• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-05-15 22:13:35 följande:
    Tack för hjälpen, skall observera detta.. Fått en tid för återbesök den 26 o då ser dem om allt kommit ut va?? Usch lider med dig!!

Bra att du har återbesök och följs upp. Jag hade tyvärr inte det första gången detta hände mig och trodde allt var klart och helt plötsligt när jag bara haft flytningar i några dagar så knäppte det till i magen och vattnet gick och det började forsa. Trots det kom det ändå inte ut. Tackade ja till mer cytotec som heller inte funkade. Man får försöka vara positiv ändå, nästa gång går det nog bra för både dig och mig.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-15 22:26:04 följande:
    Jag är lite osäker men BIM borde också vara mån eller tis. Känner av molande värk jäkligt mkt denna cykel och då far ju tankarna iväg och hoppas. Usch börjar bli less på detta. Hade man haft en blekaste aning att det skulle ta så lång tid hade man börjat tidigare. Men sånt kan man ju ej veta förrän efteråt. Att vår son blev till på första och lika så mf. Men nu är det tvärnit. Grr

Hoppas molandet är något bra, en liten äppelkärna eller nåt. Hoppas! Några dagars väntan är snart över.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-15 22:28:46 följande:
    Åh fy, d vill man ju inte vara med om... Är sjukskriven o har vart d sen den 6 maj.. Tänkte att jag skulle börja jobba på torsdag igen.. Då hoppas jag att detta är över och att jag endast har en normal blödning eller vad man skall säga.. Kom d mycket foster vatten?? Mitt förra mf var ju soppas tidigt så d var ju bara mens typ med någon Putte liten klump.. Inget mer.. Vad har jag o förvänta mig nu då ungefär?? Mitt foster dog 8+4.. O idag när jag var på koll hade fostret krypt till hälften så stor som den var från början.

Jag kanske inte är rätt person att fråga och troligtvis är det nog väldigt individuellt...men jag var i v13 och på cytotec omgång 2 kom det så otroligt galna mängder och stora klumpar så det gick inte ens att förstå..,jag menar magen hade ju inte växt...hur fick det plats? Det var bara att parkera på toaletten....fanns inga bindor i världen som hade grejat det... Och trots all denna mängd så var det ändå saker kvar! :-/ Det var ju inte bara vatten som rann när vattnet gick, blandat med blod...men det var som en kran öppnades en stund. Åkte till akuten då för fick ju panik. Förlåt om jag skrämde dig nu. Tror att det går lite smidigare för dem allra flesta.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-15 23:15:59 följande:
    Okej, ne då.. Vet att d e väldigt individuellt.. Jag e rätt trygg, även om de e jobbigt att få se allt som kommer ut.. Har Jobbat på förlossningen o sett en del sen har jag min mamma som jobbar där.. de är där tryggheten kommer in... Men lite rädd är man ändå.. Att det inte skall gå som planerat.. Tack för infon

Bra att du inte blev skrämd och att du känner dig trygg. Jag blödde alltså rejält av första omgången och sen när det avtagit så gick vattnet och så fick jag cytotec omgång 2 och blödde extreeeeemt och ändå behövde jag skrapas så jag varnar lite för att även fast man blöder massor så kanske det ändå inte är klart. Helt klart bra att dem följer upp med återbesök. Jag valde skrapning direkt vid mitt andra MA för orkade inte det andra psykiskt.
  • Cayenna
    Mizzlundell skrev 2014-05-16 06:05:08 följande:
    Åh jag vet inte vad jag ska tro... kroppen är precis som när jag väntade min dotter, tog ett test igår kväll och det var negativt.. Men tappen blöder lätt, mår illa och brösten spänner till och släpper sen, blödde ut mitt missfall den 8)4 blev det konstaterat. Haft äl flytningar efter detta men fortfarande ingen mens...

Hoppas du testat för tidigt! När hade du älflytningarna? Jag tror att om man känner i kroppen så måste man ha såpass högt hcg att det syns på test och annars är det nog annat hormon som spökar.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-16 20:43:07 följande:
    Okej... Tog min sista tablett kl 14:00 idag.. Har ingen störtblödning men de blöder ju.. Kommer lite levrat blod då o då... Hoppas att de tar sig... Tar jag kontakt med gynakuten annars eller avaktar?

Min första tablettomgång tog ca 12h innan jag fick som miniförlossningsvärkar. Och då hade ju dem smärtstillande slutat verka. Med tablettomgång två tog det ca två-tre dagar innan det hände saker. Jag tycker nog kanske att du bör söka hjälp om det inte kommer igång men kanske kan vänta så du slipper sitta på akuten på natten. Lycka till! Vet hur jobbigt det är. Man vill ju bli klar och gå vidare mot något nytt.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-16 21:27:16 följande:
    Ja d är ju de, tack för ibformationen.. Väntar imorgon o ser... Är nämligen sjukskriven till på onsdsg o vill att de skall komma ut (fostret o de) innan jag är åter på jobbet.

Förstår det, man vill inte sitta på jobbet när det stora kommer. Håller tummarna att allt är klart innan helgen är slut.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-16 22:56:59 följande:
    Åh tack så oerhört mkt:)!!! Ska ringa privat gyn på mån. Vet ej om de vill ta emot mig. Min Vc läkare tror jag inte kommer remittera mig "då jag ligger inom det normala", annars får jag kontakta endokrin i mitt landsting och hoppas att deras klinik också tar emot egenvårdsremisser som vår klinik. Borde de ju då det är samma landsting:) Hittar ingen privat endokrinolog där jag bor.

Bra att du tar tag i att kolla upp det där. Känns ju som att det är oerhört viktigt att dem där värdena ligger rätt. Helt otroligt att du inte får hjälp direkt på vc utan att du själv måste vara drivande. Lycka till!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-17 18:17:56 följande:
    Nu börjar jag få blodiga flytningar. Så mens på g. På ettårs kalas hos syster idag. När sonen somnade i min famn så säger hon "det blir er tur snart också". Då kom tårarna. Alltid skit dag när mensen är på g.

Man har alltid en till två skitdagar då....men jag tror oxå din syster har rätt
  • Cayenna

Fått mensvärken och lite brunt i flytningar på fm / mitt på dan så trodde mensen skulle komma idag men nu inget! Antar att den kommer imorn? Har aldrig haft så tidigare men allt kan ju vara upp och ned efter mf.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?