dreams85 skrev 2013-12-09 09:08:57 följande:
Trodde inte jag skulle behöva skriva i en sån här tråd men här sitter man :(.
Fick ett MA förra veckan. Var då i vecka tolv men graviditeten hade avstannat i vecka nio. Det började med en lätt blödning, helt utan smärta, men jag förstod direkt att något var fel. Mycket för att jag två veckor tidigare slutat må illa och börjat känna mig väldigt ogravid, inget jag tänkte på till en början men när blödningen kom anande jag att det kanske hängde ihop. Åkte till gynakuten dagen efter och fick då bekräftat att det var ett missfall.
Fick välja mellan att ta bort det på medicinsk väg eller kirurgisk och valde då kirurgisk. Fick tid en vecka senare men redan samma kväll satte kroppen igång själv och allt kom ut under ett par timmar. Utan tvekan det värsta jag varit med om! Svimmade två gånger och blev svag i hela kroppen. Blödningen avtog tillslut och nu några dagar senare blöder jag nästan ingenting. Ska på återbesök om en vecka om ta ett graviditetstest för att se hur mycket hormoner som finns kvar.
Även om jag känner mig otroligt ledsen över det som hänt så vill jag inte vänta med att försöka igen. Vill så gärna få ett syskon till vår underbara son.
Väntar nu på att blödningen ska sluta så vi kan börja försöka och hoppas att ägglossningen kommer igång snabbt.
Känner igen mig så i det du skriver. Även om jag "bara" var i v 7. Ringde idag bm och avbokade ul och inskrivning. Började stor grina i telefonen. Känt det ganska lugn i helgen. Men kände att jag var tvungen att vara hemma ett par dagar denna v för att återhämta mig. Började blöda mkt igår igen (började blöda i ons men fick störtblödning i fre). Men idag har jag nog storgrinat 4 ggr redan;).
Hur gammal är er son? Vår son är 4,5. Vi har haft mkt saker som gjort att vi ej känt att vi var redo att skaffa syskon ex maken pluggat å jobbar i Sthlm. Han jobbar fortfarande borta men nu kände vi att livet ej kan pausa längre.
Bm sa att man kunde börja försöka igen när blödningen upphört. Men att det med fördel kan vänta en mens för att då ha koll när man blev gravid, om man plussar.
Vill så gärna försöka igen när allt återställts. Men rädd att det ska ske igen, för vet ej hur man pallar mf psykiskt tett inpå igen.