• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • LinnElin

Dessa j*vla hormoner! Två möten på jobbet som gick så där. Besviken och trött. Var till läkaren med dotterns tå, ogillar läkaren vi fick träffa. Hon pratar med en som om man vore mindre begåvad. Ännu mer irriterad efter det. Rastlös dotter som inte vill som mamman vill. Slutade med att jag satt på en köksstol, lagade köttfärssås och storbölade samtidigt. Folk tittar på mig med en konstig, undrade blick när de får svar på varför jag går med kryckor för de tycker inte att jag ser gravid ut. Bara fet. Smällfet. Skitdag! Just ja, fredagen den 13:e imorrn. Kanske ska stanna i sängen hela morgondagen... Ledsen för mitt bittra inlägg men känner att jag behöver spy ut lite.

Linnéa 100107, BF 131030
  • 3småprinsar

Ååå vad tungt! Då ska du se att det blir en bra dag imorgon! Vi håller på att flytta mitt i allt...trodde att jag skulle sortera, strukturera och mysa runt bland hela husets flyttkartonger. Men jag orkar inte!! Imorgon har jag lovat att hälsa på mina elever i skolan, känner mig trött och risig, men det är lite tidsfördriv, och det behöver jag! Vill att lillemannen skall komma snart..

• Snultan

Det får man. Ibland har man såna dagar också!

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • FamMorrhår

Slapp åka in till förlossningen iaf- men skulle ringa nå timmar senare å se hur de var då...

Öm i magen men de är nog lugnt.... måste vara för de får ju helst inte starta.... sammandragningar får jag ju tack å lov ha- snäll barnmorska. Haha...

Vilar vidare....

• Mami2013

3småprinsar för oss är det dax den 25 oktober:) längtar! Vad skönt att höra att det gick lätt med er trea, hoppas detsamma för oss. Men Lilltjejen (barn nr 2) så tog det 3 1/2 timmar och då kände jag som dig, att det gick lite fort. Jag vill också njuta lite :) för även om man har ont osv så är det verkligen är riktigt speciell upplevelse! När är det dax för er igen?? Gud va spännande med barn nr 4 :)

• Mami2013

FamMorrhår hur går det för dig? Om det skulle sätta igång nu, vad händer då? Akutsnitt? Har gubben din kommit hem än?

• 3småprinsar

Mami2013: Då är det ju inte så långt kvar för dig Jag är beäknad 5 okt. De andra har kommit tidigare så jag hoppas att fallet är så nu oxå! Oj då var det snabbt med dottern.. det brukar ju gå snabbare för varje gång säger de.Det är så spännande att se när och hur de sker! Nu ligger jag nerbäddad med min sambo intillmig som har somnat ZZzzz. Jag pendlar mellan dator och tv-tittande. Känner molnande värk frånoch till i magen, han jobbar sig nog nedåt nu.. är dock endast öppen 1 cm, men mjuk konstaterade de på kontroll igår.

• eija76

Fråga: Ni som har tydliga känningar av att något är på gång, hur mycket är ni ute och går och så?
    Ni som fött tidigare, kan det att gå i trappor hjälpa igång eller är det annat som har betydelse för när förlossningen väl kommer igång på riktigt?

Är ivrig endast för att det är jobbigt med långdragen smärta som jag haft nu fram och tillbaka i en månad redan. 

• 3småprinsar

Med första fixade jag en födelsedagsfest kvällen innan, dukade och sprang runt som en tok. På kvällen sa jag att nu struntar jag i dtta, nu måste bebisen komma. Precis i v 39, daagen efter festen gick jag upp vid 10-tiden. Vattnet gick när jag reste mig från sängen Med nummer 3 sprang jag i trappor i en simmhall för att åka vattenbana med sönerna. Kvällen efter sa jag till en annan förälder som är barnmorska att dt hjälpr inte att röra på sig. Bebisen vill inte komma! Hon sarade att bbisen kommer när man är utvilad och laddad, man skall inte stressa runt. Jag gick hem och lade mig på fter detta samtal. Det var på morgonen. Gick sedan inte upp, låg och läste och endast vilade. Klockan 18.00 gick jag upp för att se vad övriga familjen gjord, då gick slemproppen! Jag hann ta ett steg från sängen, värkarna kom tätt omgående. Så med mig verkar ett bra koncept vara att köra tok hårt ena dagen och villa hela nästa Får se hur det blir nu!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?