• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Stormflicka skrev 2014-03-17 20:03:55 följande:

Hörrni, kan det vara så att kroppen struntar i ÄL efter ett MA? Eller kan man missa ÄL med ÄL -test? Jag testade typ dag 8-21 med ÄL-test, sen la jag ner för det blir ju jäkligt dyrt i onödan. För en vecka sedan hade jag tydliga ÄL-känningar, det kändes precis som det brukar vid ÄL, men testet var negativt. Nu är jag på dag 27 och känner INGENTING. Enligt MA och vanlig menscykel ska jag ha mens om två dar.. Men det kommer inre heller hända för jag har alltid PMS känningar typ 5 dar innan. Vad hääänder... Jäkla MA! :/

Jag hade ma 21 september. Negativt gravtest först efter 17 dagar och började då ältesta men fick mens tre dagar senare. Ältestade nästa månad men fick inte utslag då heller. Sen månaden därefter fick jag utslag. Så jag tror verkligen äl kan utebli.
  • Solros78

Ni som har koll på era flytningar. Hur vet ni om det är flytningar eller rester från sex? Om man har sex ofta runt ägglossningen så blir det ju svårt att veta vad som är vad och varför det blir blött i trosorna?

• Solros78
    Makane skrev 2014-03-18 12:00:09 följande:

usch vad jobbigt. smile4.gif
    Solros78 skrev 2014-03-18 11:28:36 följande:Ni som har koll på era flytningar. Hur vet ni om det är flytningar eller rester från sex? Om man har sex ofta runt ägglossningen så blir det ju svårt att veta vad som är vad och varför det blir blött i trosorna?

om man har haft sex precis så är det ju kanske svårt att veta, för då blandas väl allt. Men mina älflytningar är helt genomskinliga, väldigt rikliga och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem, men det har för mig inte varit någon tvekan om vad det är. Åh jag riktigt längtar efter att ha äl igen. Så redo att gå vidare nu. Sluta tänka hela tiden på vad som inte fick bli och börja fokusera på vad som kanske kan bli. Naturligtvis glömmer man inte vad som hänt, och det kommer ju att vara fortsatt jobbigt då och då. Men det här konstanta som jag vandrar runt i nu, det ska bli skönt att lämna bakom sig. Du blev nog inte så mycket klokare av det där, så jag hoppas någon annan kan ge ett bättre svar. smile1.gif
    Tack för svar! Jo jag tycker att rester från sex borde inte bli så blött. Idag har det verkligen varit blött i trosorna några gånger. Positivt ältest igår men inte idag. Vet inte vad jag ska tro och framför allt inte om vi bör ha sex ikväll också. Andra månader har jag ju haft som mest flytningar innan den glada gubben, nu efter, känns så märkligt.

Jag förstår att du vill komma vidare. När man har äl osv har man ju hopp och det mår man mycket bättre av än bitterhet och deppande. Hoppas du kommer dit snart!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-03-17 21:54:03 följande:

Hej tjejer. Varit borta ett tag. Men välkommen till de nya (vilket är himla tråkigt egentligen ett sådant forum ska finnas men skönt med pepp och förståelse:). Vissa har också fått plus och nog lämnat oss. Det finns hopp:)

Idag blev jag ledsen. Mf i dec och kollegorna vet. Fick en kommentar vid lunchbordet på rasten att "er son är så klart inte bångstyrig då han inte har några syskon att ta hänsyn till och får er all uppmärksamhet".

Sa då att sonen önskar inget annat än att få syskon. (Han säger ca en gång i v "mamma vad jag längtar efter syskon men det blir ju aldrig något") men att de är ju inte så lätt. Kände bara hur ögonen blev vattniga. Nu i efterhand ångrar jag att jag sa det.

Usch nu har jag skrivit av mig. Är väldigt sällan ledsen nu för det men tänker ofta på detta att man nu skulle haft en mage att hålla om.

Vad tråkigt att få höra något sådant! Det var säkert inte menat att såra men sårad blir man ju ändå.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-03-18 13:30:19 följande:

Går mot BIM i nästa v. Ons om det är som det brukar men föregående Mens kom tre dagar för tidigt och äl smärtorna var också tre dagar innan, sön förra v. Prickade in att ha sex då, men maken och jag höll med båda två att det var sämsta sexet ever;). Hade ont i tappen.

Nu till det jag vill bara få ur mig;). Har varit brutalt trött sedan i fre. Trodde hb var på väg ner men det var på 145, så det var ju bra. Migrän har jag känt av sedan i sön och idag mår jag smått illa och har metallsmak i munnen. Vågar ej säga detta till maken för han hoppas så efter ett plus, haha. Jag är mer optimist just nu. Men nu börjar jag hoppas. För känner inte igen min kropp att känna att jag bara vill sooooova. Och må illa när en tårta dukas upp på jobbet brukar jag ej;). Ville bara få ut detta. Tiden kommer ju utvisa om mensen kommer nästa v eller ej men ville bara dela detta med mina medsystrar:)

Jag håller tummarna massor för dig!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-03-18 15:18:57 följande:

Inte skrivit på ett tag men följer med. smile1.gif Har snart äl men ofrivillig paus pga resa. Så över en månad till nästa chans. I fredags var jag till gynekologen som tyckte allt såg bra ut men ville kolla blodprov på äl nästa månad för säkerhets skull. Känns som en lättnad. Då får jag veta om allt är ok och annars kunde vi få hjälp.

Vad skönt att de erbjuder extra koll!
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-19 13:39:52 följande:

tack! Hoppas ni prickat in äl!
    Tack, hoppas jag också. Blev två snabbisar bokstavligt talat, då vi har en förkyld treåring som inte sov stabilt alls utan vaknade precis när vi skulle till ena kvällen.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 13:51:33 följande:

Vet att många tidigare här kollat upp sköldkörteln värdena. Jag har haft hypotyreos sedan ca 11 års ålder och medicinerat med levaxin sedan jag var 15. Efter sonens födelse höjdes medicineringen och de kollade upp detta ca två ggr efter ändringen. Var nu i behov av nytt recept och bad om nya prover då det ej var taget på 3 år. Hade nu för högt t4!! Alltså haft för hög medicinering. Läst nu på nätet och för höga t4 ger ca dubbel ökad risk för missfall.

Fanfanfan känner jag nu bara. Tänk om det var detta som satte käppar i hjulet. Ska ringa dr på fre och prata med henne. Känns inte bra!!!

Ojdå men vad bra att du kollade upp det!
  • Solros78
    Södertös skrev 2014-03-19 16:34:29 följande:

Sorry 11/4 mena jag... min hjärna funkar inte som den ska... full med snor haha... Okej... ja jag tror att jag väntar för vi får ju ändå inte ha sex innan nästa mens o det ska ju gå 4 v efter mf innan man testar så tycker att det bara är utslängda pengar att testa innan.. men jag kan ju erkänna att det är frestande hehe... så jag förstår att du gör det. Fårlåt att jag frågar men när hade du ditt mf?
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 13:51:33 följande:Vet att många tidigare här kollat upp sköldkörteln värdena. Jag har haft hypotyreos sedan ca 11 års ålder och medicinerat med levaxin sedan jag var 15. Efter sonens födelse höjdes medicineringen och de kollade upp detta ca två ggr efter ändringen. Var nu i behov av nytt recept och bad om nya prover då det ej var taget på 3 år. Hade nu för högt t4!! Alltså haft för hög medicinering. Läst nu på nätet och för höga t4 ger ca dubbel ökad risk för missfall. Fanfanfan känner jag nu bara. Tänk om det var detta som satte käppar i hjulet. Ska ringa dr på fre och prata med henne. Känns inte bra!!!

Men oj.... tur att du kolla upp det då. Man kan ju på ett sätt hoppas att det är det så det hjälper att du sänker dosen o ditt kommande frö vill stanna sen smile1.gif (hoppas du förstår mig rätt) Hur ser man eller märker att man har problem med det? Ser dom det på vanligt blodprov?
    Jag förstår inte, varför får ni inte ha sex innan nästa mens och varför ska det gå fyra veckor innan du testar?
  • Solros78
    Södertös skrev 2014-03-19 19:21:21 följande:

Jag förstår inte, varför får ni inte ha sex innan nästa mens och varför ska det gå fyra veckor innan du testar?

Jo så fort jag har slutat blöda får vi annars är där en inflammations risk... men dom tyckte inte vi skulle bli gravida innan jag har haft en mens. Jag vet inte varför dom har satt 4 v... igentligen är det återbesök då men jag kunde göra testet hemma om jag ville... dom vill kanske att allt verkligen är ute eftersom man kan blöda så länge....
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 18:21:03 följande:Låg ämnesomsättning är väldig vanligt bland kvinnor. Man blir trött, ökar i vikt känner sig allmän Depp, när hormonet går ner sig riktig. Vid hypertyreos får man hjärtklappning, svårt att komma till ro, går ner i vikt, mm. Jag hat för låg egentligen och utan medicinering tror jag det kan göra att man har svårare att bli gravid (ej så påläst på det nu när jag gått på medicin i så många år). För höga värden kan iaf ge mkt större risk gör mf. Inte haft en tanke på det:(.

okej... hade ingen aning om det :-/ men hoppas du får rätt på allt o hamnar på en nivå som är bra för både dig o kommande bebis.[/quote]Nej inget sex innan man slutar blöda håller jag med om men om man bör försöka eller inte innan man haft en mens är det delade meningar om. Vi körde direkt även om det inte blev något.

Testa kan man ju göra när man vill, det styr ju ingen annan.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?