• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Idag tog jag blodprov igen. Jobbigt när man inser att en kollega sitter i samma väntrum och att hela labbet är väldigt lyhört...

Idag var det tydligen både progesteron och sköldkörtelprover. Bland annat prolaktin. Sköterskan undrade om det gått tre timmar sen jag gick upp på morgonen för det ska det innan man tar just det testet. Hade dock bara gått två timmar men hon tog provet ändå för jag hade ingen möjlighet att ta det senare. Någon som vet om det spelar någon roll??

• Solros78

Ni som känt ökade flytningar i samband med plus, har ni någon känsla av ifall ni då haft mycket flytningar hela vägen mellan äl och bim eller har det varit torrt efter äl (som det normalt är) och sen kommit närmre bim?

Är en vecka efter äl och funderar bara på om det är kört redan eftersom jag inte har några flytningar...

• Solros78
    Patricia4 skrev 2014-05-20 07:45:05 följande:
    Hej

Det är inte kört, hade inte det mellan ÄL och BIM :) håller tummarna!
    Tack jag lever på hoppet. Har de senaste månaderna haft väldigt ömma bröst direkt efter äl så dem går jag och klämmer på och känner om de slutat ömma och analyserar in absurdum...
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-05-20 08:10:53 följande:
    Vad jag kan minnas har det kommit närmare BIM de gånger jag plussat och sen har det blivit ännu mer efter BIM. Tror inte det är kört bara pga det. Kört är det ju faktiskt inte förrän mensen kommer! smile1.gif
    Ja jag vet bara att jag haft mycket flytningar sista dagarna innan bim, så där att man hela tiden tror mensen kommer.

Åh vad jag vill bli gravid! Så extra jobbigt nu när man går runt och hoppas.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-05-20 15:37:15 följande:
    När är BIM? Håller tummarna!! Behövs ett plus i tråden nu:). Förstår ned detta att analysera. Har nog aldrig tänkt så mkt på ens bröst eller äggledare som nu;)
    Typ en vecka kvar...
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-05-20 16:37:34 följande:

Förstår att det är jobbigt! De där dagarna mellan ÄL och BIM bara sniglar sig fram. Hoppas hoppas! smile1.gif

Jag behöver ju inte gå och hoppas, eller bli besviken när mensen kommer, den här månaden eftersom vi inte ens försöker men samtidigt känns det surt att vänta.

Fick iaf recept på tabletter idag för att skjuta upp mensen. Besöket hos BM tog ca två minuter(!!) sen var det klart, hon skickade bara ett mejl till doktorn som skrev ut. Ganska mycket enklare än min MVC som skulle boka gynbesök med undersökning och allt och inte kunde ge en ledig tid förrän i juli.
    Bra att det löste sig!
  • Solros78
    0fia skrev 2014-05-20 19:40:14 följande:
    Åh hoppas! När är BIM?
    Nästa vecka någon gång.
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-21 13:04:15 följande:

Va detta är jobbigt, började med cytotec i fredags för att stöta ut graviditeten.. Hände inte så mycket mer än att jag fick lite blödningar..men sen söndagsnatt har jag haft värk med sömnlösa nätter tills inatt.. Då jag hade kramper och värkar varannan minut. Hela min säng va sjöblöt från all svett.. Fick åka in, fick direkt komma in på ett rum. Personalen var hur goa som helst. Fick en morfinspruta och sen kom läkarn. Gjorde ett vul och de visade sig att fostret var kvar som jag misstänkt. Så nu på tisdag blir de skrapning, är jobbigt men känns ändå bra.. Att försöka gå vidare...

Usch vad jobbigt, hoppas det går bra nu så du kan se framåt!
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-05-24 19:17:17 följande:

Ha ha, ja du... smile1.gif Här skulle vi ju hoppa en cykel men antågande ÄL och ett sms från min bästa kompis med BF samtidigt som vi skulle haft ändrade lite på planerna. Hon fick sin bebis redan igår så jag kunde bara inte avstå från att ta chansen. Hade tydliga ÄL-flytningar igår och ÄL-smärta i morse, vi myste igår så får se vad det blir, BIM runt 6-7 juni.

Den där väntan på ÄL är så seg, bra att du försöker ta hand om dig själv och maxa chanserna!
    Haha ungefär samma som när vi hade tänkt hoppa över ett försök för att undvika decemberbebis, blev inte heller så mycket med överhoppandet.

Men då kan du inte använda tabletterna då?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?