Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2014-02-24 22:21:23 följande:
    Stort stort grattis!! :) Blås nu över lite gravidtur till mig så jag får ett plus istället för mens imorgon ;)
    Åh, önskar jag kunde det! Håller tummarna! :)
  • Mommy1986
    Belly skrev 2014-02-25 05:21:54 följande:
    Det kunde du! Jag plussade! :D
    Härligt!! :D Grattis grattis!!
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-02-25 05:41:25 följande:
    Ja, det hoppas jag med!

Då borde ni (Belly & Mommy1986) ha BF ungefär samtidigt?
    BF för mig blir 7 nov..

När har du F89?
  • Mommy1986
    E2012smamma skrev 2014-02-25 06:30:27 följande:
    Jaaaaaaaaa!!!!!! GRATTIS som fan!!!! Hoppas du smittar av dig på alla andra här inne som verkligen förtjänar ett plus nu!!
    Det får vi verkligen hoppas!! :)
  • Mommy1986
    Belly skrev 2014-02-25 12:22:55 följande:

Tack snälla rara er! Hjärta
    Jag kommer hänga kvar här ändå känner jag, för den här gruppen har ju varit det bästa stöd man kan få!
    Så jag vill inte lämna er!

Räknat ut min BF lite snabbt och det borde bli 4 November. :) Jag är livrädd och glad samtidigt, sambon är bara rädd och vågar inte ta ut någon glädje än. Men den här gången har jag en helt annan känsla och plusset kom så snabbt och starkt så det känns som det måste gå bra.

Det kommer att gå bra :)
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-03-01 08:57:04 följande:
    Men plötsligt händer det! Jag tog ju ett test den här cykeln bara för att kunna bli nollställd och vips så fanns ett streck till! : )

Så har det varit båda gångerna för mig. Jag har känt mig SÅ gravid under de flesta av våra försök innan BIM men de två gånger där de faktiskt blivit något så har jag inte fattat nått : )
    Jo samma här, har också känt mig gravid de flesta försöken innan BIM. Stickningar i brösten hade jag oftast. Men kommit fram till att de endast varit PMS..

Och nu känner man ingenting.

( köpte grav test igår bara för att se igen att det verkligen stämmer) :( :)
  • Mommy1986
    Solros78 skrev 2014-03-02 07:34:09 följande:

Åh totalt oväntat men idag positivt ältest! Mycket förvånad blev jag för jag har inte haft några känningar, i princip inga flytningar alls. Men vad gör jag nu då, vi har inte haft sex sen i torsdags eftersom jag trodde det var kört. Sex en gång först ikväll känns ju lite lite. Vad tror ni? Skulle det göra skillnad OM man lyckades ha sex i eftermiddag?

Där ser du.. ;) jag har haft äl dag 14 annars, nu i feb dag 16 plötsligt.

Sex på förmiddagen och på eftermiddagen/kvällen...? :)
  • Mommy1986
    Solros78 skrev 2014-03-02 09:37:57 följande:

Haha, missioned completed! Barnen fick äppelbitar framför tvn och jag smög på mannen så fort han vaknade och meddelade att nu har jag äl, nu måste vi köra! Och han fann sig i det efter en viss inledande förvirring. smile1.gif

Nice!! :D
  • Mommy1986
    0fia skrev 2014-03-03 19:28:37 följande:

Får ta en ny bild om en stund och lägga det bredvid gårdagens test 

Ser lovande ut!! :)
  • Mommy1986
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:45:03 följande:

Är det bara jag eller visst finns det ett streck till ? ...

Åh, vad härligt! Visst är det ju ett till sträck (lite efter här)!!! Grattis!!!
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-03-05 08:50:27 följande:
    Tack! Ja, det känns otroligt även om jag vet att saker kan ändras snabbt.

Jag vet inte om jag har berättat det i tråden innan men förra gången när jag fick MA så började aldrig hjärtat slå, därför känns detta extra stort för mig!
    Jo, det känns ju som en känslig punkt då.

Skönt att få lugna nerverna.. :)
  • Mommy1986

Vi har inte hos oss möjlighet att göra tidiga ultraljud alls. Vi har inte ens privat här i stan.

Men om jag åker över grannlandet finns det några ggr per månad en som utför ultra för ca 500 kr, privat antar jag. Hon kommer att vara där när jag är i v 8, men tänkte mer kolla i april hur det finns möjlighet.

För min "dåliga" vecka är 9, men skulle vela gå på ultra v 11-12 typ. :)

• Mommy1986
    F89 skrev 2014-03-05 13:45:16 följande:
    Jag tror det är olika. Jag ringde och sa att jag inte vill ha ytterligare en inskrivning i onödan utan jag vill göra VUL först och eventuell inskrivning sen. Det var helt OK!
    Det borde vara ok överallt så, om man nyligen haft missfall. Borde finnas den möjligheten.. :)
  • Mommy1986

Jag har bokat privat ul när jag är i v 10 (9+4), visserligen först 9/4, evighet tills dess. :)

Men det är väl Vul då och inte ul?

• Mommy1986
    E2012smamma skrev 2014-03-12 10:58:32 följande:
    På mig gjorde dom vanligt UL. Efter v 8 funkar det tydligen lika bra ( iallafall på mama Mia ) men sen då när hon inte såg några pulsationer så fick jag gå på VUL hos läkaren.

Beror på Vem du ska träffa tror jag kanske?

Jag har fått känslan av att ultraljuds bm gör vanliga ultraljud och läkaren gör VUL.

Barnmorskorna hos mig har inte utrustningen för VUL.

Det kommer gå bra ska du se!
    Okej, bra.. :) Mer bekvämt med UL.. :p Vul förknippar jag bara med tråkigheter.

Veckorna går så sakta nu allmänt. Tidigare gick dagarna och veckorna snabbt..
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-03-12 11:21:50 följande:
    Jag tror det blir UL. Efter 8+0 har jag hört att det är vanligast men det beror nog på utrustning kan jag tro!
    Joo, googlade lite och kom fram till det.. :)
  • Mommy1986
    Belly skrev 2014-03-12 15:42:01 följande:
    Ja det kanske vore något bra!
    Det låter som ett bra förslag!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?