Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag har förvandlats till en galen ägglossningstestar kärring. Idag är det två veckor sen jag utförde den medicinska aborten och ingen ägglossning verkar det komma. Känner frustrationen komma mer och mer! Blir så arg när ÄL testen inte är samarbetsvilliga med mig! Jag har testat snart i en vecka och har insett att jag måste senast imorgon beställa fler test om jag ska fortsätta testa.

När jag är osysselsatt tänker jag bara på min missed abortion, varför skulle det hända, skulle nu vara i v 16 och grubblar mig över ägglossningen som inte kommer.

Jag känner mig helt kokko i huvudet.

Jag trodde aldrig jag skulle bli så här av ett missfall?

Jag hoppas verkligen att ni som försöker få första barnet snart får bli gravida! Jag mena, jag som har ett barn känner SÅN HÄR desperation, hur ska inte ni känna er? ;(

Våran första var oplanerad. Jag blev även gravid tre år sen när jag tyckte vi skulle separera pga att förhållandet var i en djup svacka. Jag valde att göra abort, vilket jag även idag ångrar pga att vi två hittade ändå fort tillbaka till varandra.

Nu när vi på riktigt PLANERAR ett till barn så blir det käppar i hjulen!

Jag orkar inte vänta!

Ursäkta, men måste bara få gnälla av mig nånstans...

• Mommy1986
    Solros78 skrev 2013-10-22 19:09:00 följande:
    Men alltså hur snabbt gick graviditetshormonerna ur kroppen på dig? Du verkar ha börjat testa väldigt tidigt?

Jag testade negativt fem dagar aborten och symtomen försvann i samma veva.

Men realistiskt så är nog kroppen inte återställd och man ska väl inte stressa egentligen, men men...
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-22 18:46:58 följande:
    Camilla040609: Ah, då förstår jag : )

Mommy1986: En till galning här.. Väntar också på ÄL och ältar missfallet. Tvära kast mellan hopp och förtvivlan. Idag var jag dock glad för något märkligt. Blev helt vansinnig på en kollega idag (inte så att jag fick ett utbrott så hon märkte det men inombords planerade jag mord i princip). Har inte känts sån "hormonilska" sen innan jag blev gravid och tänkte att nu jävlar händer det nog grejer snart : )

Härligt att märka sån skillnad på sätt och vis. :)
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-22 19:35:23 följande:
    Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )

Kanske man ska leva på hoppet om att mensen kommer 4-6 v efter, då har du ju rätt om ägglossningen.. Så man får väl fortsätta att testa helt enkelt..
  • Mommy1986
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Oj, vad ovanligt och fantastiskt på samma gång!

Hoppas det går bra för er nu!!!
  • Mommy1986

20 dagar sen jag gjorde aborten. Det här fick jag idag och det är det starkaste hittills, om bilden kommer med från mobilen..

• Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-28 04:58:02 följande:
    Mommy1986: Jag tycker strecken är svåra, därför jag köpte digitalt den här gången..

Har du andra symptom på ÄL?

Sephrenia: Jag räknar från skrapningsdagen.

Nä inga andra tecken på ägglossning än så länge..

Digitalt verkar mycket smidigare.. :)
  • Mommy1986
    0fia skrev 2013-10-28 08:56:36 följande:
    Hej på er! Är under behandling nu. Fick mifegyne igår och får cytotec imorgon. Skulle varit i v 14 men fostret dog i v 19. Hur länge har ni fått vänta på Al efter cytitecbehandling? (Tror de kollar att allt kommit ut innan de släpper hem mig....) Tack för svar! /deppig Fia

Jag är på dag 21 utan ÄL än så länge, efter både Mifegyne och Cytotec..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?