Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-01-29 11:24:44 följande:
    Hoppas du e gravid! Förstår att du inte vågar testa men tycker du ska göra det ändå.

Tydligen illaluktande flytningar. Tycker inte jag har haft det men däremot när hon höll på å gräva därinne luktade det typ fisk .

Frågade min sambo " är det jag som luktar sådär " men han sa nej haha. Men det var nog det så. För det ska tydligen påminna om fisk.

Men har aldrig känt det tidigare . Alltså ibland ja så kanske man inte luktar hallon men absolut inte så att jag stört mig på det.
    Ja. Kanske ska testa ikväll iaf. Se om jag klara hålla mig ngt längre;). Svårt på mornarna då jag ofta kissar med sonen vid 5 innan han kommer in till vår säng. Tror inte han vill vänta på när mamma kissar i en plastmugg;).

Sen får jag väl ringa bm imorn. Det är väl bättre än att gå att oroa sig egentligen
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-01-29 12:55:36 följande:

Förstår att du inte vågar testa. Har du aldrig haft så där? Du kanske kan avvakta nån dag och se om mensen kommer igång eller om det avstannar...
    Aldrig haft så. Haft en mens efter mf å den kom som en klocka. Nu har det avstannat igen. Jätte konstigt. Men det är klarrött det sekret som kommer när det väl gör det.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-01-29 12:55:36 följande:

Förstår att du inte vågar testa. Har du aldrig haft så där? Du kanske kan avvakta nån dag och se om mensen kommer igång eller om det avstannar...
    Aldrig haft så. Haft en mens efter mf å den kom som en klocka. Nu har det avstannat igen. Jätte konstigt. Men det är klarrött det sekret som kommer när det väl gör det.
  • Blåsippan84

Oj blev lite konstigt där med uppkoppling:). Klarröda strimmor i flytningarna. Har flytning som vid äl men bara med blid fram till lunch ungefär. Magen molar. Nä ikväll testar jag nu. Å sen hör jag av mig till bm imorgon i vilket fall

• Blåsippan84
    Viljan finns skrev 2014-01-29 14:53:20 följande:

Hej du! Har iofs bara haft 1 mens efter ma men den var som du beskriver. Ytterst lite o blodbandad, märkte bara av det vid toabesök. Dag 5 kom mensen med hesked o då rikligare än vanligt men blödde kortare.... Nu har jag äl igen o inga känningar så för mig var det nog normalt. Lycka till!
    Grav test neg men ej mens än. Kunde dock ej hålla mig mer än 3 h. Den kommer säkert snart men aldrig haft det så här. Hade det varit min första mens efter mf så skulle jag tänka att kroppen är ur balans. Men min första mens kom som klockan dag 28 efter första dagen med mf. Äl hade jag också på pricken, 14 dagar efter mensens första dag. Men nu är allt kajko.

Imorn ringer jag nog å rådfrågar bm. Men antar att hon vill att man ska avvakta.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-01-31 17:02:15 följande:

Om jag ej skyddar sgi:n kan jag hinna fixa det om jag blir gravid???? Hur länge måste man jobba heltid för att få upp den igen - nån som vet????
    Om jag inte missminner mig måste man jobba heltid 6 mån heltid. Jag skyddar min sgi också med föräldradagar. En kollega som hade jobbat deltid utan att skydda sin sgi började ta ut en sem dag/v i 6 mån.

Sonen är 5 i vår och vi har över 100 dagar kvar. Tycker dagarna räckt länge:).
  • Blåsippan84
    sowe81 skrev 2014-01-31 23:38:39 följande:
    Räcker det att plugga halvtid för satt skydda sgi'n?
    Blir osäker på det men tror ej. Haft mkt kontakt med försäkringskassan då jag jobbar oregelbundet och inte kan gå hem tex tidigare en dag i v utan mitt schema är mkt oregelbundet. Då har jag förstått att man måste ha 100% sysselsättning fr 1 årsdagen. Tex 75% jobb och 25% föräldradagar. Så då borde man behöva stämpla upp med 50% föräldradagar?

Men kolla med dem. Det är så mkt olika regler. En kompis som blev arbetslös å gick på timmar mellan första å andra barnet (antar att hon stämplade upp med à-kassa också) fick behålla den som hon hade med första barnet.

Men varje gång jag lämnar in nya dagar så ringer en ny handläggare och undrar hur det ligger till och jag måste förklara att jag har 6 v schema. Frågar varje gång hur jag ska göra så de ej ska behöva ringa. Men slår aldrig fel;).
  • Blåsippan84

Då hat man en deppig dag idag. Mensen kom i v, vilket kändes skönt få jag började bli orolig dag 4 efter BIM med kraftig magvärk å neg grav test.

Pratade med min syster igår (hon har själv haft 2 mf å svårt att bli med barn, men nu har hon två barn 4 år och 9 mån). Vi pratade om acnebehandling som min hudläkare vill ge mig när vi är klara med syskon. Då kläcker hon ur sig "seriös, menar du att ni försöker skaffa syskon" "är det så smart i er situation". Fan vad ledsen jag blev. Hon vet om vårt mf, hur ledsen jag var. Kände då att jag fick förklara mig att visst verkligen ej optimalt med maken borta i v men livet kan inte pausa längre då det gjort det nästan i 4 år (pga makens arbetslöshet å sen studier). Sen sa jag att det inte kommer bli lätt att få barn när maken jobbar borta å äl mitt i v. Varför jag nu skulle behöva förklara mig? Aldrig bett henne om hjälp å hon har aldrig hjälpt till. Hon har inte på 1,5 år fått för sig att bjuda min man på fika fast hon bor i Sthlm å han är i staden mån-fre. Så egentligen ej förvånad över hur hon gör mun blir alltid lika ledsen

Å idag har jag hittat allt till vagnen för att sälja den på blocket. Känns också som en känga mot mig själv.

Antar att dessa dagar kommer hoppa på en ibland enda tills man har ett plus å vet att allt är bra i magen.

• Blåsippan84

Att fler tänker på detta med dec barn;). Vill egentligen ej ha det då de första åren blir ett år "efter" men samtidig hellre ett barn i dec än inget alls. Vi kommer ändå inte kunna pricka in äl förrän i sommar så är det någon rackare som lyckas pricka ägget så är vi bara tacksamma.

Lite komiskt för jag har gått å tänkt massa på detta igår å idag:)

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?