Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-01-30 10:50:30 följande:
    Jag är 99,9% säker på att jag gjorde det.

Haha sköterskorna sa samma sak men alltså idag jag jag ju lite ont när jag kissar.

Men jag lever ju så det va säkert inte farligt.

Ska på Vul och undersökning den 10/2 på mvc så hon får väl ta en titt så att det ser ok ut.

Jag är bara orolig att jag ställt till det m ärtan där inne .. :S
    Men urinrörets öppning är lika stort som toppen på en knappnål, så det är omöjligt. :/

När man för tabletter upp i slidan kan det ju kännas till urinröret, kan svida när man pissar osv..
  • Mommy1986
    E2012smamma skrev 2014-01-30 12:13:22 följande:
    Ja men alltså. Jag hoppas jag har fel såklart. Men det gjorde så satans ont att trycka in den ( fattar inte varför jag fortsatte?? ) och sen efter kändes det som att det var ett eget litet hål. Haha jag låter ju helt galen men jag tror verkligen .

Jag menar en kateterslang e väl typ ganska tjock ändå? Den går ju in? :S
    Nej, kateter är inte heller stora. :) Du är lite gullig du.. :)

Vill inte låta som viktig Petter, men jag jobbar inom vården. Och sjukvårdsupplysningen sa ju detsamma..
  • Mommy1986

Bim +3 och mensen är på gång! Jag som började tro jag var gravid! *ironisk med tanke på all testande* :p

Får se när ägglossningen kommer.

Nu är jag pepp på nytt försök!!! Bara väntan mellan Äl och Bim som är rent ut sagt HEMSK varje månad. Man mår ju pyton under den tiden när man inte vet...

• Mommy1986
    Maya03 skrev 2014-02-02 13:02:15 följande:

Tänkte höra med er, när fick ni tillbaka mensen efter ert mf? Jag fick missfall 31 dec i vecka 6 o brukade ha en cykel på 30 dgr, nu är det alltså dag 33 o ingen mens. Har dock haft molvärk sen nästan två veckor tillbaka o mer åt mensvärkshållet de fyra senaste dagarna... Vill bara ha mens nu så vi kan försöka nästa äl!!

Jag fick dag 38.. :)
  • Mommy1986

Blä, jag slutade ju med mini piller i juni, fick mens och blev gravid direkt.

MA var ju i oktober och verkar gå aningen seeegare att lyckas nu. :)

• Mommy1986

Mensen är slut här och beställde hem Clearblue ägglossningstest!

Månad för månad går utan plus, så provar med dessa denna månad. :)

Så blir att börja testa om en vecka ungefär. :)

• Mommy1986
    F89 skrev 2014-02-11 06:23:30 följande:

Hjälp!

Igår hade jag halsbränna stor del av dagen. Har inte haft det sen jag var gravid i höstas. Började hoppas och blev sedan arg för att jag lurar mig själv. Tänkte därför ta ett blankt test imorse så jag kan acceptera att det inte blev något den här månaden heller.

På ÄL + 12 ser det ut såhär. Är det ett sånt där "spökstreck" som folk pratar om? phpuLQrnN03340.jpg

Det där är ju positivt!!!! Härligt!! Grattis! :) :D
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-02-11 17:38:55 följande:

phpJhLRbf08129.jpg

Jag är lite efter här när man börjar läsa bakifrån. :) Grattis, härligt! Kram till dig
  • Mommy1986

Idag är det dag 16 i cykeln. Min app visar ägglossning och fick även glad smiley på testet idag! Svart på vitt med andra ord, jag har koll på min ÄL utan test också..

Bra med helg (ledig helg dessutom) och ägglossning. ;) Myst två ggr igår och uppenbarligen blir det fler ggr. :D

Sedan blir det eviga väntan återigen. :)

• Mommy1986
    F89 skrev 2014-02-15 16:42:05 följande:
    Heja, Heja, Heja! Jag tycker alltid det känns lite lyxigt när ÄL inträffar på en helg : D
    Jo visst är det lyxigt, men tyvärr händer det ju inte varje gång. :)

Tänkte ta ett ÄL test nu på kvällen och se om jag fortfarande får glad gubbe.

Blir det blankt på testet på en gång när ägget släppt?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?