Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
E2012smamma skrev 2014-02-03 18:32:18 följande:
Men det är ju "bara" i skolan alla är lika gamla. Man e ju född när man är född och man säger ju veckor/månader i början? Jag säger ju inte att min son är 2 jag säger ju 20 månader eller "snart 2"
Eller vad menar du med efter det första åren?
Jag skulle säga att man blir "efter" först när man börjar i skolan när alla är 7,5 och man själv bara är 6,5 .. Men är man duktig och pedagogisk och har barnen på bra förskolor som följer läroplanen så ska det nog inte bara några bekymmer!'
Jag tänker väl mer förskoleklass. Har haft en kollega nu i höst som sagt att hennes dotter har det märkts mkt att hon är född sent i dec. Hon hade svårt att tex lära sig torks sig själv efter hon bajsat å blivit förstoppad pga det (då hon hållt sig i skolan då ingen kunnat hjälpa henne). Sen har hon varit mkt ängslig, vilket hon inte visat tidigare. Så kollegan har fått vara med mkt i skolan nu i höst. Vi hade diskussion om det när jag jobbade igår. En annan som jobbade, hennes son fyller 24/12 å de funderar att fira honom mer på hans namnsdag så han skulle få två dagar med presenter. Så jag funderade en del kring detta då man går och hoppad på bebis (vilket de inte vet, hehe).
Men kollegan vars dotter haft en tuff höst hade kanske varit lika ängslig i ny miljö om han var född i april? Beror säkert på hur man är som person:)
Som sagt hellre ett barn när som på året än inget alls:)!!