• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-06-01 23:03:17 följande:
    Ja du nu måste det ta sig. Maken efter de sena kvällsaktiviteten "alltså nu måste det bli något, du tar ju kål på mig". Haha. Vi får nog inse att vi inte är 18 längre utan 30;).

Haha ja nu blir det paus några dagar för att sen ha mer spontant. Igår orkade inte min karl, men jag hade ju inte ont i magen längre så det kanske räckte ändå... Nu gäller det att hålla sig sysselsatt och tänka på annat.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-03 08:19:59 följande:
    Hur är det med ordningen på älflytningar och positivt ältest? Nu känner jag väldiga flytningar helt plötsligt men testet för två timmar sen var negativt. Är det imorgon det borde bli positivt då?

Tror det kan vara lite olika. Förr i tiden fick jag flytningarna 1,5-2 dagar innan glad gubbe. Numera flytningar samma dag som glad gubbe. Nån gång har jag testat en till gång på em och då fått glad gubbe trots neg på morgonen.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-03 08:51:00 följande:
    Ok tack! Vi hade sex i söndags och kommer ha ikväll också så det borde ju vara en bra utgångspunkt i alla fall oavsett när äl verkligen blir. Men man funderar och analyserar mycket...

Glada gubben kommer nog.med morgondagens test. Jag hoppas ni lyckas! Är alla prover tagna?
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-03 15:20:05 följande:
    Jag har precis pratat med läkaren och alla prover såg bra ut, testen som mäter ägglossning var jättebra de dagar som stämmer mot när jag också fick positivt ältest förra månaden, han sa att jag verkar ha äl 14 dagar före mens och det stämde ju exakt förra månaden med ältester och mens. Och även sköldkörtelproverna var bra så det var ju jätteskönt! Så nu bara att tuta och köra som han uttryckte det.

Så härligt att höra att allt såg bra ut. Måste kännas skönt att du gjort check ändå. Jag tror du är gravid snart
  • Cayenna

Säger som er: Tack för att jag har er tjejer! Beträffande provsvar sköldkörtel så bad jag att få mina värden. För jag ville jämföra med rekommenderade om jag låg lagom, högt eller lågt. Jag kanske var överdriven men med tanke på att en i min familj har konstaterat fel ville jag kolla extra själv...

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-04 18:36:44 följande:
    Ja vi får försöka;). Nästa månad ska jag köra med äl sticka. Är rädd att vi tar ut oss för tidigt med sexandet, hehe

Tidigt är inte dumt heller. Min solstråle är "gjord" många dagar innan äl. Men visst kanske skönt att köra både stickor och lyssna på kroppens signaler.
  • Cayenna
    Belly skrev 2014-06-04 19:07:02 följande:
    Ville bara lämna ett litet tassavtryck här. Jag läser fortfarande här även om jag inte skriver något. Och jag önskar er verkligen allt gott och hoppas så att ni snart ska få era glädjande besked! Kram till er alla som kämpar!

Vi kämpar på
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-06-04 22:32:44 följande:
    Någon som gjort en missfallsutredning någon gång pga upprepade missfall? Ringde calanderska idag, pga jag e så orolig o om de e något fel på mig eller min sambo eftersom vi fått 2 mf/ma på raden. Visst vi kan ha haft optimal otur men ger inte med mig ändå..vill ha det bekräftat så man kan gå vidare och veta då om det är något fel eller om vi bara haft otur, pratade med en barnmorska där och förklarade situationen att vi hade kontakt med dem i januari för en fertilitetsutredning, hann att komma dit o lämna spermieprov och blodprover. Sen var ju jag spontant gravid och sen fick jag ju dessa två missfall. Så nu har vi fått en tid bokad i augusti, så får läkaren bedöma om vad vi skall göra.. Det låter ju inte helt omöjligt med tanke på att dem faktiskt bokade in en tid med läkaren + det är ju privat, och vi är ju villiga att betala..betalar flera tusentalskronor, bara så man får en bekräftelse/förklaring så man kan gå vidare (ex om man behöver hjälp utav ivf) eller dylikt! Och att man känner själv, att nu har man gjort de man kunnat göra.. Eller vad tycker ni själva??

Tror absolut dem kollar upp er om ni går privat. Om du är orolig så kolla upp dig. Dock är två i rad ganska vanligt såsom jag läst när jag googlat. Tre däremot är inte vanligt. Så jag tror det går bra nästa gång för er. Hoppas du får ditt plus snart!!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-06-05 00:14:24 följande:
    Alltså vad är logiken i att två mf är vanligt men inte tre??

Ingen aning. Jag har själv haft tre. Men inte i rad. Jag har frågat två läkare vid gynbesök och dem säger att det är otur. Jag väljer att tro på det och tänker tro att det går bra min tredje gång. Och googlar man om upprepade mf så får man även fram att dem allra flesta inte får någon diagnos, dvs inga fel varken hos kvinnan eller mannen. Och inga fel betyder ju tyvärr ingen hjälp.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?