• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-06-22 22:05:17 följande:

Sen vill jag inte skrämma upp någon här. Cystor är jättevanligt och oftast inte farligt alls, dessutom försvinner de av sig själva i de allra flesta fall. Jag har haft otur.

Otur ja! Men ändå tur att det inte var cancer och att du har kvar det du behöver. Skönt att dem har koll på dig nu och jag känner ett par med endometrios som fått en liten kille via ivf. Dem har förutom endometriosen i sig även haft åldern emot sig men det gick bra ändå, på andra försöket. (Gravid på första ivf:en men då blev det tyvärr mf.) Håll oss uppdaterade inför ev försök innan ivfmötet. Kram
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-06-26 14:05:08 följande:

Hej

Vi fick ju missfall den 28 maj och så har jag varit illamående ända sen ÄL . Testade negativt emellan och fick ett nytt men svagt plus i söndags. Säg den lycka som varar , plusset blev inte starkare och nu blöder jag !! Kommer vi aldrig att lyckas? Är så jäkla frustrerad och förbannad!

Neeej Ännu ett mf

Jobbigt att det stänger över sommaren. Men skönt att ni ändå kommit igång med prover mm. Ja, finns ju inga ord som tröstar, skickar en kram och hoppas din tur kommer snart!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-06-26 20:52:10 följande:

Tack för pepp. Ja det är så ledsamt nu:(

Riktigt ledsamt Visst är det fjärde? Eller räknar jag fel?
  • Cayenna

Hej alla! Jag tog ledigt från fl och tester hela sommarsemestern. Har inte läst nåt mer än sista sidan. Ser att några plussat iaf, grattis till er.

Jag borde fått mens mån-ons denna vecka. Brösten ömmar men jag vågar inte testa, kanske den bara krånglar såsom den gjort många gånger tidigare. Jag har iallafall varit duktig på kost och motion så är det något så verkar det vara mitt vinnande koncept. Jag hade en vad jag antar älblödning för ca 2v sen, aldrig haft förut så vet inte...kan ju vara nåt fel oxå.

• Cayenna
    0fia skrev 2014-08-14 08:03:37 följande:

Halloj Cayenna. Jag hade äl-blödning när jag plussade denna gång. Tyckte också det var konstigt och var helt säker på att det inte skulle bli något men som tur är hade jag fel

Hur långt har du hunnit nu?? Vill oxå Hoppas att min oxå var en lovande älblödning. Hur var din? Om du vill svara Min var bara en gång brun och i älflytning typ. Gått över 2v nu sen den kom. Börjar ju hoppas nu men hatar att testa neg. :-/ Ska fortsätta med bra kost och regelbunden motion ändå, tror det är bra för min kropp.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-08-14 15:23:28 följande:

Jag tror på bra kost och regelbunden motion.

De gångerna jag har plussat har jag slutat äta socker helt och motionerat varannan dag (typ längre promenader eller kortare jogg).

Samma här
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-08-14 17:47:31 följande:

Välkommen tillbaka . Undrade vart du tog vägen . Vi hade ju BIM samtidigt för någon mån sedan. Här tar det sig inte. Så mena nu å sen på det IGEN. 8e försöket sedan mf. Jihoo . Bläää

Ja vi var ju väldigt syndade hehe Jag tog bara ledigt från allt. Hoppas du fått ordning på sköldkörtelproverna och att du blir gravid snabbt när dem är ok. Då går du mot ny äl snart då. På't igen!

Jag är på försök 3 sen senaste mf. Två år sen vi började försöka dock... :-/ Den som väntar på nåt gott......
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-08-14 22:37:19 följande:

Ska ta nya prover på mån. Sista var de ok men det är enda gången sedan de upptäckte felmedicineringen i feb. Testade du någon naturläkemedel för att öka chanserna eller hur var det?

Förra mån började jag med omega 3 å vanliga mitt val kvinna vitaminer eller vad de heter. Fortsätter med detta med dricker Garpe juice också . Tror dock ej det kommer funka. Varit i kontakt med rmc. De enda två privata gyn i min stad gjorde ej grav utredningar. Så om 2 mån var jag välkommen att åter ringa rmc å sen få tid. Men hon trodde också mina sköldkörtel värden spelade stor roll

Fått någon mens? Testa i helgen?

Bra att dem håller koll nu på proverna. Vad betyder rmc?

Jag köpte munkpeppar och krämen men eftersom jag inte körde med tester och inte kände äl så fick jag strunta i dem. Ska nog ta upp dem till hösten.

Idag fick jag min mens!!! Konstigt nog glad ändå. Första månaden utan spottings sen min förlossning. Spottings betyder troligen dålig eller ingen äl har jag läst så kanske mina hormoner börjar normaliseras med kost och motionen.
  • Cayenna

[e=73809512][quote-nick]Blåsippan84 skrev 2014-08-16 16:03:44 följande:[/quote-nick]

Vad innebär spottings? Jag har sedan mf haft blodblandade flytning 2-3 dagar innan mensen en dag. Sen stannar flytningen upp då och inget tills då mensen kommer. Är det spotting?

Rmc reproduktions medicinskt centrum tror jag förkortningen är. Enda stället i vårt landsting man kan få hjälp. Skönt att det ändå känns bra med mens

[/quote]

exakt det menar jag med spottings. Senaste mensen för mig småbörjade för mig med bruna flytningar i tre dagar och sen på dag fyra började det komma rött och mer rikligt. Om man googlar spottings och utebliven äl kan man läsa mer. Om man har äl ändå i vissa fall kan jag inte svara på... Men för mig känns det som en varningsklocka att nåt inte står rätt till. Förr när min cykel var regelbunden hade jag inte så. Spottarna kan bero på progesteron brist som i sin tur beror på att äl inte funkar som den ska. Jag är absolut ingen expert men jag läser vad som varit fel för andra med samma symptom. Jag tror att jag har en lätt variant av pco efter att ha läst mkt. Den kan sätta fart efter en grav vilket verkar vara fallet för mig. Jag har ökad kroppsbehåring och om jag går upp sätter det sig på magen. Så då ska det vara bra med kost utan kolhydrater samt motion. Jag testar så nu.

Okej, hoppas rmc kan hjälpa er fort eller ännu hellre att du slipper gå dit.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-08-17 17:38:25 följande:

Tråkigt att mensen kom men som du säger, positivt att du slapp spottings. Det bådar ju gott inför nästa cykel!

Tror som du att bra kost och motion gör mycket, tror det är där man ska börja innan man försöker med naturläkemedel eller annat. Fortsätt ta väl hand om dig själv så kommer förhoppningsvis det där plusset snart.

Tror också att kosten och motionen utgör förutsättningen för en bra inre miljö där någon liten vill bo. Jag hoppas äl inträffar denna cykel, om jag får det så känner jag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?