• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Gweny skrev 2014-06-24 16:39:14 följande:

Hej, har idag varit inne på skrapning för ma. känns jättetungt, då vi såg hjärtat slå för 2 veckor sen och vi har försökt i 1 år och plusade först nu. smile4.gif

Troligen är det pga av min underfunktion av sköldkörteln som ställde till det, äter medicin, men hade inte ätit så länge när det hände.

Har sett att ni stöttar varandra fint här för kampen att lyckas igen. 

Välkommen hit men beklagar ditt missfall! Jag har också försökt över ett år nu men med två missfall längs vägen, senast i januari.
  • Solros78
    Liten ekorre skrev 2014-06-24 16:53:21 följande:

Fick mf (eller ma var det egentligen) förra veckan och undrar hur snart mensen kan komma igång igen? Min läkare sa att jag måste vänta tills mensen satt igång innan vi försöker bli gravida igen.

Beklagar ditt mf! Det är ganska olika beroende på hur långt man gått tror jag. Har du testat negativt på gravtest ännu, det är ett första steg?
  • Solros78
    Väntande skrev 2014-06-26 10:10:36 följande:

Jaha, då var man här igen! Har försökt i 8mån nu, mf i februari å nu MA i vecka 10. Vi känner väl att nu orkar vi inte vänta, som vi gjorde efter mf (en mens väntade vi, kändes som en evighet!!) utan vill plussa så fort som möjligt. Man är ju redan i "vänta-barn-mode" så att säga ...

Jag undrar om man kan köra på på en gång eller om det medför en högre risk att det kan bli problem? Vid vårt mf väntade vi för att allt skulle ut så att säga å då kändes det rätt att vänta en mens. Men nu blir det skrapning å då vet man ju att allt är ute. Rent praktiskt så kan man ju ha koll med äl-stickor. Någon som har koll på det här?

Beklagar!!

Jag tror ingen vet utan det är bara olika teorier. Jag tror på de läkare som menar att kroppen bara blir gravid igen om den är redo.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-06-26 14:05:08 följande:

Hej

Vi fick ju missfall den 28 maj och så har jag varit illamående ända sen ÄL . Testade negativt emellan och fick ett nytt men svagt plus i söndags. Säg den lycka som varar , plusset blev inte starkare och nu blöder jag !! Kommer vi aldrig att lyckas? Är så jäkla frustrerad och förbannad!

Men hjälp, det är ju helt galet. När var bim?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-06-26 16:40:25 följande:
    Igår:(

Är så trött och ledsen. Det kommer nog aldrig bli någon bebis. Vi har fått kontakt med Carl von linne kliniken och har påbörjat utredning där men nu är det sommarstängt till augusti. Sambon lämnade prov i måndags och det var jättebra resultat. Läkaren gjorde oxå vul på mig. Hon såg att det var nåt i livmodern , kanske början till en graviditet eller myom. Och jag hade ju fått ett svagt plus på cb dagen innan. Men den har varit så svag hela veckan, knappt synligt på testlagrets så det gick väl åt skogen direkt.

Jag ska få spola och kolla om det är myom men nu tar ingen emot under sommaren ... Så trött på allt! Att det ska vara så SVÅRT??!!
    Jag lider verkligen med dig!
  • Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-06-26 20:09:17 följande:

Hej!

Jag har också nyligen fått missfall eller MA. Tror jag var i v 10 men att fostret dött i ca v 4 redan. Nu är det 1,5 vecka sen, och gravtest visar svagt svagt positivt fortfarande.

Vet ni om man kan få ägglossning när man fortfarande har kvar lite hcg i kroppen efter missfall? Vill så gärna bli gravid igen.

Beklagar ditt missfall! Jag har läst att hcg måste under 50 för att äl ska komma igång. Cb digital gravidtest mäter ner till 25 så det kan alltså vara lite positivt och ändå kommer kroppen igång. I teorin i alla fall, vet inte hur ofta det sker i verkligheten.
  • Solros78
    Anonym (A:s mamma) skrev 2014-06-27 21:23:45 följande:

Hej allihop!

Fick missfall nu i eftermiddags då jag var med sonen på Vårdcentralen. Dom sa att jag inte behöver in på sjukhuset, utan kroppen sköter det här själv. Vet inte riktigt vilken vecka jag är i, men jag hade ÄL 20-21 maj. Hade ingen mens innan eftersom jag gjorde abort den 22/4 pga inte livsdugligt foster (var då i v.20+5)

Har iallafall ringt och sjukskrivit mig från jobbet, vete tusan hur man orkar gå vidare. Har haft MF -08 då var jag i v.10. Det tog 5 år att få lilla A, våran glädje...vet inte om jag orkat leva/fungera utan honom.

Fy vad tufft du har det! Beklagar verkligen!
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-06-29 08:50:46 följande:

Var igår på min systersons dop. Det kändes som att vara på en begravning. Jag får så fruktansvärt dåligt samvete för att jag satt där på första tagen och var gråtfärdig nästan hela tiden. Förstår inte varför jag ska känna såhär. Bor hos föräldrarna nu och det gör min syster och hennes nya familj också. Det går jättebra och hennes pojke är så söt.

Men det är alla tankar på vad som kunde varit. Att jag skulle fått min första jag också om två veckor. Att brorsan får sin första om fem veckor. Men jag står där med en platt mage och dessutom en äggstock mindre än alla andra och väntar på att ärren från operationen ska läka.

Helt misslyckad.

Stackare! Förstår att det är jättejobbigt! Vet familjen om alla dessa känslor och kan stötta?
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-06-30 16:20:50 följande:

Min sambo lade ut bild på en rolig felstavning vi hade sett i ett skyltfönster på facebook, men folk missuppfattade det helt. (var i en barnaffär) och folk började skriva "är det bebis på väg?", "åh ska jag bli faster" och även min mamma messade mig privat och frågade om hon skulle bli mormor igen..... 

ni kan tro att det gjorde såå ont inom oss...bli påminda vad som kunde ha varit, men inte blev. nä uch. smile4.gif

Men suck, sten på börda verkligen!
  • Solros78

Väntar otåligt på ägglossnibgen, ingen ännu trots dag elva idag och de två senaste månaderna har det varit dag tio och elva. Men har haft mycket flytnibgar de senaste två dagarns så jag hoppas den är på gång, är ju så sjukt jobbigt när den inte kommer alls.

Hur mycket varierar det för er vilken dag i menscykeln ni har äl?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?