Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Viljan finns skrev 2013-12-25 16:47:01 följande:

Tack Cayenna o Blåsippan84! O tänk så olikt det kan vara blåsippan84. Jag o sambon var på familjemiddag under missfallet med närvarande svägerska o bebis. Liksom din syster klagade de också över saker som jag bara önskar mig! Sambon reagerade inte nämnvärt medan jag fick hålla mig allt vad jag kunde för att inte börja störtgråta. Väl i bilen säger sambon att "det gick ju bra" - då brast det o allt kom ut. Skönt ändå att du har en sambo som ändå verkar känna något... vet att min också gör det men man känner sig ju lite ensam i det som egentligen är vår sorg. Själv fick jag som jag ville på julafton - tvingade iväg sambon på julfirande o fick vara hemma med hunden o bara ta det lugnt. För mig är det nog jobbigast just nu att vara "normal o glad" bland andra som vill att jag ska må bra när jag inte gör det - det tar för mkt energi.

Hur länge sedan var det du fick ditt mf? För oss är det 3v sedan. Maken jobbar i Sthlm så han var ej hemma de två jobbigast dagarna. Jag bara grät å mådde skit. Tillät mig bara gråta å skriva av mig i detta forum å prata med nära vänner som varit med om liknande. Maken har ej sagt det till sina egna vänner eller på jobbet. Han sa nästan från början att det var ju så tidigt så man hann ju inte fatta det riktigt (v7). Blev jätte ledsen när han sa så å jag var helt förkrossad, men han tröstade å så. Men han sörjde absolut ej som jag. Men nu tyckte han att det blev så verkligt. Han sa att han fick sånt bebis sug nu att han nästan ville kidnappa systersonen;). När han såg hur fin vår son var med sin lillkusin.

Skönt för dig att bara vata själv. Jag var också det helgen efter mf. Skulle gått på släktkalas å massa annat den helgen. Ställde in allt å drog täcket över huvudet. Får hoppas att -14 nu blir våra allas år och vi får vårt plus!!
  • Blåsippan84
    busmonstret skrev 2013-12-26 00:45:19 följande:

Idag har jag äntligen slutat blöda (även om den varit sparsam i nästan 3 veckor) så jag har kunnat ta första dagen på min vaginaltabletter mot slidkatarren. Känns som ett lite steg framåt iaf. Tänkte ta kuren (som är på tre dagar) och sen inte testa något osv förrän jag har fått en mens igen så det blir någon ordning på min kropp! Glad Hoppas nu bara att tabletterna hjälper!! Glad

Åh så skönt att du slutat blöda och att tabl hjälper dig:)!
  • Blåsippan84
    tattines skrev 2013-12-26 16:05:22 följande:

Nu är det 8 dagar sen missfallet och jag tror jag slutat blöda. Kom lite igår men idag har det inte kommit något :) Hoppas kroppen kommer igång med mens inom kort. Blir äl test efter det. Har någon genomskinlig flytning, normalt efter blödningen?

Jag hade jätte kraftig flytning v efter jag slutat blöda. Nu har jag haft ont i brösten å PMS humör i 1 v;). Hoppades att mensen skulle komma nu men ej
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2013-12-26 21:50:42 följande:
    Precis det jag ältar som mest också. Vore mycket lättare om man nu var på typ mars i planeringen istället för oktober nästa försök. Vi som inte heller vill ha decrmberbarn då vi redan har ett. Det stressar mig jättemycket med åldersskillnaden.
    Känner också detta med åldersskillnaden. Vill gärna heller ej ha dec barn. Vilken mån ska man plussa för att få dec barn/eller undvika;)? (Eller så blir bebis längtan för stor så det blir det iaf fast vi ej känner för ;)
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2013-12-27 08:18:51 följande:

Titta vad jag fick lyckan att börja dagen med:

Grattis:)!
  • Blåsippan84
    tattines skrev 2013-12-27 09:23:39 följande:

Läkaren jag träffade efter mf sa att man bör vänta 1-2 cykler efter missfallet innan nästa försök pga att det finns en liten risk för ännu ett mf annars. Efter att ha googlat lite verkar det vara delade meningar om det. Vad har ni fått för info angående det? Och om man nu måste vänta, "räcker" det då med att jag hoppar första äl direkt efter mf och istället siktar på äl efter första mensen eller ska man vänta till den efter andra mensen? Stort grattis till er som plussat igen!

När jag ringde kk och jag frågade den barnmorskan så sa hon att det går att börja direkt men de rekommenderar till efter första mensen för man då vet när befruktningen kan ha skett, annars var det inga hinder. Blev sen tvungen att åka in akut till gyn pga febertopp. Där sa den gynekologen att man skulle vänta till efter första mensen så livmodern får återhämta sig.

Trot jag hade äl ganska snabbt efter mf, kroppen betedde sig som det iaf. Var dock ej sugen mentalt 1,5 v efter mf. Nu när vi fått till det så har vi ej skyddat oss. Kroppen beter sig som mens snart är på g, så stämmer min kropps signaler så kan jag tänka att första dagen på mf blödningen är som vid mens. Å i så fall borde jag få min mens vid nyår. Så vi hoppade första äl, tror jag:)? Men det var mest för jag ej mentalt var redo att sexa till då snabbt efter. Nu har rädslan för mf lagt sig å jag är redo igen;)
  • Blåsippan84
    Camilla040609 skrev 2013-12-28 15:23:52 följande:
    Du ska nog undvika att mysa under marsmånad då jag har två barn som är "gjorda" i MARS bägge två och född i December!! smile5.gif
    Hehe. Innan mf hade jag inte tänkt pricka in dec barn;). Men blir det inget plus innan dess så blir det nog att vi myser då ändå för barnlängtan är så stor :)
  • Blåsippan84
    is1 skrev 2013-12-28 22:48:34 följande:

Nu efter mitt andra missfall, fick jag till förklarning, att jag verkar ha väldigt lätt att bli gravid även fast det är ett dåligt ägg, Är det någon mer som har fått den förklarnigen?

Har läst till mig det på nätet. Försökt bli gravid vid två tillfällen ena gången fick vi plus för sonen och andra gången plus men mf. Så jag funderar på om vi också har så.
  • Blåsippan84
    is1 skrev 2013-12-28 23:20:39 följande:

okej,  han som jag träffade han sa att det var rätt nytt påkommet, så förmodligen stämmer det, Tog en mens efter första missfallet innan jag bli gravid, så inom loppet 3 mån så har jag varit gravid två gånger. Jag har inga barn sen tidigare, vilket gör mig lite orolig att jag kanske aldrig kommer få barn som är min största önskan här i livet, Tråkigt nog så om jag blir gravid tror jag inte att jag kommer kunna glädjas lika mycket för att jag är så rädd att det ska hända igen.
    Förstår att det måste bli jätte svårt att glädjas nästa gång ni blir gravida igen. Vet ej hur man ska tackla det? Men funderar själv nu att om vi vill ha syskon finns risken att det sker igen men vi måste ta den om vi någonsin ska uppnå detta.

Sa läkaren något mer vad man ska tänka på? Får man inte utredning efter tre mf? Men hur man mentalt tar tre mf är frågan. Jag funderar hur man tar två? Jag var helt nedbruten ett par dagar å kände att hormonerna var nog det mesta som spökade å gjorde att man kände som man gjorde. Eller tar man det lättare?
  • Blåsippan84

Vill bara skicka en stor kram till alla!! Har senaste dagarna känt mig upp å ner vänd. Känns som PMS humör. Vill bara få mens nu så vi kan kicka igång igen. Testat äl test några ggr denna v men nej. Tror jag hade det för 1,5v sedan. Känns som hormonerna är helt knas å maken fattar inte varför jag så kort stubin.

Kram till er alla. Vi får kämpa på

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?