• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

lenaerik86 skrev 2014-03-14 18:32:05 följande:

Hej på er tjejer! Har precis fått ett mf och efter att ha gråtit hysteriskt i över en timme så lugnade jag ner mig efter att jag hamnat här. Känns skönt att man inte är ensam och ni verkar så himla gulliga och stöttande. Min sambo är iväg i helgen så jag känner mig väldigt ensam och vill samtidigt inte berätta för någon vän.

Var bara i v 4+5 men hade ändå börjat drömma om en bebis i jul och så. Men försöker ändå bara se det som att mensen var lite sen denna månad.

Långt dravel men känns skönt att få skriva av sig lite.

Beklagar missfallet men du är i "gott" sällskap här i alla fall!
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-03-14 19:51:55 följande:
    Solros: Härligt att höra! Vi tänkte ju också hoppa över nov o dec, kändes skönt när vi bestämde för att köra ändå, då har man iaf gjort sitt bästa!:)
    Åh kul att höra om fler som tänkt så. Hur resonerade ni när ni bestämde er för att köra ändå? Vi har redan ett barn med födelsedag i december så därav tanken att undvika ett till. Men nu tänker jag lite mer att lika bra att ta allt kaos på en gång så har man lugnt resten av året sen...
  • Solros78
    Södertös skrev 2014-03-14 22:08:50 följande:

Nä jag undra hur länge ni/du blödde efter?
    Jag kommer inte ihåg helt men över en vecka i alla fall. Det beror väl kanske på tabletterna men säkert också hur långt gången man var.
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-15 11:41:42 följande:

Ni som har haft mens efter era missfall, kom de enligt cykeln eller rubbades allting? Jag har alltid haft otroligt regelbunden mens. Vet på dagen när den ska komma. Men jag minns inte hur det var efter mitt förra missfall då det var 12 år sedan...

Den här gången klart konstiga cykler. Mf i januari, fick äl dag 16 och mens på dag 31 tror jag, brukar ha äl typ dag11-13 och mens runt dag 25. Andra månaden äl dag 15 och mens dag 23...
  • Solros78
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-03-15 11:56:41 följande:

Jag skulle behöva ett råd.
    Jag har räknat med ÄL ungefär den 17/3 och har börjat testa med ÄL test. I dag har jag ganska slemmiga flytningar, typ som vid ÄL men testet visar ingen stegring. Vilket är mest pålitligt? Eller har jag ingen ÄL? *förbryllad*

Jag får äl ett antal dagar efter älflytningarna verkar det som. Så det är nog inget konstigt. Fortsätt testa bara.
  • Solros78
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-03-15 13:31:15 följande:

Ok det var så jag tänkte med.

Sen har jag en annan tanke... Två ggr i mitt liv har jag blivit spontant gravid, när jag var typ 18 och nu förra månaden (15 år i mellan). Bägge gångerna hade jag (vi) väldigt lite sex, bara precis vid ÄL. Därför blev jag så chockad när jag fick positivt på test. Annars har man ju under försöken haft sex ofta och mycket, men då har jag inte blivit gravid. Kan det vara lättare för mig att bli gravid om jag har sex sällan? Är det någon som hört något sånt tidigare?
    De säger att för män med nedsatt spermiefunktion ska man inte ha sex för ofta men för friska ska det inte spela någon roll.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 15:27:24 följande:

Tack för att du frågar :) vi ska börja med nässpray nästa helg, sen när mensen kommer ca 1-2 veckor efter spray börjar sprutorna. Dom sa att dom räknar med äggplock vid påsk (passande)
    Haha vilken tajming! Önskar er så lycka till!
  • Solros78
    Bambi32 skrev 2014-03-15 17:42:06 följande:

Hej! Inte skrivit här på 2 månader..men i fredags fick jag ett pluss. Väntade en mens och körde på sen. Jag vågar inte vara glad..så rädd att det ska bli MA igen..tror jag har försvarsmekanismerna framme för om det händer blir jag kanske inte lika ledsen som sist...hoppas det går vägen denna gång..har ni några tips hur man ska tänka? Kram på er

Stort grattis!

Jag tror nog inte man kan styra tänket så mycket. Det enda är att man inte kan påverka ev mf det minsta, det är ju bara att vänta och se tyvärr.
  • Solros78
    Södertös skrev 2014-03-15 18:28:15 följande:

Hur räknar man förresten i sin cykel nu när man fått mf? I tis tog jag första pillerna o i tors kom allt o jag börja blöda... ska jag räkna det som en mens då? Alltså dag 1 när blödningen börja eller måste jag vänta tills min mens kommer innan jag kan börja räkna igen? Nu har jag ingen koll på min cylel eftersom jag bara hade 1 mens efter p-piller men då stämde det med 14 dagar ca till äl från första mensdagen.

Grattis till plusset. Ja va ju lite så när jag fått mitt första plus att jag väntar o oroa mig fråns det är dax o om det behövs. Annars lägger man bara onödig tid o energi på något i onödan om man kan säga så.... men efter att själv ha fått mf nu så kommer man ju va mer nojig o kanske svårt att tänka bort det. Blir kanske lite bättre när det har gått någon dag o du har hunnit smälta det lite? Men håller tummarna för er som plussar smile1.gif
    Det är svårt att räkna eftersom cykel ofta blir konstig ett tag. Men räkna den dag då allt kom ut som dag ett och så får du se vart det bär.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-03-16 11:22:47 följande:

Hejsan tjejer
    Har inte varit här inne på några dagar och missat lite i tråden.
    Tänkte bara kolla med om en sak, har ni ägglossningsflytningar innan ägglossningsdagen och hur många dagar innan i så fall, Har haft sådana hala flytningar ett par dagar och idag känner jag typ som mensvärk fast på ena sidan som jag brukar vid ägglossning.

Första månaden efter mitt senaste mf hade jag de mån-tis och sen positivt test fredag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?