mom in the city skrev 2014-04-24 09:49:39 följande:
Deppdag i dag . Eller bitter och arg-dag kanske man ska kalla det...
Börjar inse att det är snart är ett år sen vi började försöka och än har det inte kommit varken syskon eller något plus som vill stanna. Snart har ett helt år slösats på en känslomässig bergochdalbana gånger två med lycka över plus, hopp och förväntningar, oro över mf och förtvivlan när mf väl skett.
Jag blir så trött på att det ska behöva vara så här och får ibland dåligt samvete för att hela den här "skaffa-syskon-karusellen" tar så mycket tid och energi som jag hellre skulle lägga på min son och min man. Blir både arg och ledsen men samtidigt peppad på att få det att gå vägen så vi kan få det där efterlängtade syskonet och gå vidare i livet. I sommar ska det där jäkla pluset komma och den här gången ska det bara stanna!
En annan fundering...ni som gjort TSH-prov. Har ni bara ringt VC och bokat tid för det eller går man via MVC?
Du och jag, precis samma sits. Försökt ett år, två mf, sjukt frustrerande! Tiden bara går, mina barn blir äldre, maken och jag blir äldre, allt blir bara sämre kring detta ju längre tiden går. Livet står på vänt.
Jag har ju bokat tid hos gyn nästa vecka och jag hoppas de bland annat hjälper mig med diverse prover, inkl sköldkörteln, för att utesluta ev problem.