• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • Erfdgt
    Ina008 skrev 2013-06-24 11:47:44 följande:
    Oj oj vad många i tråden börjar bli gröna :D om en tjej har snygg kropp och kan föra sig i så kort klänning varför inte? Det hade dock varit smaklöst om en som vägde 100 dragit på sig klänningen...... Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!
    Det handlar inte om avundsjuka, även om det är väldigt nära till hands och enkelt att kasta ur sig det till människor som är av en annan åsikt. "Du är bara avundsjuk!". Nej, det handlar väldigt sällan om det faktiskt.

Här handlar det om en 16-årig flicka som går med rumpan nästintill bar. Är det passande? Nej, oavsett kroppsform och vikt. Det är inte passande att klä sig så ute bland folk. Vill hon hoppa runt i sitt rum klädd sådär, så visst, strutta omkring. Utomhus bland andra som man ska ta hänsyns till, samt av respekt för sig själv och sin kropp, så nej, där passar det inte.

Och jag menar inte att hon måste ha en långklänning på sig, men det är skillnad på en kort klänning och en för kort klänning.
  • Ina008

Klart där är skillnad men nu skrev jag om tjejen i fråga kan föra sig! Och då menar jag att hon ska kunna gå naken ute och så länge hon har respekt för sig själv inger hon respekt då kan det kvitta vad hon har på sig eller?

• Örontrumpet
     Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!
    Alla kan ha den på sig (även män) men många vill inte.
    Jag vill inte för att det är smaklöst och sen är den lika hiskeligt ful som clownkläder är.
  • puss

Ina
    Om en tjej har självrespekt blir hon inte skadad, är det vad du menar?

• vampyria2
    Oj oj vad många i tråden börjar bli gröna :D om en tjej har snygg kropp och kan föra sig i så kort klänning varför inte? Det hade dock varit smaklöst om en som vägde 100 dragit på sig klänningen...... Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!
    Min döttrar är båda långa och smala och ser sjukt bra ut så de hade lätt kommit undan med att ha såna kläder på sig...som tur är så har jag lärt dem att de ska respektera sina kroppar och att även om de lätt får använda korkort så finns det gränser för hur korta de vill gå ut med, varför skulle de vilja visa allt?

Som sagt jag tror att man måste lära barnen redan från det att de är små att tänka till på vad de sätter på sig och att hur man klär sig faktiskt är det som folk dömer en ut i från, hur fel vi än tycker att det är så är det så samhället fungerar och vi ska lära ungarna att fungera bra i det.
    Nu menar jag inte att alla ska se lika dana ut, jag är själv en gammal punkare och mina ungar har nog haft de flesta stilar man kan ha, men slampiga kläder finns det ingen anledning att använda efter som folk kommer att reagerar negativt på det och döma en efter det och det är bara onödigt.

Sen undrar jag varför man skulle vilja ha en sån kort kjol, vad är poängen med det egentligen? 
  • hoppipannkakan
    Ina008 skrev 2013-06-24 11:56:53 följande:
    Klart där är skillnad men nu skrev jag om tjejen i fråga kan föra sig! Och då menar jag att hon ska kunna gå naken ute och så länge hon har respekt för sig själv inger hon respekt då kan det kvitta vad hon har på sig eller?
    Det där är en helt annan sak än att börja snacka goja om avundsjuka. Att man anser att "klänningen" är ful och smaklös har inget med avundsjuka att göra. Alla klär sig som de själva vill, självklart, det har man all rätt i världen till. Men det är också min rätt att tycka vissa saker är smaklösa och fula. You see? 
Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?