• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2014-05-04 18:56:50 följande:
    Jag skulle gjort som du och gjorde det själv efter mf också, man vill ju liksom tillbaka snabbt!:) Håller tummarna för dig, jag har bim imorgon men mensen kan ju även komma på tisdag, så håll för mig med!:)

Klart jag håller tummarna för dig Spännande, håll oss uppdaterade med alla sorts symptom och icke symptom. Jag har inte äl testat så jag vet ju inte. Men kanske vågar hoppas lite ändå nu. Ett rätt så tidigt mf denna gången ju så kroppen borde vara mer på g tänker jag.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-05-04 19:48:37 följande:
    Nu är jag på ruvardag 4 och ännu känner kag absolut ingenting. Inte ens falska gravtecken från progesteronet. Har även lyckats dra på mig en redig förkylning, men jg hoppas det är bra för jag har hört att ägget har lättare att fästa när imunförsvaret är dåligt.

När är din testdag?? Tiden hår långsamt nu va?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-05-04 18:57:19 följande:
    Ja, mf kan ju hända oavsett. Den läkaren jag träffade vid mitt ma sa att kroppen blir redo snabbt så man kan köra igen så fort man känner sig psykiskt redo. Håller tummarna för det blir ett plus!

Psykiskt redo är jag så fort blodet tagit slut. Som du säger är kroppen redo när äl kommer. OM det var äl jag kände så gick det fort denna gången. Kan ju varit nåt annat ont oxå förstås...
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-05-05 12:25:14 följande:
    Den 18:e maj har vi testdag, japp det går väldigt långsamt. Men på ett sätt är det skönt, så länge jag inte får bekräftat att det inte är nåt kan jag ju hoppas.

Då hoppas jag för dig och håller tummar och tår! Det är längre än 14 dagar till testdag!? Varför? Det ska gå ska du se!
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-05 18:19:10 följande:
    Tror också din kropp är med igen!:) Idag har jag haft molvärk hela dagen från och till, samma som dagen innan mensen förra månaden så jag vet vad jag har att vänta imorgon! Men på det igen bara!:)

Innan mensen kommer ska vi inte ge upp! Jag har haft "mensvärk" som tidigt tecken åtminstone två gånger Men sen har jag haft det ibland innan mensen dykt upp. Så trist att inget är säkert tecken..,
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-05 20:46:01 följande:
    Inte varit inne på ett tag här lika flitigt som i vanliga fall. Precis flyttat å smärte kaos i allt å sonen är uppochner vänd. Ej testat med äl stickor nu men koll i huvudet ändå att det brukar vara helgen som varit eller nu i början av v. Fick till det i tors å igår. Tänkte ikväll också men har sådan äl smärtor sedan 1 h. Gah, blir ju ej sugen när jag har ont. Vi har haft sex en gång för ett par mån sedan vid äl värk, ingen positiv upplevelse för någon av oss:(. Får väl hoppas att någon liten stackare från igårkväll prickar rätt;)

Dagen innan är ju perfekt tajmat! Om värken tar slut så kanske ni hinner med ett försök till. Håller tummarna! Jag har inte heller testat denna gången...men fick äl smärtan och vi har ju inte skyddat oss som vi tänkt.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-05 22:10:59 följande:
    Blir inget ikväll, haha. Vi är helt slut å jag har ont. Jobbigt att renovera och flytta. Vi är helt slut och maken har nytt jobb mitt i allt. Min mamma sa i helgen "tänk om du skulle vara ganska höggravid och maken fortfarande jobbandes på annan ort, hade aldrig funkat". Så var läget när vi köpte denna bostadsrätt. Och nej den situationen skulle inte varit någon hitt. Men inget pök ikväll ;)

Det räcker med dagen innan så ni kan koppla av Låter dock bra att du har fullt upp...då har du annat att tänka på än räkna dagar till bim.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-05-06 08:14:58 följande:
    Som de andra skrivit, det räcker gott och väl med dagen innan. Håller tummarna för att någon liten simmare hittat rätt! ÄL+9 idag och är jag inte gravid nu så har jag fått något väldigt konstigt virus!  Har mått illa till och från sen i söndags, det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst och igår hade jag svårt att somna för illamåendet störde så mycket. Brösten är ömma och de har aldrig varit ömma annat än vid plus, har också "mensvärk" nere runt livmodertrakten och ljumskarna. När jag plussade i september mådde jag ungefär så här från ÄL+7 så börjar ju bli misstänksam. Testar på lördag om ingen mens dykt upp, hoppas hoppas!

Det låter väldigt lovande Inte långt kvar tills du VET och slipper undra
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-05-06 11:27:01 följande:
    Tyvärr fick vi inga ägg till frysen. Sitter åter igen och grinar på jobbet. Det börjar bli en dålig vana. Hoppas ägget dom satt in stannar kvar och blir vår underbara bebis.

Skickar en stor kram! Jag hoppas dit frö i magen växer och frodas!
  • Cayenna

Äl+4 här! Tiden snirklar sakta. Har bestämt att ta tag i att göra blodproven för att se hur allt ser ut om det inte tar sig inom några månader. Tyvärr blir det nog efter sommaren då...och då har det gått ett år sen första graviditeten. Lite uppgiven idag och känns som att det aldrig kommer hända något.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?