• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Helenasojörgens skrev 2014-03-16 13:15:20 följande:

Inte varit här på länge.... Dag 34 efter mitt MA i gen mens i sikte o plussar fortfarande starkt:( Trögt går det!!!!

Har du blivit kollad att allt är ute?
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-16 20:10:37 följande:

Tack för alla svar! Ska bli väldigt intressant att se när första mensen kommer. Funderar också på om jag ska äl-testa denna månaden, eller bara invänta nästa mens...

Nästa fråga då, hur länge har ni testat positivt? Jag har fortfarande positiva test, men väldigt svaga. Men jag blöder ju lite fortfarande så det kanske inte är så konstigt.

Bambi32: Stort grattis! Jag tror inte att man blir mindre ledsen vid ett eventuellt missfall för att man går och väntar på det. Försök njuta av den nya graviditeten!

Första mf fortfarande positivt efter 15 dagar, negativt efter 17 dagar. Andra mf var det negativt redan efter sex dagar. Så det är olika.
  • Solros78

Men åh suck. Nu har jag äl idag enligt testet, helkonstigt. På dag åtta bara, brukar ha på dag 11-13 och senaste två månaderna efter mf dag 15 och 16. Jag blir helt förvirrad och vi har inte haft något sex ännu den här cykeln. Hade planerat sex till ikväll och sen typ varannan dag men nu blir det ju bara en gång. Min kropp är förvirrande! Inga flytningar ännu heller. Men cb digital rosa har aldrig varit missvisande förut så jag vet inte vad jag ska tro.

• Solros78
    F89 skrev 2014-03-17 08:27:17 följande:
    Förhoppningsvis varnar den i god tid innan den här gången så det blir perfekt timing med sex ikväll : )
    Jo jag hoppas det. Jag tycker sex en gång bara känns så klent, jag brukar ha velat haft varannan dag och sen på äldagen...

Det konstiga är ju att jag med de lila cb fick utslag på dag åtta i höstas men sen på dag elva med de rosa, det är därför jag börjar undra om de rosa spökar med mig...
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-17 09:01:35 följande:

Då var återbesöket gjort. En liten slemhinna kvar som verkar vara på väg nu för idag blöder jag rött blod igen. Om jag fortfarande blöder om tio dagar skulle jag komma tullbaka dock. Skönt att de vill följa upp och ha så bra koll på mig. Är otroligt nöjd med gynakuten och nu gynmottagningen på sahlgrenska i Göteborg. Otroligt bra har de varit.

Läkaren sa också att de rekommenderar att man väntar en mens med att försöka, men att det inte gör något om man skulle bli gravid innan.

Nu blir det jobb. Ha en fin måndag!

Vad skönt att ha fått koll och att du fått bra bemötande överlag!
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-03-17 10:36:39 följande:

Hej tjejer!

Jag fick negativt gravtest igår och på kvällen satte mensen fart ordentligt. 
    Tufft som fan och jag tillät mig själv att vara nere o ledsen i helgen och nu blickar jag framåt och ser väldigt mycket framemot nästa ÄL!

Åh nej vad tråkigt, beklagar! Men nya tag nu, det är tur att det är rätt snart efter mens man kan börja planera för äl!
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-03-17 11:09:43 följande:
    Ja vi har ju att göra varannan helg.... ÄL eller BIM. Tur att tiden gå fort hahaha!
    Men fan vad tråkigt det kändes i helgen :(
    Jag mådde precis så förra veckan så jag förstår helt. Bitter var bara förnamnet!
  • Solros78
    kathen skrev 2014-03-17 11:09:49 följande:

Jag testade negativt på BIM-1 idag så det känns rätt hopplöst. Har mensvärk som fan också så den är definitivt på gång. Nästa ÄL har jag den 30 mars och så sitter jag på ett plan till Turkiet med syrran...så då blir inga barn gjorda. Får lust att skita i det här, att det ska behöva vara så jävla svårt att bli med barn... Orkar inte!!!

Åh nej vad trist! Men du, när tror du äl blir, på resdagen?
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-17 12:12:57 följande:

Fy vad trist augusti82 och kathen. smile4.gif

Solros78: ja det känns riktigt skönt. Jobbigt att inte allt kommit ut vara. Var redo för det nu när det inte kommit något några dagar. Igår kom svåger med flickvän och hämtade spjälsängen dessutom. Känner att det inte var riktigt vältimat att se hennes stora mage (de ska ha om två månader), prata graviditet och damma av spjälsängen... smile4.gif vad knäppt med din äl. Hoppas ni lyckas pricka in det ändå!

Åhnej vad dåligt tajming med svågern.

Tack ja jag hoppas det blir ok att ha sex ikväll bara .
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-17 12:19:52 följande:

tack för tipset. Vet inte ens när jag skulle kunna tänkas börja så kanske skippar jag ältest. Brukar ju kunna läsa av det bra på mina flytningar.
    Mina flytningar verkar helt ha bytt karaktär för inget märkt på dem vare sig nu eller förra månaden, jättemärkligt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?