• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-05-24 13:40:35 följande:
    De går inget vidare, samma som innan..har blödningar blandat med slem.. Inget mer. Har inte haft ont på tre dagar nu vilket känns underbart.. Längtar bara till på tisdag, sen är detta över o då kan man äntligen börja försöka gå vidare..:))

Vad bra att du inte har ont iallafall. Så hoppas tiden till tisdag går fort så du kan gå vidare!!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-24 21:23:20 följande:
    Hur mycket detaljer delar ni med era män? Typ om flytningar kring äl, innan mens, ömma bröst, mensdetaljer osv? Berättar ni allt eller undviker ni att "äckla" dem?

Min blir äcklad om jag säger "det kom blod" så säger inte mycket. Mest nu finns det chans. Du?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-05-24 19:17:17 följande:
    Ha ha, ja du... Här skulle vi ju hoppa en cykel men antågande ÄL och ett sms från min bästa kompis med BF samtidigt som vi skulle haft ändrade lite på planerna. Hon fick sin bebis redan igår så jag kunde bara inte avstå från att ta chansen. Hade tydliga ÄL-flytningar igår och ÄL-smärta i morse, vi myste igår så får se vad det blir, BIM runt 6-7 juni. Den där väntan på ÄL är så seg, bra att du försöker ta hand om dig själv och maxa chanserna!

hoppas du avslutat resan med ett plus! Tycker ni gjorde rätt...det här kan ju varit ER månad!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-25 12:12:28 följande:
    Inatt hände de.. Åkte in akut pga rejäla smärtor och kramper (kunde inte ens kissa alltså) va de värsta jag vart med om. Jag o sambon beslöt oss för att åka in (kämpade i över en timma) på väg in kände jag någon slags explosion kan man säga, kändes som att jag kissade på mig, hela blöjan var fylld med både fostervatten och blod.. Väl inne på sjukhuset fick läkarn plocka ut graviditeten som var på väg ut inkl fostret. Hon lyckades faktiskt få ut en hel del så jag har bara 26% kvar av min graviditet att blöda ut..(så nu börjar jag med en ny kur av cytotec för att blöda ut allt) Men vad hemskt detta var, hade aldrig klarat detta utan min fina sambo alltså.. Nu kan man börja att gå vidare.... Vilket känns underbart efter 20 dagars väntan (från vi fick de bekräftat att fostret var dött)

Usch vilkenhemsk upplevelse Men skönt på nåt sätt att din kropp löste det till slut. Nu kan du se fram mot nytt försök.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-26 11:08:59 följande:
    Nej men då kom mensen nu då. FAN!

Skit också! :( Hoppas du inte är jätteledsen. Kämpa igen! Hur har det gått med proverna förresten?
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-26 17:17:22 följande:
    Ni som haft två missfall på raken, när började ni försöka igen?

Körde på direkt. Dock var mitt sista mf enkelt, dvs kom ut självt direkt. Blev inget på första ändå...för oss som har svårt att lyckas känns det dumt att kasta bort en månads försök.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-26 23:20:32 följande:
    Via vul, dem ser de (mäter) när dem zoomar in...precis d vet jag..

Kan tänka mig att det är hur tjock hinnan var nu jämfört med första mätningen. Det går åt rätt håll iallafall.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-26 22:01:06 följande:
    Det känns riktigt segt nu. Jag har ändå tidigare haft lätt att bli gravid mär jag haft äl men nu verkar även den delen vara sabbad. Har i te fått svar på alla än, återkommer.

Tyvärr verkar kroppen ta tid på sig att komma i fas efter mf mm. Hoppas du får nåt svar i proverna.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-27 06:39:17 följande:
    Men mitt senaste mf var i januari så nu tycker jag verkligen kroppen borde vara normal.

Man tycker ju det! Jag hoppas du får ditt tredje plus snart och lyckad graviditet. Så orättvist när tiden bara går.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-27 08:25:31 följande:
    Jag har jobbat rätt hårt med att minska mitt koffeinintag senaste månaden. Men nu när jag har mens så frossar jag i kaffe, cola light och får ta treo mot huvudvärk. I ett par dagar. Sen blir det ny kula på att dra ner på det igen. Det måste väl vara ok med koffein och treo första dagarna på mensen?

Jag har svårt att tro att intaget kan påverka äl mm som är minst 1,5vecka framåt i tiden. Ta det du behöver och ladda sen om.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?