Ina008 skrev 2013-06-24 11:47:44 följande:
Oj oj vad många i tråden börjar bli gröna :D om en tjej har snygg kropp och kan föra sig i så kort klänning varför inte? Det hade dock varit smaklöst om en som vägde 100 dragit på sig klänningen...... Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!
Min döttrar är båda långa och smala och ser sjukt bra ut så de hade lätt kommit undan med att ha såna kläder på sig...som tur är så har jag lärt dem att de ska respektera sina kroppar och att även om de lätt får använda korkort så finns det gränser för hur korta de vill gå ut med, varför skulle de vilja visa allt?
Som sagt jag tror att man måste lära barnen redan från det att de är små att tänka till på vad de sätter på sig och att hur man klär sig faktiskt är det som folk dömer en ut i från, hur fel vi än tycker att det är så är det så samhället fungerar och vi ska lära ungarna att fungera bra i det.
Nu menar jag inte att alla ska se lika dana ut, jag är själv en gammal punkare och mina ungar har nog haft de flesta stilar man kan ha, men slampiga kläder finns det ingen anledning att använda efter som folk kommer att reagerar negativt på det och döma en efter det och det är bara onödigt.
Sen undrar jag varför man skulle vilja ha en sån kort kjol, vad är poängen med det egentligen?