• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-08-20 17:29:26 följande:

Ja känns så där. Men känns samtidigt som jag kan ladda upp mentalt igen. Gynekologen var mkt trevlig å bara skakade på huvudet när jag berättade om

Mina sköldkörtel prover å medicinering som varit knas. Han sa att det tar några månader för kroppen att ställa om när man ändrar medicineringen. Så nu intalar jag mig att det ej varit konstigt att vi ej plussat under dessa 8 mån och om vi skulle lyckats hade det nog slutat med mf. Så nu ska jag dricka öl på kräftskivan i helgen. Å vin nästa helg då vi har 30 års kalas och njuta av nuet. Tar nig en paus här ifrån.

Bra att du fått träffa en vettig gyn och att du får hjälp. Det är nog mer än troligt att det är det som ställt till det för er. Njut av din paus, dem behövs dem med. Att njuta av sin partner och i nuet och inte bara fokusera på plusset och älsex.
  • Cayenna

Jag ser att några äter / ska äta pergo. Jag fick det precis utskrivet jag med. Utan att tagit prover egentligen. Men förmodligen ingen äl utifrån min beskrivning till gyn: Oregelbunden och spottings och sparsam mens. Den här månaden blev det försent att börja, eller jag är lite tveksam av samma anledningar som Solros. Hade väl hunnit hämta ut men väntar lite. Jag hoppas på egen äl ändå, det har ju gått ändå tidigare. Men nästa cykel kanske jag hoppar på pergogänget här.

På nåt vis har jag börjat förlika mig med att det inte blir fler barn för oss.

• Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-08-22 19:24:28 följande:

Ja verkligen, känns lite som att man kan slappna av lite och har inga måsten..finns ju ingen garanti men vi hoppas verkligen att vi har turen på vår sida, ja det är de som är så härligt, ingen väntetid tack vare vi vände oss privat, varför jag måste vänta i tre veckor nu innan vi startar detta är för att man skall påbörja behandlingen när man precis fått sin mens.. Men de skall bli spännande detta:))

Vad härligt att ha tagit beslutet och bara vänta in mens. Försök tänka positivt och gör det du kan för att öka oddsen. Min vän sökte mycket på ivf och kostråd och ändrade en del inför sin resa. Det kan lansk vara nåt mer för att öka sina möjligheter när man väl kör. Lycka till <3
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-08-23 20:17:07 följande:

Jag får inte positivt på testerna, blir galen! Ska jag ha behöva ha TRE månader utan äl?!

Styrkekram från mig. <3 Jag har tyvärr heller inte äl så ofta.. Men plötsligt händer det

det Är det kört för månaden för dig? Eller kan det hända inom ett par dar om det händer?
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-08-25 10:34:42 följande:

Hej! Vet inte om det finns nån kvar här som man känner igen. Vi fick missfall i november föra året och gjorde ett misslyckat ivf som egenbetalande i påskas. Precis innan sommaren sa läkaren att jag måste gå ner 14 kg för att få göra ett försök till. Så sommaren har varit präglad av dieter och massiv träning och nu har jag gått ner kilona och till nästa mens får vi börja med hormonerna :)

Kul att höra! Så duktigt du kämpat på! Jag hoppas så för er nu.

Och ja, jag är oxå kvar. Verkar inte hända mycket tyvärr.
  • Cayenna

Kan man bara knata in på en klinik och beställa ivf? Jag funderar på det. Det funkar ju inte. Måste man göra tester eller hur funkar det? Vet inte om min sambo skulle vilja ivf dock.

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-08-25 19:49:10 följande:

Men då bör man väl veta vad som är problemet först. Typ utreda äl, spermier och allt sånt?

Min man är inte problemet. Han har fler barn och gravid har jag blivit ett antal gånger nu. Det är min äl som är problemet. Kanske hakar på dig på pergo nästa månad som test iallafall.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-08-26 07:11:02 följande:

Vi får skapa en pergotråd.

Ja vi verkar ju vara ett gäng.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-08-26 10:04:05 följande:

Man ringer, har ni egna ägg och spermier finns det fler ställen att vända sig till. Man får samtal, sen lämna prover och kolla äggreserv och spermier, sen utefter det fattar dom beslut. Har ni gemensamma barn sen innan? Om inte är det landstinget som ger gratis försök. Hur länge har ni försökt??

Okej tack. Jag tänker privat, vi har ett barn sen innan men har nu försökt två år exakt. Och två mf är det som hänt. Det känns som att felet ligger hos mig utifrån hur min cykel blivit förändrad. Ska nog prova pergo nu i september.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-08-26 08:24:08 följande:

Igår kväll fick jag plötsligt små blodstänk i trosorna. Vad är det nu liksom, ännu mera tecken på att hormon

hormonerna är i obalans??

Jag fick brun flytning vid äl tider förra månaden. Jag hoppades på att det var ett bra tecken. Men du tror obalans då??
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?