• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tack tjejer

Första tog ett år, andra tog fyra månader och denna oxå fyra månader.

Tror självklart på ännu ett mf. Men nu vet jag att mitt recept är kost och motion. Hoppas så mycket att jag får gå hela vägen!!!!!!

• Cayenna
    Nötcreme skrev 2014-09-18 09:22:36 följande:

Trodde att jag skulle få skriva här igen v 16 i måndags och började stört blöda. Slutade med att jag födde våran lille kille Alfons.

Andra missfallet. Vet inte hur jag ska komma vidare? Hur man ska våga vara gravid igen....

Nej men så tragiskt! Beklagar verkligen! Känns som att man aldrig är säker. Ni måste hitta modet nånstans. <3
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-09-18 17:59:07 följande:

Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!

Härligt solrosen! Underbara nyheter Nu håller jag tummarna att bästa simmaren hittar fram
  • Cayenna

Tack alla andra tjejer för grattis! Jag hoppas jag ger er hopp

Som jag kämpat nu och det känns så värt det.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-09-18 23:01:07 följande:

Stort grattis! Håller tummarna att det går hela vägen !

Tack! Hur går det för dig? Har tänkt på dig och alla mf du fått vara med om.
  • Cayenna
    Nötcreme skrev 2014-09-19 09:16:04 följande:

Ja vi hade varit en 1 vecka innan och då sa läkaren att allt såg bra ut. Och när allt såg så bra ut så är det väldigt liten risk att det går fel. Visst!!!

Usch så orättvist att drabbas. Känns som att kroppen lurar en om allt ser bra ut och sen händer det ändå. Hoppas kroppen din är på banan snart och att du plussar fort igen. <3
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-09-19 09:59:45 följande:

Vi kämpar på , sen mf i juni har det inte hänt nåt tyvärr. Den här månaden missar vi nog ÄL då sambon är bortrest men nästa månad hoppas jag igen :)

Jättekul att du plussade. Du har ju kämpat länge du med. Nu måste det bara gå vägen!

Då håller jag tummarna för er nästa månad - eller en stark springare som överlever länge denna månad.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-09-19 17:15:04 följande:

En fråga som jag går och grubblar på. Åker till Turkiet om 1 v. Efter 5 dagar på sem ska mensen komma. Har all-inclusive och funderar kring detta med alkohol. Ej fått ett plus på 1 år. Jag vill ej avstå ett par glas vin om kvällarna om mensen ändå kommer som den gjort sista året. Blir alltid ledsen när åter ett försök misslyckats. Men om denna mån nu skulle vara mån som vi får plus så känns det ej ok efteråt att druckit alkohol.

Genom detta år har jag vissa månader avstått alkohol efter äl. Andra har jag tagit något glas vin till helgen. Vet ej riktigt hur jag ska göra

Drick vin. Testa tidigt om du är orolig. Jag tror inte ett par glas vin påverkar.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-09-19 20:33:27 följande:

Menar alltså att du förtjänar att njuta , du har kämpat länge.

• Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 07:06:15 följande:

Hej! Här kommer en liten uppdatering från min graviditet efter två mf på raken.

Jag är i vecka 13 nu och i förrgår så visade det sig att jag bär på tvillingar! Två mf och nu två bebisar istället. Känns ironiskt då vi med dottern tog pergotime (och gjorde inte VUL) vilket höjer risk/chans för tvillingar till 1:10 och då blev det bara en och nu när vi blev gravida utan hjälp så blir det två. Det visar att man inte kan styra över moder natur

Jag håller tummarna stenhårt för er alla att ni snart skall bli gravida och att vi alla slipper att gå igenom ett mf/MA igen!

Härligt att du kommit så långt och det verkar gå bra! Twins dessutom som eg ökar risken för tidigt mf. Stort grattis!!! Nu ska det gå hela vägen för dig <3
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?