-
Absolut gör det!Blåsippan84 skrev 2014-04-24 22:29:11 följande:Tack!! Bor i Östergötland. Att jag funderade var att jag gått hos en privathudläkare för min acne och betalat 350kr. Men nu hade han ändrat sitt avtal så hädan efter tog han ej landstingssnslutna patienter utan man fick betala besöken vad det egentligen skulle kosta. Så tänkte om gyn kanske också gjorde så om man ej väntat ut ett år. Men finns en privat gyn i samma hus. Så ska ringa å kolla med dem????.
-
Du vet väl vad alla (inkl min mamma och sköterskan på Sophiahemmet...) säger, man ska slappna av...! Morr!Blåsippan84 skrev 2014-04-25 07:36:54 följande:Tack för pepp????. Sonen blev till på första försöket. Mf lika så. Men nu är det jätte svårt. Morr. Börjar tror på detta att när man är för fixerad vid att göra barn så blir det inga????.
-
Vi vill också resa i vinter och det funderar jag massor på, just om man vill åka till värmen och när det går osv.Blåsippan84 skrev 2014-04-25 22:41:49 följande:
En fråga, som varit uppe tidigare. Vi tänker boka en charter första v i okt. Nu vill ett par kompisar med också. Vilken v får man resa till? Ifall man skulle bli gravid nästa mån, vilket jag ej tror, men säkert blir bara för det;). Vi skulle då vilja vara borta två v. En v med kompisar å en med bara familj. Äl nästa helg tror jag.
Sen har jag världens stressmoment då min pappa fyller jämnt i mars och vill bjuda familjen på en resa. Men för mig är det ju (förhoppningsvis) superdålig period att resa och det stressar mig. -
Precis så är jag också! Funderar hela månaden på när allt skulle bli. Hade ju så gärna velat vara officiellt gravid på semestern (dvs förbi v 12) för att inte behöva smyga osv men även det har ju spruckit nu.Blåsippan84 skrev 2014-04-25 23:11:54 följande:
V 28 låter ju ändå ganska lovande;). Vi kommer nog inte hinna boks ngt innan nästa BIM iaf. Räknade lite snabbt i mob å det birde bli runt v 25 v tänkt oss. Känns bara så jäkla konstigt att räkna på ngt som ej finns.
Lite så går i tankarna hela våren. När det sätts upp lappar för aw eller liknade. Då räknar jag vart jag är i menscykeln för jag vill undvika det om jag precis plusat då jag i vanliga fall gärna tar ett glas vin. Så knäpp man är. Inte konstigt man blir lite Depp när mensen kommer.
-
Åh stort grattis, jag håller så tummarna för er nu!Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:
Hej
Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11.
Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!
-
Och andra som jag tycker det är kämpigt att behöva ha sex vid äl... Jag håller så tummarna för er!Bebisfabriken skrev 2014-04-27 21:51:29 följande:
Tog ägglossningsprutan igår och imorgon bitti är det dags att plocka ägg. Jag tycker mig känna äggen ramla ut i förtid och är livrädd att det ska misslyckas. Kommer vara såååå nervös imorgon och jag gissar på att jag inte kommer kunna sova så bra i natt.
-
Vad spännande!Bebisfabriken skrev 2014-04-28 12:16:29 följande:
Nu är äggplocket gjort. 6 ägg fick dom ut, lite mindre än vad jag hoppats på. Men som dom säger "det räcker med ett bra". Hoppad vi får några bra i frysen och ett som dom kan sätta in.
-
Imorgon ska jag till gyn för att se om allt grundläggande ser bra ut, typ. Något jag ska tänka på att fråga om eller be om, mer än test av sköldkörteln?
-
Ok. Jag vet inte om de anser stt jag haft upprepade mf vid "bara" två men jag ska ta upp det, tack!Patricia4 skrev 2014-04-29 21:19:21 följande:Vid upprepade missfall är det bra att de kollar upp blodkoaguleringen och sköldkörteln. Vet inte vad just det testet med blodet heter men kanske någon annan i tråden eller åtminstone läkaren ;)
Min läkare misstänkte att mina missfall kunde bero på att blodet bildade små blodproppar .. Nu var det inte så , men minns att det var en av sakerna man bör kolla upp.
Lycka till :) -
Usch, vad tråkigt att det inte blev bättre besked! Men vi hoppas allt vi kan för det i magen!Bebisfabriken skrev 2014-04-30 12:09:05 följande:
Har nu varit på sjukhuset och fått ett ägg insatt. Det var väldigt fint och jade delat sig som det skulle. Tyvärr hade det inte gått lika bra med dom andra. Men två stycken ska dom odla vidare och se om dom kanske kan gå till frysen. Känner mig så ledsen och kan inte riktigt låta bli att måla fan på väggen. Om detta inte tar och vi inte har några ägg i frysen är vi nog lite körda.