-
Jag blir väldigt sällan sugen i ältider just eftersom jag vet att det är måste. Sug får vara andra gånger.Blåsippan84 skrev 2014-04-17 22:48:52 följande:Förstår hur du känner med "måste" sex. Ibland blir pressen för stor, att man inte hinner bli sugen. Kram
-
Men åh himmel så tråkigt, beklagar verkligen!Cayenna skrev 2014-04-19 22:06:21 följande:
Och så var jag tillbaka här. Kom blod ikväll och inte lite. Söker nog gyn imorn för koll men har inte akut ont. Kristen, ska haka på dig med Angus Castus. Måste nog bara pausa och smälta det här.
-
Jag måste fråga om någon har något råd. Jag upplever att jag den här och förra månaden haft mycket mindre flytningar än tidigare, hela månaden igenom. Förra månaden hade jag positivt ältest dag åtta men inga flytningar sen, inte ens före mens och mensen kom på dag 30. Nu är jag på dag 13, inget positivt ältest ännu och väldigt lite flytningar. Jag tycker att jag genom åren nästan alltid haft mer flytningar i mitten på månaden och före mens. Vad ska jag tro om detta och ev göra?
-
Om man ska söka gyn, när i månaden är bäst att göra det då? Vad kan de göra för koller tror ni?
-
Det var i mitten på januari så jag börjar bli väldigt less. Jag har bestämt mig för att kontakta vc först och be att få kolla lite allmänna värden så att det inte är någon konstig brist som stör.Cayenna skrev 2014-04-21 17:33:26 följande:
Du borde kunna gå när som och få remisser till dem rätta dagarna utifrån vad dem tänker kolla. Hoppas det går bra och snabbt. Hur lång tid har det gått sen ditt senaste mf? -
När det är ett sånt tidigt mf är det ju inte så himla mycket som ska ut så på mig blev det bara en kraftig mens, typ.Ljusfat skrev 2014-04-21 18:59:45 följande:
Ah jag går här och väntar på att ,mitt mf ska komma igång ordentligt så att vi kan sätta igång igen. Varför tar det sånt tid? Började blöda lite lätt i lördags och harr blött sen dess Bara lite hela tiden och det gör inte ens ont i magen. Var på 5+3 när det började. Borde det inte "komma igång" mer än så här? Jobbigt att bara gå och vänta.
-
Ok ja det är superjobbigt att gå och vänta så där. Bra ide att kolla upp det om det går.Ljusfat skrev 2014-04-21 20:18:46 följande:Jag har inte ens som mens men det kommer kanske. Kommer bara när jag torkar mig typ. (Sorry)
-
Ja vid utomkveds ökar hormonerna. Ring gyn och fråga om råd, om inte annat är ju efterkontroll skönt att ha gjort så man vet att allt är bra.Ljusfat skrev 2014-04-22 09:17:14 följande:
Testade med veckoind. Idag och istället för 2-3 som den visade i torsdafs visar det nu 1-2 så hormonerna sjunker. Slutade blöda igår så det kännds som att jag behöver hjälp med att få igång det. Liiiite mer blod tycker man ju att det ska komma. Har varit lite orolig för utomkved men då fortsätter väl hormonerna att öka och inte stiga?
-
Nu har jag bokat tid på Sophiahemmet gyn nästa vecka. Där kan jag få hjälp med att utrsluta ev problem som hon uttryckte det, dvs man kan ta blodprov för att kolla sköldkörtel och sånt tex. Så det känns jättebra. Bara jag inte får mens för tidigt den här månaden för jag ska dit på dag 23...
-
Va, kan man göra en gynundersökning i sånt här syfte trots mens?Cayenna skrev 2014-04-22 20:37:33 följande:
Om det inte är floder så går det bra ändå. Skönt att du fick tid så fort!