Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Vet att många går å väntar på BIM. Håller tummarna för er:).

Som jag nämnt tidigare kändes kroppen som om äl var på g 1,5 v efter mf. Var då dock ej redo mentalt att sätta igång. Så jag tänkte att om första dagen på mf blödningen är som första dagen på mens så borde mensen komma vid nyår. Å igår kväll började den så smått:). Känner mig mkt lättad över att kroppen verkar hoppat igång även om jag ej 100% kan säga att jag hade äl då eftersom jag ej testade men kroppen kändes så.

Funderar om jag ska tänka första dagen på

Mensen igår då det började smått vid 22 eller istället tänka som idag?

Vi kommer ha mkt svårt att pricka in sex på äl dag då maken jobbar borta i v så vi får hoppas att ett litet frö kan sätta sig ändå.

• Blåsippan84
    SaandraR skrev 2013-12-31 12:18:21 följande:

nee ingen temphöjning efter det positiva äl testet så jag har säkert inte bim den 8:e :(

Hur funkar detta med temp stegring? Ingen koll på det
  • Blåsippan84

Och här skiftar man fort;). Höll på att plocka undan till nyårs firandet ikväll. Hade musik på och "utan dina andetag" började. Har tänkt länge att den skulle man kunna ha på dop. Så jag bara började stor grina å var tvungen att sätta mig ner. Tur att maken ej är hemma å ser sin labila fru;). Men han kommer nog undra varför jag är helt rödgråten haha.

• Blåsippan84
    SaandraR skrev 2013-12-31 13:52:05 följande:

Tempen ska stiga med minst 0.2 grader efter ägget släppt..
    Intressant. Ska testa nästa äl:)
  • Blåsippan84
    Camilla040609 skrev 2014-01-01 09:19:46 följande:

För mig började året med mens, fick den igår kväll!! Så inget plus denna gång. Nu tar jag och drar igång träningen igen efter en paus sedan oktober då jag genomgick skrapningen av vårt fjärde barn!! smile4.gif Sorgen är stor och jag vill bara krypa undan från vardagen, bort från mitt liv ett slag och hämta krafter. Efter att ha kämpat med vikten sen februari 2013 så lyckades jag gå ner 13 kg men sen skrapningen så har jag skitit i allt vad vikt är och gått upp nästan 3kg igen!!!! SUCK! smile4.gif

Ska också ta tag i träning nu igen. Varit sjuk denna höst, först järnbrist anemi. Blodvärde på 80 utan anledning och sedan mf 2 mån senare. Så denna höst jag jag också falerat:/. Duktigt av dig att gått ner 13kg och sen bara gått upp 3. Klart det känns jobbigt men bra av dig att kunnat gå ner så mkt tidigare:).

Själv gick jag aldrig ner bebis kg helt. Hade 5 kg kvar men sen bytte jag jobb till mer stilla sittande jobb och hinner både ta fm och em fika samt lunch. Gått upp 5-7 kg till på 1,5 år. Gick ner ett par kg i våras men nu uppe igen:(. Inget kul att se sig på bild. Så nu nya tag!:)
  • Blåsippan84
    Kuben skrev 2014-01-01 18:58:37 följande:

Nu googlar jag runt på MF.

Har haft 6 st och aldrig har något avrått oss från sex, fast jag uttryckligen frågat. NU hittade jag en sight som avrådde alla missfallsbenägna från sex de första 3 månaderna. WTF! Tänk om jag hade den informationen tidigare!!

Någon annan som hört detta?!?

Kan du länka sidan? Intressant att läsa. Ej hört det. Kan säkert vara någon forskningsstudie som de fått det resultatet? Men om urvalet och studien en så stor kan det vara svårt att få genomslagskraft rent vetenskapligt. Å sådant behövd alltid för att vården ska ta till sig något sådant och börja ge dem råden

Hur tätt har du fått mfen? Gått på någon utredning? Hört något om att de gör det efter tre mf?
  • Blåsippan84
    Viljan finns skrev 2014-01-01 19:53:56 följande:

Usch? Tyckte att årets första dag började så bra?. Nu var hemska månaden över och jag skulle blicka framåt?. Tills att en kollega kom fram o undrade hur jag mådde. Hans flickvän hade berättat för honom. Till saken hör att jag inte berättat det för hans flickvän. Så antingen har någon av de högre cheferna sagt något eller så har min närmste chef gjort det. Känns inte alls bra att jag inte vet vem som vet om detta och vad jag nu ska förvänta mig. Min pojkvän sa att jag får förbereda mig på att alla vet om det? Jäkla skit. Nästa gång jag blir gravid, om det blir någon nästa gång, kommer jag inte för någon om jag inte verkligen måste. Även fast jag har ett jobb där jag egentligen måste berätta.

Stor kram!! På mitt jobb vet alla. Lite delad inför det. Var borta nästan 2 v då jag fick influensa dagarna efter mf å var tvungen att åka in akut på natten då jag skulle jobbat pga feber topp. Bad då chefen berätta så det ej skulle börja snackas (pratas ALLTID mkt om folk som är sjuka där ja jobbar). Hade nog annars blivit så att jag sagt det till någon å sen vet man ej vilka som vet för folk kan verkligen ej vara tysta, jobbar bara med fruntimmer å oj vad snackas.

Men mkt dåligt av en chef att inte hålla tyst!!

Försök att tänk igenom vad du ska säga om någon säger ngt. Sen är ju dessvärre livet så att låt detta vara snackis ett tag då, men sen blir det snart något annat folk vill "frossa" i. Många kramar!!!
  • Blåsippan84

Måste fråga bara. Har första mensen. Mensvärk från helvetet (vilket jag aldrig brukar ha) och blöder något enormt. Blödde mkt med spiral så då har jag haft cyklo F. Tagit det idag också men blöder igenom nästan på 1-2 h med nattbinda!! Nog suttit lite konstigt på jobbet idag;).

Någon mer som fick mer mens efter mf eller är det ten tillfällighet?

• Blåsippan84

Vill bara önska alla en trevlig helg och lycka till, till alla som har BIM i dagarna. Tänker på er!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?