Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Nä det förstås men hoppas kan man alltid.
Har ni väntat tills efter första mensen efter era missfall med att försöka, eller bara direkt när ni slutat blöda?
Hej!
Jag undrar lite över hur man ska förhålla sig lite till det här med att försöka igen efter ett missfall, alltså om man bör vänta på en mens eller ej ... Det finns säkert hundra trådar om det, men det skulle kännas skönt att vara med i diskussionen eller känna att det är riktat till mig så att säga.
Jag fick missfall nyligen och var på undersökning idag då dom konstaterade att mitt hcg ligger på 50 (hade 250 för en vecka sedan) och att jag förmodligen inte kommer blöda så mkt till. Bm sa att jag kommer förmodligen få äl snart och att det är ok att fortsätta verkstan så att säga. Men att jag borde vänta en mens för att veta när grav startade om vi skulle lyckas ... Är det nödvändigt? Kan man inte bara ha koll med äl-test?
Och när ska jag börja äl-testa? När fick ni äl efter era missfall? Som vid vanlig mens eller har någon fått den mycket tidigare?
Hej!
Jag undrar lite över hur man ska förhålla sig lite till det här med att försöka igen efter ett missfall, alltså om man bör vänta på en mens eller ej ... Det finns säkert hundra trådar om det, men det skulle kännas skönt att vara med i diskussionen eller känna att det är riktat till mig så att säga.
Jag fick missfall nyligen och var på undersökning idag då dom konstaterade att mitt hcg ligger på 50 (hade 250 för en vecka sedan) och att jag förmodligen inte kommer blöda så mkt till. Bm sa att jag kommer förmodligen få äl snart och att det är ok att fortsätta verkstan så att säga. Men att jag borde vänta en mens för att veta när grav startade om vi skulle lyckas ... Är det nödvändigt? Kan man inte bara ha koll med äl-test?
Och när ska jag börja äl-testa? När fick ni äl efter era missfall? Som vid vanlig mens eller har någon fått den mycket tidigare?
Nu måste jag ställa en dum fråga. Ni som skriver att ni fick mens si och så många dagar efter missfallet. Vad räknar ni då för dag för missfallet? Dagen det började, slutade, var som mest?
Jag blöder än, eller igen, och ska ringa Gyn imorgon och höra vad som försigår. Funderade förut på om man kan få mens innan man helt slutat blöda (brunt blod i flytningarna under en vecka). För jag mår i övrigt som jag brukar göra vid mens, men det känns ju sjukt konstigt...
Suck jag blir ju aldrig gravid! Negativt test idag, vilket om ältestet stämde är typ 16 dagar efter äl, jag vet inte riktigt när bim är men ändå. Suck liksom. Jag vill ju slippa ha hållit på ett år utan resultat och det är vi nära nu, vi började försöka i maj. Jag vill inte ha för långt mellan barnen!
Hur vet man att hcg e 0 då?
Hjälp mig, var är min mens!? Jag hade positivt ältest på dag åtta, nu är jag på dag 26, ingen mens och nytt negativt gravtest. Är inte det hemskt märkligt? Jag blir galen. Man går ju och får upp hoppet när mensen inte kommer och så pang ett negativt test igen.