Södertös skrev 2014-03-13 22:42:35 följande:
Själva mf kan jag ta fast det är jobbigt... men att kroppen är så dum o inte bara stöter bort det när det inte finns något liv tycker jag är jobbigt. Varför kunde man inte få ett "vanligt" missfall?! Imed jag trodde att jag vabi v 10 så börja jag ju se mig själv med mage i sommar o tyckte det var en perfekt tid att va gravid i.... Nu ska man behöva riva ner alla drömmar o bilder man har haft framför sig.... O alla v man har framför sig för att läka, få äl, mens o sen äl igen innan man kan försöka.... Nu är detta min första grav o mitt första mf. Dessutom blev vi gravida på första försöket efter p-piller så förhoppningsvis så går det fort igen. Men det är ändå jobbigt att behöva ställa om sig igen på att man inte är grv när man precis hade kommit in i det lite o börja hoppas på att magen skulle börja synas.... Man känner sig faktiskt lite misslyckad som någon skrev här tidigare... dock vet jag att det inte är mitt fel men tankarna börjar ju ändå snurra! Jag är väldigt glad över att jag fick det extra ul för annars hade jag nog gått någon v till o trott att allt va frid o fröjd.... Usch.... det är så hemskt! O jag lider med er som gått igenom detta flera gånger...
Så var min största känsla efter mitt första mf, jag kände mig lurad, lurad på alla drömmar och planer. Jag hade inte förlorat ett barn men drömmen om ett barn.