mom in the city skrev 2014-05-09 11:15:17 följande:
Blir inget plus här iaf!
Igår mådde jag fortfarande illa och var ordentligt öm i brösten men när jag vaknade i morse var allt som bortblåst och jag kände mig precis som vanligt (läskigt likt känslan vid mitt MA). Hann inte fundera så mycket mer för bara någon timme senare fick jag ont i ländryggen och runt livmodern och började blöda. Om det var ett ägg som fäst och det var på väg att bli en graviditet men som gick fel är ju omöjligt att veta...lika bra det kanske!
Är väl bara att försöka igen men det blir så dålig tajming nu! Nästa BIM blir mitt i semestern och jag har ingen lust att ägna resan åt att fundera på om jag är gravid eller om ska våga unna mig en drink eller två. Dessutom åker vi med hela min familj och det är ju omöjligt att undgå frågor om varför jag avstår alkohol (har en sjukt frågvis bror).
Kan inte heller påstå att det känns så lockande att få mens mitt i en sol och badsemester. Vet att det finns tabletter som skjuter upp mensen men frågan är hur bra de är att ta när man vill bli gravid nästa ÄL? Kanske dumt att mixtra med cykeln så...
Jäkla skitfredag det här blev, ska iaf unna mig ett stort glas rött ikväll!
Nej vad trist! Jag tänker så här att jag avstår inte från alkohol innan ett plus. Så om du dricker som vanligt och sen om du skulle plussa kan du ju bara säga att du har fått huvudvärk av alkoholen eller så och avstår sista dagarna.