Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2013-12-15 20:53:03 följande:
    För mig tog det 17 dagar innan testet var negativt men sen fick jag mens dag 20 precis när jag hade börjat testa med ältester...
    Hur lång var din cykel innan?
  • Blåsippan84

Har nog aldrig blivit så glad som ett neg gravtest 2 v efter mf. Nu känns det ännu mer att man lägger detta bakom sig. Vet ej när jag ska börja med äl test:)?

• Blåsippan84
    dreams85 skrev 2013-12-17 18:58:24 följande:

Trodde inte heller att jag skulle bli glad över ett negativt test! Håller med dig om att det känns som man kan lägga det bakom sig, nu är man på noll igen. Jag tänkte nog börja med ÄL-test imorgon eller på torsdag. Torsdag är det två veckor sen allt kom ut och det känns som i tidigaste laget för att få tillbaka ägglossningen. Men kanske lika bra att börja testa så man inte missar smile1.gif
    Mitt kom också ut tors/fre. Ska testa i helgen. Köpte 28 st ältester på testlagret;). Känns som man kan slösa lite då, hehe. Dock har jag "oturen" att maken jobbar borta i v så därför svårt att mysa till på äl dagen. Men sist fick vi plus fast vi sexade till det innan å efter men blev ju mf:(. Vi trodde att vi ej skulle få plus förrän under mellandagarna.
  • Blåsippan84
    is1 skrev 2013-12-18 14:54:54 följande:

Hej alla jag är i v 5+4, ska in till kk i morgon och hon sa att jag skulle betrakta det som ett missfall. Hu hanterar man 2 st missfall i rad?

Stor kram!! Går också och funderar på hur man skulle klara två missfall. Har dessvärre inget svar, men på något vis klarar man nog sig igenom det också:(. Vilken v var du vid första mf? Många kramar igen!!
  • Blåsippan84
    tattines skrev 2013-12-19 11:36:59 följande:

Hej allihopa, tänkte hoppa in här om det är okej. Det var en lång tråd så har inte gått igenom alla svar. Vi har en son som i juli, kring sin tvåårsdag, skulle bli storebror. Tyvärr fick vi igår ett missfall, v 11+5 :( Det var hemskt, allt ramlade ur i toan och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Det är något jag inte ens önskar min värsta fiende. Min dröm var att ha barnen tätt med helst max två år mellan. Med långa och oregelbundna cykler och sjukdom började jag ge upp hoppet om att hinna men så plussade jag och blev överlycklig då jag insåg det beräknade datumet för förlossning. Ville så gärna ha det barnet, blir så ledsen när jag tänker på det :( Nu hoppas jag att min kropp återhämtar sig snabbt och kommer igång med äl och mens. Hur lång tid tog det innan ni fick mens igen och försökte ni på första äl eller hoppade ni över en cykel?

Hej! Beklagar verkligen. Livet känns otroligt tungt dagarna precis efter. Fick mitt mf för 2 v sedan. Vi har tagit det lite lugnt efter detta då jag blev sjuk i magsjuka för 1 v sedan. Testade blankt gravtest i v så nu känns det som man kan lägga det bakom sig. Tror dock att jag får mens i nästa v. Börjar få ont i brösten som jag får några dagar innan BIM. I så fall skulle jag kunna tänka att mf var första dagen på mensen verkar det som.

Mitt råd iaf är att gråt när du känner för att gråta. Tror att det är mkt hormoner som snurrar runt i kroppen vid mf för efter 4 dagar kändes livet mkt ljusare igen. Tror att det känns "lite lättare" om man har en plutt sedan tidigare. Även om det är jäkligt tungt. Kramat
  • Blåsippan84

Jag grät väldigt mkt i 2 dagar. Då och då dag3-4 och senast när jag kom tillbaka från jobbet 11 dagar senare. Kunde ej säga ordet mf och undviker det nu också. Säger "det" om det istället. Är lite kluven om när bebisverkstaden ska börja igen;). Som sagt det sägs ju ej att det ej ska vara några problem direkt efteråt innan första mensen. Men sen funderar jag mkt på om det blir mf igen direkt efter? Hur pallar jag det mentalt?

Men nu, efter det neg gravtestet, så känner jag att skulle det bli mf nästa gång kan jag ej veta om set blir nu om vi börjar direkt eller om vi skulle ta en paus på bebisverkstaden kan det ju ske lika gärna då om ett par mån. Så nu är jag inne på att köra på direkt. Vet dock ej hur äl är men min kropp betedde sig i helgen som om det var äl.

Kommer kännas lite bättre för dig om ett par, men sörj. Trodde inte för två

V sedan jag skulle sitta här å må så här bra.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2013-12-19 14:31:14 följande:
    Tack så mkt:) två missfall på fem månader, frågan är om man vågar hoppas att det går vägen?
    Stort grattis:). Försök att njuta lite men lan förstå att det blir svårt.
  • Blåsippan84
    Kuben skrev 2013-12-23 09:08:09 följande:

Ledsen och depp: Den förhatliga mensen är här.

Sååå eländigt lurad denna gång. Allt från mol, humörsvängingar, bröstömmande, illamående och ett luktsinne som en blodhund. Och ja, jag har varit gravid mer än jag kan räkna till - ja, jag vet hur det känns!

Nu ger jag nog upp. Jag kommer att vara över 40 innan vi får till en 3:a, om vi någonsin lyckas Det är nog kört för vår del.

Tårarna rinner...

Men då:(. Har inte läst hela tråden, men har ni lätt att bli gravida men att det slutar i mf? Vi har försökt få barn vid två tillfällen. Ena resulterade i vår son å andra i mf nu i dec. Så vi har nog lätt att bli gravida men antar att "dåliga" ägg fastnar då också:(.

Kanske ska ta det lugnt ett par mån. Ställa in sig att det blir två barn, så kommer kanske trean? Klart du måste vara ledsen. Du måste få sörja
  • Blåsippan84
    Viljan finns skrev 2013-12-24 07:42:57 följande:

Efter att nu ha läst hela eran tråd tänkte jag att det är dags att ansluta 'på riktigt'. Hade lite blodblandade flytningar i ca.1v men fick lugnande besked från 1177... När det inte slutade fick jag tid för vul - skulle då vara i 8+5. Hade mentalt laddat för att det var ett missfall och att jag o sambon åtminstone skulle få ett ja eller nej. Men gynekologen sa typ ingenting - bara att hon inte såg ngt hjärta. Fick ny tid för vul 1 v senare... Dagen efter började blöda och gjorde så i 6 dagar. Dag 7 kom det som jag tror skulle blivit våran bebis ut men efter det har jag inte blödit mer. Vul som jag gjorde dagen efter visade att det inte fanns ngt kvar så det lyckades kroppen ta hand om själv. På ett sätt känns det som att det ändå blev så bra som det nu kunde efter omständigheterna... Har nu satsat på att snabbt bli gravid igen, gravtest visade negativt 4 dagar efter sista vul. Vill så gärna! :) Idag blir nog en ganska tung dag - ska till sambons familj som vet om vad som hänt där även svägerskan är med med sin 5-månaders bebis... Känner ju inte ens egentligen för att fira jul. Tack för att jag får skriva av mig o hoppas att ni andra får en bra dag och att vi alla snart plussar!

Välkommen. Beklagar. Förstår dig! Vi har firat jul med min familj och min syster har en 7 mån. Jag har tyckte ej det var jobbigt men min man, som ej egentligen har sörjt vårt mf blev mkt irriterad på min syster. Hon vet om vårt mf och dessa två dagar har hon suckat hur jobbigt det är att ha bebis. Maken började gråta nu när vi åker hem för han tyckte att hon "klagat" över ngt som vi längtar såååå efter. Förstår min syster att hon är trött men vi har ännu inte helt landat i att vi inte kommer få syskon inom närmaste tiden.
  • Blåsippan84
    paron skrev 2013-12-25 21:39:36 följande:

Ingen aning. Brukar ha mellan 30-33 dagar och är idag på dag 25 :)
    Grattis
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?