Södertös skrev 2014-03-19 19:21:21 följande:
Jag förstår inte, varför får ni inte ha sex innan nästa mens och varför ska det gå fyra veckor innan du testar?
Jo så fort jag har slutat blöda får vi annars är där en inflammations risk... men dom tyckte inte vi skulle bli gravida innan jag har haft en mens. Jag vet inte varför dom har satt 4 v... igentligen är det återbesök då men jag kunde göra testet hemma om jag ville... dom vill kanske att allt verkligen är ute eftersom man kan blöda så länge....
Blåsippan84 skrev 2014-03-19 18:21:03 följande:Låg ämnesomsättning är väldig vanligt bland kvinnor. Man blir trött, ökar i vikt känner sig allmän Depp, när hormonet går ner sig riktig. Vid hypertyreos får man hjärtklappning, svårt att komma till ro, går ner i vikt, mm. Jag hat för låg egentligen och utan medicinering tror jag det kan göra att man har svårare att bli gravid (ej så påläst på det nu när jag gått på medicin i så många år). För höga värden kan iaf ge mkt större risk gör mf. Inte haft en tanke på det:(.
okej... hade ingen aning om det :-/ men hoppas du får rätt på allt o hamnar på en nivå som är bra för både dig o kommande bebis.[/quote]Nej inget sex innan man slutar blöda håller jag med om men om man bör försöka eller inte innan man haft en mens är det delade meningar om. Vi körde direkt även om det inte blev något.
Testa kan man ju göra när man vill, det styr ju ingen annan.