• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-06-21 09:50:43 följande:

Hej igen, jag vill inte lämna er med mitt senaste deprimerande inlägg. Nu har jag blivit opererad och jag känner mig lättad och positiv inför framtiden.

Det visade sig att cystan var en sk. chokladcysta som hade växt fast runt vänster äggstock och äggledare. Det fick därför ta bort både äggstock och äggledare. De kunde också se att jag har endometrios. Det var därför som jag fick cystan och det är därför som jag mår så jäkla dåligt när jag har mens.

Jag är så glad att det dåliga är ute ur mig, jag är glad att det inte var cancer för i så fall hade jag varken haft livmoder eller någon äggstock kvar idag.

Nu har jag en fantastisk läkare som ska hjälpa mig vidare. Hon sa att jag har två alternativ. Antingen så fortsätter vi att försöka på vanlig väg, det kan gå, men jag har lite nedsatt fertilitet, hur nedsatt kunde hon inte svara på. Vi kan också välja att behandla endometriosen så att jag slipper få mens. De innebär att jag inte kan bli gravid på vanligt sätt under behandlingen, men i så fall kommer vi att få IVF.

Ska träffa läkaren igen i slutet av juli och då ska vi ha bestämt oss för hur vi ska göra.

Nu repar jag mig efter operationen och stressen som jag kände innan. Jag är så tacksam för vår sjukvård och är så glad att detta upptäcktes innan det var för sent för min andra äggstock också.

Kram!! 

Skönt att det inte var cancer och att du har kvar större delen av dig så du kommer kunna bli mamma. Håll oss uppdaterade om julimötet. Kram
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-21 16:55:17 följande:

Nu kom mensen till slut idag. Skönt att ha deppat redan i onsdags, så nu var det bara skönt att få börja om istället för att gå och vänta.

Direkt redo för ett nytt försök låter bra. Förr eller senare är det din månad!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-21 23:04:10 följande:

Sista mån har jag haft mkt mindre mens än vanligt och inga stora koagulera (för att äkla till informationen ). Vart köper man det? Vart smörjer man det och hur ofta?

Jag köpte på biobody.se och fick den på en gång så den kan jag rekommendera. Finns säkert på fler sighter. Man kramar på från äl+nån dag till bim.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-21 21:08:14 följande:

Ja någon gång måste det ju bara gå! Vårbebis kändes så himla mysigt förra gången det var aktuellt så jag vill så gärna det nu också!

Hoppas ni lyckas under sommaren då! Vår låter mysigt <3 men ärligt kan jag tänka mig vad som bara jag får nån
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-21 21:08:14 följande:

Ja någon gång måste det ju bara gå! Vårbebis kändes så himla mysigt förra gången det var aktuellt så jag vill så gärna det nu också!

Jag kan ta mig #%* till och med tänka mig en julibaby nu efter allt! Min skräckmånad...bara vikarier och underbemannat...
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-22 07:33:53 följande:

Smörjer man underlivet en gång per dag? Sen när mensen kommer igen så håller man uppe tills äl? Om man plussar hur gör man då? Står det instruktioner med krämen?

Man kan be att få instruktioner från sighten tror jag. Jag har bara läst vad andra skrivit. Det står kortfattat på engelska på tuben. Du smörjer in en klick stor som en ärta på morgonen och sen en gång på kvällen. Du smörjer där huden är tunnaste, nacke hals underarmar knäveck osv och så alternerar du så du inte smörjer in samma ställe två gånger i rad. Klicken ska motsvara 10gr så det blir 20 totalt på en dag.
  • Cayenna

Glömde skriva att jag tror man ska testa på bim och i sådana fall så slutar man med krämen fram till nån dag efter nästa ägglossning.

• Cayenna

Och om du plussar så fortsätter man tills moderkakan helt tagit över produktionen av Progesteron ca v12-13. Tror Sandra skrev att hon körde till v.14.

• Cayenna
    Tinnis skrev 2014-06-22 19:01:05 följande:

Ja, det kunde ju inte sluta sådär tragiskt. Har haft rätt mycket ångest inför dethär och har varit ganska självcentrerad.

Ja, det är som du skriver Cayenna, jag har större delen kvar. Min första fråga på uppvaket var "har jag min livmoder kvar?". Självklart fick jag inte svar på min fråga där, för de visste ju inte. Ångest till läkaren kom in och log. Då förstod jag att det hade gått så bra som det kunde gå, och det tyckte hon också.

Tanken på att åka till Polen och köpa ägg har slagit mig fler än en gång och vi har redan papper på adoptionsorganisationer här hemma som jag skickade efter från nätet i ett hysteriskt ögonblick.

Nu ska vi förmodligen försöka en gång till innan utredning för ivf... Tror jag.

Förstår att du haft både ångest och varit självcentrerad...med rätta! Jag tror det kommer gå din väg snart. När väl ivf-karusellen börjat snurra tar det inte så lång tid att komma igång. Varför tror du att du måste ha äggdonation? Försök att koncentrera dig på dig och att må bra inför framtiden. Tänker på dig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?