• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-06-15 19:54:06 följande:
    Dag 21 idag, mensen ska komma någon gång den här veckan (typ dag 23-27). Lite ökade flytningar nu vilket gör att man än mer analyserar hela tiden om mensen kommit. nu börjar verkligen ångesten. Jag kommer bli så sjukt ledsen om det inte tagit sig nu heller, rädd att förstöra midsommar, ja verkligen bara ångest över alltihop. Vill inte testa för tidigt heller för risken att få ett plus och sen mens ändå. Usch vad jobbigt det är.

håller tummarna för dig! Dags med positiv energi i tråden
  • Cayenna
    stjärnasomärdin skrev 2014-06-15 13:48:26 följande:
    Woho! Äntligen en normal cykel efter missfallet! :):):):):)

Härligt!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-15 21:26:31 följande:
    Håller tummarna! Ja igår grät jag några ggr på kvällen för det känns förjäkligt. Denna mån tog jag ej äl test men kände av äl och sexade som kaniner i 4-5 dagar. Känner just nu hur f*n ska man orka ladda om och ladda om månad för månad. Skönt med detta forum och få skriva av sig. Kramar!!

Grät oxå en skvätt igår. Just nu känns det som att vi aldrig kommer lyckas! Men får försöka tänka om och vara positiv till nästa äl. Tur att tråden finns.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-17 14:50:59 följande:
    Nya proverna på thyreoidea. Tsh 2,4 och t4 20,9. Min läkare kommer nöja sig med tsh 2,4 då hon sa under 3 men vet ju att det gärna ska vara under 2. Någon som ver hur t4 ska vara för att det ska bli en gynnsam graviditet? Tack tjejer för att ni finns!!

Vet tyvärr inget. Testa att googla upp det och hänvisa till det om du hittar att det ska vara lägre...
  • Cayenna

Nu har jag beställt munkpepparn. Desperat försök över sommaren. Läst mycket positivt om det som kan funka för mig med oregelbunden cykel och varierande lutealfas... Hade gärna börjat cd 1 men bättre sent än aldrig så hoppas jag det kommer imorn.

• Cayenna
    SaandraR skrev 2014-06-17 22:13:39 följande:
    Jag åt munkpeppar och smörjde med progesterall kräm månaden jag blev gravid. Hade också vääldigt lång menscykel. Lycka till :)

Har funderat på krämen oxå men känns lite bökigt på semesterresa med solkräm och kladd. Eller är den smidig? Hur stor är tuben...hur mycket måste man smörja?
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-18 06:36:09 följande:
    Tog ett gravtest i morse som då förstås var negativt. Äl +13, bim förmodligen imorgon. Jag känner mig helt tom, det känns så galet fruktlöst det här, tänk om det aldrig blir något, tänk om jag ska behöva ge upp den här oerhört starka drömmen. Var hamnar livet då? Två starka ägglossningar de senaste två månaderna, mycket sex vid rätt tillfällen, hållit nere på koffein mm, hur svårt ska det behöva vara? Så här svårt hade jag ju inte i närheten med de andra barnen. Har jag blivit helt infertil plötsligt från att ha varit väldigt fertil då? Usch nu kommer jag sitta och vara rädd för att börja gråta på jobbet i två dagar innan jag återhämtat mig.

Stor kram och känner tyvärr samma tomhet. Varför funkar det inte? Och när det funkar blir det mf!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-06-17 23:46:44 följande:
    Tuben är inte så stor, tar inte så mkt plats. Jag kör första månaden nu med progesterall. Den ska du smörja på de tunnaste hudpartierna på kroppen och behöver inte krocka med solkräm. Men jag har svårt att komma ihåg den morgon OCH kväll :) Lycka till med munkpepparn. Kan avlägga rapport sen om progesterallen hjälpte mig. Har rätt svårt PMS så hoppas nästa vecka blir lugnare för nerverna!

SaandraR skrev 2014-06-18 00:00:52 följande:
    Den kladdar inte eller så :) är rätt säker på att den hjälpte ägget att fästa..fick nidis redan på äl +6. Tuben är inte stor..man börjar med att smörja en (eller va de 2).. klickar stora som en ärta morgon och kväll..sedan ökar man om man blir gravid. Jag slutade med den i v 14.

Tack!! Kan man köpa på hälsokost eller bara nätet? Jag har inget att förlora på att testa känner jag nu...
  • Cayenna

Försöker analysera vad jag gjorde annorlunda dem cykler jag plussat. Den ena åt jag rikligt med aminosyra i form av kokosolja. Har läst att detta behövs i processen. Och den andra åt jag tillskott av dvitamin pga trötthet och mörkret. Om inte jag blir gravid inom några månader kanske jag får prova med det igen. Börjar ändå ställa in mig på att det kanske inte kommer bli fler. Men man vill ju ändå göra något för att förbättra chansen. Men först blir det munkpeppar och progesterall i några månader.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-19 21:54:53 följande:

Hur funkar den rent praktiskt?

Blåsippan84 - Det är naturligt Progesteron. Jag har sparsam mens så känns som att jag nog har brist på det. Sparsam mens känns som tunn hinna och det är nog svårare att bli gravid då. Jag provar och ser om mensen kan bättras på och hoppas bli gravid efter nån månad.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?