Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2013-10-18 19:01:50 följande:
    Hej! Det gick inget vidare. Ringde akuten och hon sa att hon tyckte jag skulle komma in. Gjorde det men väl uppe på Gyn så blev jag nekad. Eller hon sa det är ingen ide att sitta här i flera timmar. Dom kommer inte göra mer iallafall. Nästa gång på återbesöket (5 November) så kollar dom och tar ställning. Blir du sjuk med feber eller magsmärtor ska du däremot komma in..

Så jag får vänta till 5 november helt enkelt. men funderar på att boka om den till lite tidigare så att man är klar med denna skit så snart som möjligt så att man kan få ägglossning någon gång!

:) 

Men vad surt!! När de först säger att komma in och sen nej.

Det hjälps nog inte, är ju inte sååå länge kvar till återbesöket ändå... Lite mer än två veckor. :)
  • Mommy1986
    SaandraR skrev 2013-10-19 15:11:49 följande:
    Okej jag ska ta ett ältest om en halvtimma och kolla. Spännande, lycka till!

Hur gick det?

Jag har nyligen kommit från jobbet och tog just ett test. Syntes ett svagt streck, igår syntes det absolut ingenting.

Testar att prova, kanske med tur det blir ägglossning snart..
  • Mommy1986
    SaandraR skrev 2013-10-19 17:25:16 följande:
    Hehe ja det va bra sagt :) och sex har vi haft som aldrig förr haha så har jag haft äl så har vi gjort allt vi kunnat.. Men fortsätter att testa två gånger om dagen ändå som sagt:)

Jo, det där låter som ett bra sätt att tänka. :)
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 20:31:45 följande:
    Är ett jäkla skit att vi tillhör den här gruppen! Så mycket tankar och planer som aldrig blev!!!

skrapades själv för precis tre veckor sen, MA i vecka 14... Var på återbesök igår och då såg dom ett ägg! Så vi kör på... Shit vad läskigt! Någon mer som ska testa om typ två veckor??

Yes vad kul!! Kör på och lycka till :D
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 20:45:48 följande:
    Tror det är bäst att inte tänka så mycket utan bara köra på! (Säger hon med darr på rösten och en nervös blick!)

Jo det är sant, tänk inte så mycket! Du vet ju ändå att det är ägglossning!

Är nog pirrigt när man sen ska ta gravtest :/ :)
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 21:46:09 följande:
    Hur länge ska man igentligen vänta innan man läser av ett ÄL test?....

Beror ju på vad för test...? Står det inte på förpackningen?
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör) skrev 2013-10-19 22:07:22 följande:
    Dom är från tradera.. Men tror jag hittade nu...såg att vi har haft samma typ av missfall, vecka 14 och MA... Hur mår du nu?

Jo, såg också att du haft samma och även samma vecka.. Kände mig deppig förra helgen och även början av veckan när alla beklagade på jobbet. Men nu när man inte blöder längre är sambon och jag inställda på försöka på nytt. Men problemet är ju att man vill bli gravid NU. Har redan hunnit kolla upp att om man blir gravid nu skulle det kunna bli en juli baby. Men känns så surt att det inte blir någon april baby som man ställt dig in på. Skulle ju ha gått in i v 16 imorgon.. Hur mår du själv?
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 22:41:42 följande:
    Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar... Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; ) Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ; ; ))

Vi hade beräknat 5 april. En frågade idag på jobbet vilken vecka jag är i nu. Suck, hon hade inte hört så var tvungen att berätta. Alla tankar är inte logiska och smarta. :) men nog har dom fått bort allt när du skrapats. Det finns inget konstigt man kan fråga på forum, vi är ju trots allt anonyma. ;) jag väntar på ägglossningen, har kroppen kommit igång nu som den ska så borde jag få ägglossning nu inom fyra-fem dagar. Vi har sex varje dag, så får hoppas det lyckas i såna fall. Du hade ju redan konstaterats ha ägglossning så bara att köra på :)
  • Mommy1986
    Mommy1986 skrev 2013-10-19 22:51:33 följande:
    Vi hade beräknat 5 april. En frågade idag på jobbet vilken vecka jag är i nu. Suck, hon hade inte hört så var tvungen att berätta. Alla tankar är inte logiska och smarta. :) men nog har dom fått bort allt när du skrapats. Det finns inget konstigt man kan fråga på forum, vi är ju trots allt anonyma. ;) jag väntar på ägglossningen, har kroppen kommit igång nu som den ska så borde jag få ägglossning nu inom fyra-fem dagar. Vi har sex varje dag, så får hoppas det lyckas i såna fall. Du hade ju redan konstaterats ha ägglossning så bara att köra på :)

Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 22:41:42 följande:
    Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar... Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; ) Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ; ; ))

Har du då varit med i april tråden?
  • Mommy1986
    fruPalmkvist skrev 2013-10-19 22:59:39 följande:
    Ja allt är ute och kroppen är tillbaka, vi kör också på! Lycklig man : ) så håller vi tummarna för att det går bra för oss båda! Läste bara i apriltråden men skrev aldrig något... Nu blir jag bara arg när jag ser den!

Nu ligger vi i och hoppas på bra resultat om några veckor! : ) skippar anonymiteten nu : )

Jag läste också mesta dels i april tråden, men var tvungen att sluta nånstans i v 8-9 för jag blev så nojig när de skrev om missfall till höger och vänster och deras erfarenheter över det. :)

Jo, vi får hoppas på positivt om några veckor, man får nog ta en ägglossning i taget och inte tänka så mycket framåt.. :)  
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?