Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hoppar in här om det jag får:). Fick mf i ons. Var vårt 2a försök i h blev så glada för plusset. Vi trodde vi skulle plussa i jul då maken jobbar borta i v. Blöder fortfarande. Mått skit i ett par dagar men kände igår att allt vände. Nu vill jag se framåt.

Har bara läst lite i denna tråd men undrar när fick ni er äl efter missfallet? Som tidigare eller blev den "rubbad".

Undrar också hur länge ni kände er slut i kroppen efter det? Jag blir helt matt i kroppen efter jag hållt igång ca1 h. Har tidigare i höst haft lågt hb på 80, utan "anledning" men detta har varit bra sista månaden. Vet ej om blodet sjunkit nu. Konstigt att vara hemma ett par dagar denna v?

Kände jag behövde skriva av mig till andra som varit i liknande sits:)

• Blåsippan84
    dreams85 skrev 2013-12-09 09:08:57 följande:

Trodde inte jag skulle behöva skriva i en sån här tråd men här sitter man :(.

Fick ett MA förra veckan. Var då i vecka tolv men graviditeten hade avstannat i vecka nio. Det började med en lätt blödning, helt utan smärta, men jag förstod direkt att något var fel. Mycket för att jag två veckor tidigare slutat må illa och börjat känna mig väldigt ogravid, inget jag tänkte på till en början men när blödningen kom anande jag att det kanske hängde ihop. Åkte till gynakuten dagen efter och fick då bekräftat att det var ett missfall.

Fick välja mellan att ta bort det på medicinsk väg eller kirurgisk och valde då kirurgisk. Fick tid en vecka senare men redan samma kväll satte kroppen igång själv och allt kom ut under ett par timmar. Utan tvekan det värsta jag varit med om! Svimmade två gånger och blev svag i hela kroppen. Blödningen avtog tillslut och nu några dagar senare blöder jag nästan ingenting. Ska på återbesök om en vecka om ta ett graviditetstest för att se hur mycket hormoner som finns kvar.

Även om jag känner mig otroligt ledsen över det som hänt så vill jag inte vänta med att försöka igen. Vill så gärna få ett syskon till vår underbara son.

Väntar nu på att blödningen ska sluta så vi kan börja försöka och hoppas att ägglossningen kommer igång snabbt.

Känner igen mig så i det du skriver. Även om jag "bara" var i v 7. Ringde idag bm och avbokade ul och inskrivning. Började stor grina i telefonen. Känt det ganska lugn i helgen. Men kände att jag var tvungen att vara hemma ett par dagar denna v för att återhämta mig. Började blöda mkt igår igen (började blöda i ons men fick störtblödning i fre). Men idag har jag nog storgrinat 4 ggr redan;).

Hur gammal är er son? Vår son är 4,5. Vi har haft mkt saker som gjort att vi ej känt att vi var redo att skaffa syskon ex maken pluggat å jobbar i Sthlm. Han jobbar fortfarande borta men nu kände vi att livet ej kan pausa längre.

Bm sa att man kunde börja försöka igen när blödningen upphört. Men att det med fördel kan vänta en mens för att då ha koll när man blev gravid, om man plussar.

Vill så gärna försöka igen när allt återställts. Men rädd att det ska ske igen, för vet ej hur man pallar mf psykiskt tett inpå igen.
  • Blåsippan84

Vi berättade det för min mamma och tre av våra närmsta vänner när vi plussade. Var så glada att det gick så fort efter att spiralen plockats bort 1 mån innan. Då maken jobbar borta i v och äl varit på en ons trodde vi att vi skulle plussa under julhelgen då äl var runt nyår. Men nu vet jag ej hur äl blir?

Sen sa vi till makens mor förra helgen, för då mådde jag illa och var tvungen att åka hem från dem. Hon misstolkar saker ofta fel och kan bli tjurig så därför sa jag till henne hur det kom sig, men hon höll dock ej tyst om det:(. Nu vet hela makens familj om mf.

Sa, eller grät, till min chef i tors om missfallet på telefonen. Vet nu inte hur jag ska göra med kollegorna då alla brukar fråga hur man mår och varför man varit sjuk när man kommer tillbaka. På ett sett känner jag för att säga för vi har varit mkt sjuka i höst och vill ej att de ska snacka att jag är hemma för att jag ej pallar vara skälv i veckorna, men samtidigt kanske det är för privat?

• Blåsippan84
    F89 skrev 2013-12-09 11:33:32 följande:

Idag är ytterligare en gråtdag : (

Tror ni det kommer vara såhär tills man plussar på nytt?

Har du barn sedan tidigare? Jag känner själv att jag skulle varit mkt mer nedbruten om jag inte hade barn sedan tidigare. Tänka att detta aldrig skulle gå. Men nästan alla mina vänner har någon gång fått missfall och sitter idag med två friska barn. Så vi får fortsätta hoppas!! Det kommer gå.

Också haft gråtdag idag. Gråtit när jag ringt bm och avbokade tiderna. Så vet ej hur jag är när jag traskar till jobbet på ons. Men som ngn skrev. Känner att det är hormoner som spelar spratt.

Jag kommer nog bli jätte orolig när jag får plus också. Orkat liksom ej en sådan här kullerbytta igen.

Kram på dig
  • Blåsippan84
    dreams85 skrev 2013-12-09 12:40:12 följande:

Fick precis ett sms från en av mina närmsta vänner som träffade som en kniv i hjärtat. 

Hon skickade en bild från ett ultraljud och berättade att de ska ha barn till midsommar. Det visar sig alltså att vi skulle  fått barn  precis samtidigt och hon skickade precis ett sånt sms som jag skulle skicka till henne på torsdag när vi skulle göra vårt ultraljud.

Är så klart glad för deras skull men det gör så ont att vi skulle vara i precis samma vecka, hela hennes graviditet kommer vara en påminnelse om vad som inte blev för oss. Hon vet inte om att jag var gravid så kan inte direkt slänga ur mig det nu mitt i deras glädje. Fan fan fan är det enda som snurrar i mitt huvud just nu. Kunde inte det där sms:et komma om en månad eller två och inte nu när det gör som mest ont. Tårarna rinner och allt känns så orättvist...

Men då:(. Visste hon om att ni väntar? Förstår hur du tänket. Man vill ju inte missunna någon men klart att man tänker på sin egna förlust då.

Kram
  • Blåsippan84
    Maho81 skrev 2013-12-09 13:47:26 följande:

Tjejer... Gravtestet var ytterst svagt men synligt! =O Så om det blir starkare nu så har jag blivit gravid igen utan att ha fått mens emellan och på att bara ha legat en enda gång runt äl =D Tänk att det som var så svårt för oss första gången gick så lätt denna gång...

Håller tummarna för er:)!!
  • Blåsippan84
    F89 skrev 2013-12-09 13:32:39 följande:
    Nej, inga barn sen tidigare. Jag tror också att det hade känts annorlunda då, nu är jag ju mest rädd för att jag aldrig kommer få barn..
    Har ni försökt länge? Tror på att man måste få gråta när gråten kommer så blir det lättare sen. Försöker man hålla undan den så kommer det nog surt efter. Håller tummarna för oss nu att vi mår bättre snart och att vi får dela plusen här med alla andra.
  • Blåsippan84

För en v sedan trodde jag inte man skulle hänga i denna tråden. Pratat precis med min syster som haft två mf. Hon sa att orden missfall kunde hon knappt ta i sin mun utan att rösten skar sig i nästan ett år. Just det jag känt av idag. Att det är då jag grinar. Inte lika ont i magen idag som igår iaf.

För er i tråden (om ni läser här fortfarande:) och fick plus igen har det gått bra? Det är just rädslan för ett sådant slag igen känner jag. Men som någon skrev. Vill man ha barn/syskon måste man ta denna chansning!!

• Blåsippan84

Tänker på detta med tester. Testade ni er några v efter missfallet för att se att hormonerna var ute?

Tips på bra äl test och vart man kan köpa billiga gravtest till framtiden:).

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?