Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-02-03 18:32:18 följande:
    Men det är ju "bara" i skolan alla är lika gamla. Man e ju född när man är född och man säger ju veckor/månader i början? Jag säger ju inte att min son är 2 jag säger ju 20 månader eller "snart 2"

Eller vad menar du med efter det första åren?

Jag skulle säga att man blir "efter" först när man börjar i skolan när alla är 7,5 och man själv bara är 6,5 .. Men är man duktig och pedagogisk och har barnen på bra förskolor som följer läroplanen så ska det nog inte bara några bekymmer!'
    Jag tänker väl mer förskoleklass. Har haft en kollega nu i höst som sagt att hennes dotter har det märkts mkt att hon är född sent i dec. Hon hade svårt att tex lära sig torks sig själv efter hon bajsat å blivit förstoppad pga det (då hon hållt sig i skolan då ingen kunnat hjälpa henne). Sen har hon varit mkt ängslig, vilket hon inte visat tidigare. Så kollegan har fått vara med mkt i skolan nu i höst. Vi hade diskussion om det när jag jobbade igår. En annan som jobbade, hennes son fyller 24/12 å de funderar att fira honom mer på hans namnsdag så han skulle få två dagar med presenter. Så jag funderade en del kring detta då man går och hoppad på bebis (vilket de inte vet, hehe).

Men kollegan vars dotter haft en tuff höst hade kanske varit lika ängslig i ny miljö om han var född i april? Beror säkert på hur man är som person:)

Som sagt hellre ett barn när som på året än inget alls:)!!
  • Blåsippan84
    jespersmamma skrev 2014-02-04 08:20:55 följande:
    får man fråga hur lång tid du hade mellan missfall och mensen. 
    jag väntar på min första mens efter missfallet som skedde för 11 dagar sedan
    För mig var det 28 dagar. Andra cykeln blev längre än "vanligt" på 32 dagar
  • Blåsippan84

Kom på två positiva saker att få barn i dec:). Mannen kommer ju kunna vara hemma mer första tiden då det infaller många röda dagar. En kompis som fick barn 25/12 å mannen blev hemma nästan 4 v med de 10 första pappa dagarna:).

Den andra saken är dagisplats. Många vill ju vara hemma med sina barn i 1,5 år och där vi bor är det mkt svårt att få plats på förskola efter ju. Det öppnas då garantidagis som man får gå första månaderna. Får man runt nyår blir det ju mer naturligt att börja vid "terminsstart" på hösten:)

• Blåsippan84

Jaha. Nu precis i omklädningsrummet ville en kollega berätta för mig att hon väntar barn. Hon ville säga till mig först så jag ej skulle "bryta" ihop vid fm fikat. Sa att jag bryter ej ihop för att andra får barn. Blir ju glada för dem. Men nu sitter jag hör med gråten i halsen. Vet hur alla kommer stirra på mig när hon säger det för att se så jag ej blir ledsen. Fan fan fan vilken start

• Blåsippan84

Tack kära ni! Det var ju gulligt av henne att bry sig om att berätta för mig först. Blev sen lite jobbigt när hon sa "vi alla hoppas ju att ni snart får ett plus. ". Jaha. Men sa då att rent praktiskt är det rätt omöjligt för oss att få plus när maken är borta i v och att vi är inställda på att det kommer ta lång tid. Usch vilken press jag kände.

Lade iaf upp en annons på blocket med vår vagn igår å tittade på den nyss. Då frågade en annan kollega vad jag gjorde. Berättade att vi säljer den nu inför flytten, inget att ta med den. Då såg hon chockad ut. Då kanske de lugnar sig i tanken att vi kommer bli gravida snart igen.

Tufft som vi har det att försöka hemma. Inte vill jag att jobbet ska vara ned i vårt försök till syskon, haha.

• Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-05 12:12:48 följande:
    Kring ägglossning då såklart :)
    Maken jobbar i Sthlm. Tar två h med tåg hem. Vi tänkte så förut att han kunde ev åka hem en kväll å åka tidigt på morgonen igen. Men senaste cykeln var maken hemma å vi sexade till dagarna innan äl, på äl och dagarna efter. Men inget plus. Så nu känner jag att det är "onödigt" att han kommer hem en kväll så för det kommer det ändå inte gå.

Usch så negativt man tänker nu. Vi plussade direkt vid första försöket med sonen och sen vid mf. Å nu då haft ett försök som ej blev något. Men det tog på psyket.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-02-05 12:49:07 följande:

Och så ska jag gå ner i vikt och tänka på dem saker jag redan har i livet.

Vet precis hur det är. Vi rensade i helgen. Sparar dock kläderna nu. Vi sa till sonen att vagnen skulle säljas sa han " och jag som längtar och längtar efter bebis, men det kommer aldrig någon". Då sa jag att det är inte så lätt å då skulle det bli fullt upp med både dig och bebis. Då sa han " ja men då kan pappa ta hand om mig". Sa då att pappa kommer fortsätta jobba i Sthlm även om vi får bebis. Då säger han "ja just det mamma, då skulle du inte hinna laga mat"

Gulle plutt som funderar mkt. Vet att han längtar. Blir lite extra jobbigt då.
  • Blåsippan84
    Bambi32 skrev 2014-02-05 15:21:53 följande:

Hej! Måste skriva av mig...mitt humör går verkligen upp o ner och jag tror jag är duktig på att stänga inne känslor och så ibland kommer de bara över mig. Igår på bussen te x så kom en förskoleklass springande till bussen när den precis skulle åka men de hann och in kommer 30 glada små barn i 6års-åldern. Helt bara sådär i ett annars gott humör, får jag klump i halsen och blanka ögon.Jag. Tyckte de va söta och blev påmind om mitt MA..kan ni vara så oxå? Att känslor kommer när man minst anar det? Sedan har jag nånstans bestämt mig föt att jag inte kan få barn och tänker adoption..verkligen drar det till det yttersta..vet inte om jag gör såhär för stt jag vill hinna försonas med tanken OM det blir så...jag tror det är jäkligt jobbigt att bli gravid på första försöket och sedan få MA, alla dom har barn sen innan har ju "kvitto " på att de kan...jag har ju bara haft ett MA meb tror nu att jag aldrig kommer få ett barn :((...tack för att ni finns! Otroligt vilken stöttning det finns här inne*kram*

Förstår dig precis. Ofta rullar livet på å man mår som vanligt. Sen kan en kommentar eller något liknande bara riva upp allt igen. Själv grinade jag massor nu när jag gick hem å känner mig Depp, igen. Men efter en natts sömn hoppas jag vara på g igen.

Kramar till dig!!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-02-05 20:21:53 följande:

Men om syskon aldrig kommer så känns det så onödigt att se alla babysaker. Väntar lite men sen får det plockas ihop.
    *kramar* innan 2014 är slut ska vi ha ett plus. (Annars går jag nog också i de tankarna att sälja av mkt)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?