• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-04-04 18:40:58 följande:
    Jag har samma denna månad :( dag 28 och negativa test:(( men jag känner att den är på g snart:((
    Det är ju fånigt vad du och jag följs åt.
  • Solros78
    Lavish skrev 2014-04-05 07:44:23 följande:

Jaha, ser ut som jag får gå med i den här tråden istället för novemberbebisarna 14.. 

Började blöda lite i torsdags och nu har det kommit ganska mycket blod och klumpar + att jag haft lite som förlossningsvärkarna kändes fast mildare och diffusare. 

Har haft ett missfall förut, lite tidigare, nu var jag i slutet av v 8. Men har svårt att tro att det var nått annat.

Så besviken, hade väntat jättelänge på att få med sambon på att få ett till barn, och vår son fyller snart tre och jag ville ju att syskonet skulle komma så att de kunde ha lite glädje av varandra ändå, men nu kan det ju dröja tills han blir fyra innan nästa kommer Gråter

Beklagar missfallet! Jag vet hur det känns med stress övwr åldersskillnad, vi hade tänkt en trea när yngsta var drygt tre men nu har det snart gått ett år inkl två mf så nu blir det minst fyra år emellan...
  • Solros78
    F89 skrev 2014-04-05 09:21:44 följande:
    Jag använder alltid CBs rosa digitala.

Jag tar fram hylsan och en ny sticka, sen kissar jag i ett litet glas. Sätter in stickan i hylsan (rosa pilar visar vilket håll) tills det säger klick! Sen doppar jag ner stickan i glaset med kiss och räknar ettusenett, ettusentvå och så vidare tills jag kommer till 15. Sätter på det rosa plastskyddet på den delen av stickan som har varit i urinen. Lägger hylsan (med stickan så klart kvar i) på ett plant underlag och väntar upp till kanske 2 min innan jag antingen får en tom rund ring eller en smiley :)
    Exakt så gör jag också!
  • Solros78
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-04-05 17:16:15 följande:

Idag kände jag hur det tog, detta missfall jag hade sist. När jag sitter med familjen och tänker att det var denna helgen vi hade tänkt att berätta för alla, och så blev det inget. Gråter
    Jag brukar inte tillåta mig att sörja över förluster jag inte kan göra något åt, men nu vill jag bara gråta. 

Ok jag skulle haft bf nu om några veckor med mitt första mf... Finns många tidpunkter man kan deppa vid.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-04-05 18:00:56 följande:
    Hej

Har du fått nån mens än? Min kom igår kväll :((

Varför blir det ingen bebis??
    Nej ingen mens och inga känningar av det heller, väldigt lite flytningar tex. Jag fattar verkligen inte var den tagit vägen. Trist att din kom men märkligt att den var sen.
  • Solros78

Suck. Ingen mens, nya negativa test. Mensen jätteömma till och från. Förstår inte vad problemet är. Är noll chans att ändå vara gravid nu, eftersom oavsett om jag hade äl typ en vecka efter att testet var positivt för vi hade inget sex efter dag elva. Så nu vill jag bara ha mens och börja på ny kula. Vill helst slippa nästa äl precis under påsken också.

• Solros78
    Solros78 skrev 2014-04-06 07:14:34 följande:

Suck. Ingen mens, nya negativa test. Mensen jätteömma till och från. Förstår inte vad problemet är. Är noll chans att ändå vara gravid nu, eftersom oavsett om jag hade äl typ en vecka efter att testet var positivt för vi hade inget sex efter dag elva. Så nu vill jag bara ha mens och börja på ny kula. Vill helst slippa nästa äl precis under påsken också.

Brösten jätteömma skulle det stå.
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-04-06 08:38:21 följande:
    Jobbigt! Hur långt efter bim är du nu? Jag plussade inte förrens en vecka efter med sonen. Håller ändå tummarna tills mensen kommer!:)
    Jag vet inte riktigt närbim var men imorgon är det TRE veckor sen positivt ältest. Och som idag testade jag med cbs digitala direkt på morgonen, känns som att om det inte ger utslag nu så kommer ju inget göra det.

Jag har tidigare gånger plussat två veckor efter positivt ältest.
  • Solros78
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-04-06 17:42:23 följande:
    Tack!
    Jag vill bara att veckan ska starta så att jag slipper tänka på det. Vill gråta, men har min sexåring hos mig och vill inte visa henne att jag är nere. Men det är svårt när sambons syskon "beställer" syskon till min tjej, och de vet inte hur svårt jag har för att bli gravid. Har nog nämnt att min dotter är IVF-barn, men det var ju med mitt ex, så de tänker säkert att det är annorlunda nu...
    Lavish skrev 2014-04-06 09:08:10 följande:Tack, jo det hjälper att höra.

Har varit så jävla många i omgivningen som varit på oss och tjatat om att man måste skaffa barnen tätt för annars har dom ingen glädje av varandra. I vanlig ordning antar ju folk alltid att om man inte har barn/ett visst antal barn/ett visst avstånd mellan barnen så är det för att man valt det själv eftersom folk mystiskt nog tar för givet att man får barn som när man beställer en matkasse via nätet. 

Jag vet ju att man inte ska lyssna för mycket på andra, men eftersom vi inte egentligen har någon erfarenhet av normala flerbarnsfamiljer så vet vi ju inte riktigt hur det kan bli och då är det lätt att man lyssnar ändå. Sen har ju i princip alla jag känt som fick barn samtidigt skaffat ett andra barn nu, och de som var kvar är gravida nu. 
    Jag har syskon som är både nära i ålder och halvsyskon där det skiljer sju år på oss och jag har aldrig upplevt att jag stått närmare den ene eller den andre pga åldern. Vi har alla varit väldigt tajta och framförallt nu när vi är vuxna. 
    Min dotter är på sitt sjunde år och jag antar att hon blir både åtta eller tillochmed tio innan hon får syskon, men det betyder inte att de inte får glädje av varandra. Tänk vad trygg lillasyskonet kommer att vara med en såpass äldre syster som kommer att gå genom eld för hen Hjärta Det blir säkert likadant för era kommande syskon {#emotions_dlg.flower}
    Men kan ni inte säga sanningen till hans syskon? Det är oftamycket lättare sen när man säger sanningen. Mina syskon och föräldrar vet om mitt första missfall så de vet att vi vill ha en trea, jätteskönt för då slipper man kommentarer om hur skönt det blir nu när våra barn börjar bli stora, nu kan ni sälja vagnen osv.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-04-08 06:12:35 följande:

Jag är gravid!!!!!!! Helt chockad eftersom vi varit ifrån varandra en hel vecka under trolig älvecka. Jag har dock inte äl testat så den måste kommit en helt annan dag än normalt. Vågar man vara glad över det här nu????

Men wow, vad häftigt, du som var så pessimistisk över att ni skulle missa äl, extra coolt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?