en bra gravid present hihi

Sambon är rätt duktig på sånt (både blommor och presenter) men nu var det ett tag sen. Frågade honom för någon månad sen om han har funderat något på förlossningspresent. Han såg ut som en frågetecken men googlade lite och sa att det inte är så svårt att köpa något jag gillar (typ en Audi S6 eller nått Flört). För någon dag sen frågade han om jag kanske kunde tänka mig en diamantring eller något smycke. Jag kanske ska ta och berätta att jag skämtade när jag nämnde förlossningspresent... Det viktigaste för mig är ju att vi får ett barn tillsammans och inga presenter i världen kan mäta sig med det. 
    Linnéa 100107, BF 131030
  • FamMorrhår
    eija76 skrev 2013-09-11 21:34:55 följande:
    FamMorrhår: Oj, är det dags nästa vecka? Förlåt om jag får er att upprepa, jag borde läsa på mer vad ni skrivit tidigare

Ingen fara! Jag åker på snitt jag pga lågt sittande moderkaka... så nästa vecka ska det bli.. om de inte startar innan för då blir se akut planerat snitt.. de vill jga helst inte..
    Hej på er!

Här blir det en septemberbebis istället. Vattnet gick ikväll, v33+2, så nu är jag inlagd på förlossningen. Fått bricanyl för att stoppa värkarna och kortison för bebisens lungor. 3 dagar kommer de försöka skjuta upp det som mest. Alltså blir det med största sannolikhet bebis innan helgen är slut.

Väldigt spännande men läskigt, är ju klart orolig för hur vår lilla busbebis påverkas av att komma såhär tidigt..

Håller alla tummar och tår!! Ta hand om dig nu!! Som flera säger- bra vård i sverige!

Kommer gå så bra så!!
  • Mami2013
    LinnElin, jag fick helt utan förvarning en förlossningspresent förra gången. en jättefin Kitchen Aid maskin som jag har velat ha länge FörvånadSkrattandeHjärta Nu håller jag visserligen med dig om att det viktigaste var att vi fick vårt andra barn ihop, men jag blev riktigt glad och den har kommit väl till användning (till och med av honom så jag tror att han var sugen på en han med Tungan ute)! Efter första barnet så fick jag ett presentkort på massage av sambon. Det var såå välbehövligt efter några tunga månader!
  • anns
    Hej på er!

Ojoj, nu händer det verkligen saker. Förstår att det känns för tidigt för bebisen att komma men som många redan sagt så har vi bra neovård i Sverige o ni kommer bli omhändertagna. Håller tummarna för er =)

Förlossningspresent vill jag verkligen ha men jag vill inte be om det, själv planerar jag att ge maken en =), hoppas han kommer på det men har inga höga  förhoppningar om det. Jag har inte haft så mkt besvär med hormoner under grav men senaste dagarna blixtrar ilskan till titt som tätt.

ett tips på en rolig tråd här inne är, roliga förlossningsberättelser, skrattar så hysteriskt
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?