• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag undrar fortfarande var min mens är! Dag 30 idag. Har jag inte fått den på torsdag tänker jag söka hjälp, tror ni man får hjälp att kolla hur läget är?

• Solros78

Jag tänkte nog ringa Sophiahemmet här i Sthlm, de har en gynmottagning där jag var på en efterkontroll i höstas efter mitt mf. Det märkliga är ju att min cykel verkligen brukar vara regelbunden, några dagar så när. Så jag fattr inte detta. Min enda förklaring skulle ju vara att jag inte hade äl när testet visade positivt utan att äl var betydligt senare, typ dag 15 som förra månaden, istället för dag åtta som testet visade nu. Men även så borde mensen komma nu.

Jag tänker att en graviditet där man inte plussar förrän jättesent måste ju vara hög risk för mf igen, eftersom något fel har gjort att hcg inte gått upp normalt. Så jag vet knappt om jag vill plussa jättesent...

• Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-04-08 16:04:30 följande:

Nu måste jag bara skriva av mig. Mina kollegor vet om mitt mf i dec. Idag var en kollega och hälsade på med sin bebis. Då kläcker en vid kaffet "blir du inte mer sugen nu therese". Jävla pucko ville jag säga. Men log lite artigt. Man förvånas aldrig.

Men idioter! Kan du säga åt dem, fråga varför de säger så när de vet vad som hänt?
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-04-08 19:41:46 följande:
    Irriterande men ändå skönt att "börja om". Nästa månad smäller det, jag är skittaggad!:)
    Beställde just ältester.
  • Solros78
    Lavish skrev 2014-04-08 20:33:40 följande:

Grattis Annajenni!

Var på gynakuten igår på BMs inrådan, det var ju total fail.

Fick vänta där i 5 timmar, inte för att det var många före, det vara bara två personer före utan för att läkaren var på operation. Sen kom läkaren tillbaka, tog hand om dom två som var före, och sen såg jag henne springa iväg igen. Vi fick ingen info men frågade sköterskan var hon var och då sa hon att hon gått till operation igen och skulle vara borta ett par timmar. Fick åka hem utan att ha fått nått uträttat, för sambon skulle åka till jobbet och lillen kan ju inte vara ensam hemma. Känns som 5 rätt bortkastade timmar, särskilt som jag var vrålhungrig större delen av tiden eftersom jag inte räknat med att det skulle ta sån tid och ju var ensam där och inte kunde gå och köpa nått att äta. 

Finns det verkligen inget annat sätt att få ett missfall kollat och se om det är något kvar? Kan man inte få en bokad tid el nått? För BM sa bara att det är gynakuten som gäller men känns ju helt värdelöst om det ska ta så lång tid för nått som ändå inte är SÅ akut. 

Det är ju bara boka en efterkontroll hos en privat gyn, det ska du ju inte till akuten för. Eller har jag missat något, av vilken anledning ville du kolla? För om du slutat blöda osv och bara vill ha en efterkontroll så ska du ju inte till akuten.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-04-09 09:38:23 följande:

Tittar in här igen smile1.gif (hette dreams85 förut men lyckas inte logga in så fick skapa ett nytt konto).

Kul att se att några av er plussat, jättestort grattis till er! Tråkigt för er som fortfarande försöker smile4.gif .

Har haft en paus efter senaste mf i slutet av januari, och det har verkligen behövts. Har fokuserat på min son och försökt tänka på annat. Har verkligen inte känt mig sugen på att försöka igen men så träffade jag min gravida kompis häromdagen (som ska ha barn när vi skulle ha fått egentligen) och då började jag längta. När vi pratade om barnvagnar och förlossning och strosade runt och tittade på barnkläder väcktes känslan av att jag vill göra allt det där igen.

Har bestämt att vi börjar försöka igen på semestern i början av juni. Känns läskigt men jag tror det är bra att det är knappt två månader kvar så jag hinner ställa in mig på det. Är så jäkla rädd för ett tredje mf men samtidgt måste jag ju våga försöka om vi ska kunna få till ett syskon. Är bara så tråkigt att det här med att göra barn ska kännas läskigt och ge ångest när det egentligen ska vara något roligt och positivt.

Välkommen tillbaka!
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-04-10 03:34:34 följande:

Hej tjejer! Vad roligt att se så många bekanta namn! Solros, Patricia, F89, Dreams85, Tinnis, Bebisfabriken? Ja, roligt och roligt, det är ju en missfallstråd, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag har ju inte varit inne på ett tag nu, har läst då och då men behövde en FL-paus. Och under den pausen har det faktiskt blivit ett litet plus, så nu blir det förhoppningsvis decemberbebis!

Cayenna, grattis till plusset! smile1.gif

Tinnis, det är hemskt när mensen kommer! Men nu är kroppen igång igen och du kommer bli gravid - du har blivit det innan!

Bebisfabriken, hur går det med nässpray och allt vad det är? smile1.gif

Åh grattis till plusset!
  • Solros78

Suck, tänk om jag aldrig blir gravid! Känns som att alla blir gravida och är kvar här i evigheter. Snart ett års försök och två missfall, hade aldrig trott att jag skulle hamna i en sån sits, jag som hade lätt att bli gravid och vara gravid med mina första två graviditeter. Just för att vi är äldre och vi inte vill ha för stor åldersskillnad känns det som att vi kanske kommer att behöva ge upp försöken om det går för lång tid, och hur omöjligt skulle inte det vara mentalt. Suck, det är verkligen galet påfrestande ibland att vilja ha barn...

• Solros78
    0fia skrev 2014-04-10 08:23:09 följande:

Solros78 - Förstår precis hur du känner (förutom att vi inte hållit på ett år nu). Hade ett missfall innan första barnet men sen två helt komplikationsfria graviditeter och så nu två missfall igen, varav ett ganska sent (v13). Vet inte hur gamla ni är men jag funderade också mycket på det där med åldern. Hmm, inte så mycket uppmuntrande att säga mer än att du trots allt har två (?) lyckade graviditeter bakom dig och att sannolikheten för att du skall lyckas igen är ju då ganska stor!!!!!

Mimmih - Grattis!!! Välkommen till www.familjeliv.se/Forum-2-14/m72739870.html

Jag är 36 och min man över 40 så det känns ju som att det kan finnas en åldersfaktor. Har funderat på att söka hjälp men vet inte med vad, jag har ju uppenbarligen äl och kan bli gravid fortfarande. Ringde Sophiahemmet gyn idag men hon tyckte jag skulle avvakta några månader till innan jag söker hjälp.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?