• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-05-24 20:58:35 följande:

Nej, nu får jag skippa tabletterna, men de gick ut först 2018 så de kanske kommer till användning någon annan gång. Dock kom ÄL två dagar senare än beräknat så då blir det BIM typ sista dagen på semestern och det är väl ändå helt ok. Nu hoppas jag ju såklart att mensen inte kommer men om den gör det så blir iaf inte hela resan förstörd.

Det är ju så svårt att låta bli när man längtar så mycket! Tur att min man låter mig bestämma, men han blir lite förvirrad av allt mitt velande. smile1.gif
    Jag kan tänka mig att han blir lite förvirrad.

Ja sista dagen på semestern är väl helt ok. Då slipper du sannolikt mensen och behöver inte bry dig särskilt om saken större delen av semestern.
  • Solros78

Hur mycket detaljer delar ni med era män? Typ om flytningar kring äl, innan mens, ömma bröst, mensdetaljer osv? Berättar ni allt eller undviker ni att "äckla" dem?

• Solros78
    Cayenna skrev 2014-05-25 07:40:52 följande:

Min blir äcklad om jag säger "det kom blod" så säger inte mycket. Mest nu finns det chans. Du?
    Jag försökar undvika de värsta detaljerna. Jag kan säga att det känns i kroppen som att jag har äl men inte berätta exakt vad jag känner.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-05-25 23:23:54 följande:

Hej alla! Vi har ju bestämt oss för att ta en paus nu över sommaren, och på tisdag har vi telefonmöte för att se om vi får fortsätta på samma klinik.

I morgon bitti kl 7 träffar jag min tränare för att påbörja 3 månaders träning (tackar Gud för honom och om vi får barn igen måste vi nog döpa den efter honom). Nu till det tråkiga, en vän jag inte träffat på fler år men haft kontakt med via nätet mycket förlorade sitt barn precis i v 17.

Hon har kämpat mot barnlöshet i flera år och hon var så glad nu, så hände det här skitet! Jag ska till henne i veckan och kan behöva lite hjälp med hur jag ska agera. Jag åker dit för att se till att hon äter, sen tänker jag att det finns inget jag kan säga för att trösta.. Och gråter hon gråter jag..

Och jag pratade igår med en vän som nyss fått mf i vecka 18...

Vad spännande med träningssatsningen!
  • Solros78

Hjälp vad jag nojjar och analyserar. Framför allt håller jag på och klämmer på mina bröst konstant för att se om de är ömma eller inte, så snart lär de ju vara tokömma bara av allt klämmande. De har varit ömma sen äl så då är jag nu så säker på att om de minskar i ömhet osv (vilket jag tycker de gjort sista dagarna) så betyder det att jag inte är gravid. Och jag går och längtar efter massa flytningar (vilket jag inte har) och analyserar varenda litet hugg i magen? två veckor sedan äl idag men jag vet inte riktigt när jag ska förvänta mig mens så jag får se om och när jag tar ett test. Åh vad jobbigt det är att vänta!

• Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-26 15:17:06 följande:

Hur lång tid visade ni positivt på gravtest efter erat mf/ma ??

Sjutton dagar som längst.
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-26 17:17:22 följande:

Ni som haft två missfall på raken, när började ni försöka igen?

Vi körde direkt, dvs på den äl som kom samma cykel som missfallet.
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-26 17:27:56 följande:
    Aa okej, är lite kluven.. Men tror att jag skall låta min kropp vänta och få en mens i mellan..med tanke på att jag har 26% kvar utav min graviditet som skall blöda ut. Efter mitt första mf blev jag gravid direkt efter utan någon mens och fick nu mitt ma..
    26 procent!? Hur har man räknat ut det? För övrigt lär du ju inte få äl förrän kroppen återhämtat sig.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-05-26 21:08:37 följande:

Skit också! :( Hoppas du inte är jätteledsen. Kämpa igen! Hur har det gått med proverna förresten?
    Det känns riktigt segt nu. Jag har ändå tidigare haft lätt att bli gravid mär jag haft äl men nu verkar även den delen vara sabbad.

Har i te fått svar på alla än, återkommer.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?